وزیر ارشاد:
 مکتب مقاومت با نام سردار شهید سلیمانی گره خورده است

وزیر ارشاد در پیام به سومین جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی در کرمان گفت: مکتب مقاومت با نام سردار سپهبد شهید حاج قاسم گره خورده است که با غیرت آفرینی خود نماد راهبرد موفقیت‌ آمیز جمهوری اسلامی ایران در منطقه شده است.
وزیر ارشاد
به گزارش سپهر بردسیر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد به سومین جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی در کرمان  پیامی را ارسال کرد که این پیام توسط محمدرضا علیزاده مدیرکل ارشاد استان کرمان در آیین اختتامیه این جشنواره قرائت شد که متن این پیام به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الحریم

انقلاب اسلامی ایران پس از گذشت 4 دهه از عمر خود اکنون در گام دوم به یک راهبرد نوین. در موضوع الهام‌بخشی و صدور انقلاب در منطقه رسیده و تحولات مهمی را رقم زده است.

از این روی بر کسی پوشیده نیست که منطقه امروز با پیام انقلاب اسلامی آمیخته شده. و مهم‌ترین وجه این پیام مبارزه با ظلم و استکبار بوده. و به ساختار روشنی دست یافته که با عنوان مکتب مقاومت رخ نمایانده است.

مکتب مقاومت با نام یک شخصیت محوری مهم گره خورده که با غیرت آفرینی خود، نماد راهبرد موفقیت‌آمیز جمهوری اسلامی ایران در منطقه شده است. سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نماد و اسوه این مکتب است. آن شهید بزرگواری که کنشگری‌اش تنها به حضور نظامی، امنیتی و دفاعی  محدود نشد و هر قدر که زمان پیش می‌رفت جلوه‌های بیشتری از شخصیت بلند مرتبه خود را نمایان می‌کرد.

نام این سردار گرانقدر به سطحی از درخشش رسید که رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) از راه و روش آن شهید گرانمایه به عنوان مکتب شهید سلیمانی یاد کردند.

نماد کاملی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در بخش‌های مختلف و آن چه که او را به یک مکتب تبدیل کرد عقلانیتی بود که در سیر و سلوک او دیده می‌شد. توجه به اخلاق نیکو ، ایثار، گذشت و مفاهیمی از این قبیل، ویژگی‌های ارزشمند او بود. مایه مباهات است که بیان کردن این سجایا امروزه در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه تبلور پیدا کرده است. اگر امپریالیسم رسانه‌ای بیان کردن اسم حاج قاسم را در دنیا با اختلال مواجه سازد، تکلیف اهالی هنر و رسانه است. که این شخصیت کم نظیر را به مردم دنیا معرفی کنند چرا که قدرت روایتگری ما بدون شک دسیسه دشمنان این مرز و بوم را نقش بر آب خواهد کرد. از ماموریت‌های اصلی وزارت ارشاد در دوره جدید توجه به فرهنگ شهادت و مقاومت و حمایت از آرمان‌های الهی است. و در همین راستا بیش از ده‌ها جشنواره فرهنگی و هنری در کشور با محوریت سردار دل‌ها در حال برگزاری است.

برگزاری سومین جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی در مسیر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهید والامقام سلیمانی. اقدام ارزشمند و آگاهی بخش است و بر خود لازم می‌دانم از تمامی هنرمندان نمایش صحنه‌ای کشور که متعهدانه و خالصانه در این اتفاق فرهنگی شرکت کرده‌اند. و همچنین از دست‌اندرکاران زحمتکش این رویداد قدردانی کنم. استقبال بی‌نظیر آحاد جامعه از شخصیت والای شهید سلیمانی مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند. و امیدوارم با نهادینه شدن این جشنواره همه ساله شاهد شکوه جلوه مقاومت در آثار نمایشی کشور باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار