مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان اعلام کرد؛
ناترازی پرداخت حقوق‌ها در استان کرمان باعث بی‌عدالتی و نابرابری است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: ناترازی پرداخت حقوق‌ها در استان کرمان باعث بی‌عدالتی و نابرابری است
مدیر کل کار کرمان
به گزارش آسمان‌بردسیر، ایسنا نوشت: مجتبی مصباح مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته کار و کارگر و بسیج کارگری، از ناترازی پرداخت حقوق‌ها در استان کرمان گلایه کرد و افزود: این موضوع باعث بی‌عدالتی و نابرابری می‌شود و با همه دستگاه‌های مربوطه مکاتباتی در این زمینه انجام داده و مقرر شد که کارگروهی برای بررسی و ارائه راهکار تشکیل تا این ناترازی در سال جاری حل شود.

 

او ادامه داد: نرخ تورم در استان کرمان از متوسط کشوری بالاتر است و یکی از دلایل آن پرداخت‌های بی ضابطه در برخی از شرکت‌ها به کارکنان است. ما دنبال کاهش پرداخت حقوق‌ها نیستیم بلکه به دنبال ضابطه‌مند کردن حقوق ها هستیم.

 

مصباح اظهار کرد: سال گذشته، سال خاصی بود و تشکر ویژه از جامعه کارگری استان باید کرد زیرا علی رغم همه مشکلات، همکاری با جریان معاند نکرد و حتی یک روز در کرمان اعتصابات کارگری به دلیل اغتشاشات نداشتیم و این مهم نشانه بصیرت جامعه کارگری است.

 

او درباره تعهد اشتغال کرمان در سال گذشته گفت: تعهد اشتغال استان در سال گذشته ۶۰ هزار و ۳۷۴ شغل بود که ۱۱۲ درصد تعهد خود را عمل کرد و پنجمین استان از نظر تعداد اشتغال ایجاد شده در سطح کشور شد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان از ایستادن استان در جایگاه چهارم کشوری از نظر کاهش نرخ بیکاری خبر داد و بیان کرد: در سال گذشته نرخ بیکاری استان کرمان ۳.۱ درصد کاهش یافت و به ۸.۲ درصد رسید.

 

او از برون سپاری کارها در سال گذشته سخن به میان آورد و اظهار کرد: در سال گذشته ۲۵ کاریابی جدید ایجاد کردیم و همچنین ۱۷ مرکز کارآفرینی در استان وجود دارد.

 

 بیشتر بخوانید : شهرستان بردسیر از نظر درصد تحقق اشتغال در صدر جدول است

 

مصباح با بیان این مطلب که ۱۵ هزار  و ۶۷۰ شغل در سال گذشته از طریق تسهیلات ایجاد شده است، تصریح کرد: ۶۲۸ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان داریم و در سال گذشته ۱۷ هزار و ۴۵ بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار انجام شده است.

 

او از پیگیری و به سرانجام رساندن ۸۰۴۶ دادخواست (شکایت کارگری و کارفرمایی) در سال گذشته در استان خبر داد و عنوان کرد: طرح طبقه بندی ۹۵ شرکت در سال گذشته انجام شد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان تاکید کرد: در سال گذشته ۳۴۹۱ نفر مقرری‌بگیر بیمه بیکاری در استان داشتیم که اکثر آنها مربوط به یک شرکت در جنوب استان هستند که اگر مشکل آن حل شود، این افراد دوباره به کار خود باز خواهند گشت.

 

او از اجرای ۴۰ عنوان برنامه در هفته کار و کارگر در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: جشن‌های کارگری در همه شهرستان‌ها، برپایی میز خدمت در نماز جمعه سراسر استان، تجلیل از کارگران نمونه، ده‌ها برنامه منتخب ورزشی و … از جمله برنامه‌های این هفته خواهند بود.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش اعطای کاریابی به خیریه ها را یکی از رویکردهای سال گذشته این اداره کل اعلام کرد و افزود: خیریه ها افراد کم بضاعت را مشغول به کار می‌کنند تا با این روش آن خانواده را توانمند نموده و از تحت پوشش خیریه خارج شود. گره‌های اجتماعی با مشارکت مردم حل می‌شود لذا خیریه‌های بزرگ که در زمینه اشتغال افراد کار می کنند، باید اقدام به دریافت مجوز نمایند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار