فداکار استاندار کرمان:
نامزدهای انتخابات برای ادارات حاشیه‌ نسازند

استاندار کرمان گفت: دستگاه های اداری مراقبت باشند در فاصله برگزاری انتخابات (مجلس شورای اسلامی در اسفندامسال)، حاشیه درست نکنند و برخی نامزدها که برای آمدن به صحنه آماده می‌شوند نیز برای دستگاه های اداری حاشیه سازی نکنند؛ ما هم به‌طور جدی رصد و نظارت می کنیم.
انتخابات مجلس

به گزارش آسمان‌بردسیر، محمد مهدی فداکار استاندار کرمان در نشست شورای اداری استان کرمان بیان کرد: برای دستگاه ها در برگزاری انتخابات وظایفی تعریف شده است و همه از جمله فرمانداران باید کمک کنند.

 

وی با اشاره به اینکه انتخابات ظرفیتی ملی است تاکید کرد: وزارت کشور مجری است و سایر دستگاه ها باید کمک کنند تا فضای رقابتی در انتخابات شکل بگیرد، مشارکت بالا برود، امنیت و سلامت انتخابات نیز تضمین شود.

 

استاندار کرمان تصریح کرد: ما به عنوان مجری حق دخالت در انتخابات را نداریم و مراقبت خواهیم کرد که رای مردم به عنوان حق الناس حفظ و انتخابات در کمال سلامت و آرامش برگزار شود.

 

سیاست کنترل جمعیت از ابتدا اشتباه بود

وی در ادامه با اشاره به اجرای برنامه های سیاست جمعیت اظهار داشت: سیاست کنترل فرزند از ابتدا اشتباه بود که کشور را گرفتار کرد و اینک سرعت کاهش شیب جمعیت در کشور ما در دنیا نگران کننده است.

 

فداکار با اشاره به نظرات دبیرکل سابق سازمان فائو بیان کرد: این فرد در یکی از کتاب های خود اظهار می دارد “افراد فقیر، تعداد بچه بیشتری دارند و در محله های ثروتمند تعداد فرزندان کمتر است”، بنابراین برخلاف آنچه که در ذهن ماست، هیچ رابطه ای بین جمعیت و اقتصاد وجود ندارد.

 

مدیران نباید قانون جوانی جمعیت را نادیده بگیرند

وی ادامه داد: قانون جوانی جمعیت الزاماتی مانند دورکاری برای بانوان باردار گذاشته است اما برخی دستگاه ها رعایت نکردند؛ مدیران دستگاه ها حق ندارند قانون را نادیده بگیرند و حتما این مورد را رصد و پیگیری می کنیم.

 

استاندار کرمان افزود: جمعیت امروز یکی از مهمترین ابزارهای توسعه است و می بینیم کشورها در زمینه جمعیت چه برنامه هایی اجرا می کنند؛ امیدواریم در فاصله پنج ساله ای که در حوزه جمعیت در کشور داریم، بتوانیم از وضعیت موجود بیرون بیاییم.

 

وی همچنین با اشاره به مناسبت سوم خرداد و سالروز فتح خرمشهر خاطر نشان کرد: سوم خرداد نقطه عطف جنگ بود که از وضعیت یک کشور اشغال شده به کشوری مقاوم تبدیل شدیم و تکلیف جنگ در خرمشهر مشخص شد.

 

فداکار با اشاره به ضرورت نظارت بر اجرای قانون حجاب و عفاف در جامعه بیان کرد: در بحث حجاب و عفاف برخی دستگاه های اجرایی به طور مرتب رصد و سرکشی می شوند و اگر نکته ای وجود داشته باشد، تذکر داده می شود.

 

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در چند سال گذشته و اینکه به دلیل همزمانی با ماه مبارک رمضان و شیوع کرونا اعزام زائران برای سالگرد ارتحال امام(ره) انجام نمی شد تاکید کرد: باید کمک کنیم ابتدا مراسم در سطح استان و شهرستان ها برگزار و سپس زائران به مراسم ۱۴ خرداد در تهران اعزام شوند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار