نمایشگاه کتاب به ایستگاه پایانی رسید

تعدادی از ناشران در روز پایانی تخفیف‌های نامتعارف ۳۰ درصد و ۵۰ درصد بر روی کتب خود قرار داده بودند تا با بار کمتری به محل کار خود بازگردند.
نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش آسمان‌بردسیر، خبرگزاری دانشجو نوشت: نمایشگاه کتاب شنبه ۳۰ اردیبهشت در یازدهمین روز به ایستگاه پایانی خود رسید و پرونده سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بسته شد.


اگرچه در روز پایانی جمعیت قابل توجهی همچنان در مصلی امام خمینی (ره) و بازدید از غرفه‌ها حضور داشتند، اما از نیمه‌های روز غرفه‌ها یکی پس از دیگری مشغول جمع‌آوری وسایل خود بودند.



حالا این کتاب‌ها بودند که دوباره به میان جعبه‌ها و قفسه دفاتر ناشران بازمی‌گشتند تا بلکه در فرصت دیگری به آن‌ها توجه شود و از میان قفسه به دست مخاطب برسند.



بسیاری از ناشران هم در روز پایانی تخفیف‌های نامتعارف ۳۰ درصد و ۵۰ درصد بر روی کتب خود قرار داده بودند تا با بار کمتری به محل کار خود بازگردند.



روز دهم و در آغاز کار سردار حسین اشتری مشاور عالی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح از نمایشگاه کتاب بازدید کرد؛ اما به غیر از او کمیته میزبانی از مهمانان ویژه نیز روز آرامی را پشت سر گذاشت.



به گفته علی رمضانی تا ساعت ۲۱ روز جمعه ۲۹ اردیبهشت مجموع فروش در بخش حضوری ۲۲۵ میلیارد تومان بوده است که از این میزان ۱۶۰ میلیارد تومان مربوط به کارتخوان‌های رسمی و ۶۵ میلیارد تومان به خرید نقدی و کارت به کارت تعلق دارد. در بخش مجازی نیز مجموع فروش ۱۱۴ میلیارد تومان است که از این میزان ۹۵ میلیارد تومان سهم ناشران و ۱۹ میلیارد تومان سهم کتابفروشان است. به این ترتیب نمایشگاه تا پایان روز جمعه ۳۳۹ میلیارد تومان فروش را ثبت کرد. در بخش مجازی نیز بیش از یک میلیون نسخه کتاب خریداری شد.



نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در روز پایانی خود میزبان عکس‌های یادگاری غرفه‌داران، تصویرگران، شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و خبرنگاران برای روایت ده روز فعالیت پر فشار و خستگی پذیر بود؛ و تقریباً می‌توان گفت گوشه و کنار نمایشگاه علاوه بر جمع‌آوری لوازم غرفه‌ها و بخش‌های مختلف به محلی برای دیده بوسی و در آغوش گرفتن‌ها تبدیل شده بود.



البته بعضی از ناشران خوش ذوق هم با کیک و برگزاری مراسم کوچکی از فعالیت کارکنان خود در این چند روز قدردانی کردند.



با رسیدن به نیمه‌های روز نیز اگرچه راهرو‌ها و غرفه‌ها پر از جمعیت بود، اما کم کم چراغ‌ها خاموش می‌شدند، غرفه‌های غذایی هم در بخش بیرونی مصلی امام خمینی (ره) چوب حراج به غذا‌های باقیمانده زده بودند.



مراسم اختتامیه نیز مانند مراسم افتتاحیه به صورت مردمی همراه با آتش بازی و پخش سرود در حیاط شبستان مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.



به این ترتیب سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به پایان رسید، اما بیایید دعا کنیم سال دیگر در بهار کتاب ایران خبری از ناشران کپی کار در این رویداد نباشد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار