استاندار کرمان:
هیچکس با ناامنی مماشات نخواهد کرد

 استاندار کرمان با اشاره به اینکه امنیت، آرامش و زندگی مردم شوخی بردار نیست گفت: گاهی کسانی می خواهند امنیت و آرامش مردم را بر هم بزنند که این مساله خط قرمز است و هیچکس با ناامنی مماشات نخواهد کرد.
استاندار کرمان

به گزارش سپهر بردسیر،  محمد مهدی فداکار استاندار کرمان در مراسم رژه نیروهای مسلح مستقر در کرمان به مناسبت هفته دفاع مقدس و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: اگر امروز امنیت و آسایشی داریم به همت کاری است که در دوران مقدس انجام شد.

 

وی با بیان اینکه هرآنچه امروز داریم مدیون خون شهدا و حضور ملت از همه اقشار و گروه های مردمی هستیم که کار را مردانه به انجام رساندندادامه داد: امنیت امروز وابسته به خون شهدایی است که در طول این ۴۲ سال اهدا شده  آرامش پس از دوران جنگ محصول جهاد هشت ساله است.

 

استاندار کرمان با اشاره به اینکه دشمن ما را شناخته است افزود: آمادگی برای دفاع یک ضرورت همیشگی برای کشور و تقویت آن مهمتر است؛ لذا امنیت باید همیشه حفظ شود.

 

وی گفت: آنچه در جنگ هشت ساله ما را پیروز کرد، اطاعت محض از ولی فقیه و رهبری و نیز کار خالصانه بود زیرا باید در جنگ تصمیم های سختی گرفته می شد و هنوز هم در زمان فعلی همینطور است که باید کار خود را خالصانه انجام دهیم و از ولایت اطاعت کنیم.

 

فداکار اظهارداشت: هفته دفاع مقدس آغاز دوران شرافتمندی است که ملت ایران در تاریخ خود کمتر یا اصلا به این شکل ندیده است و گرامیداشت این هفته یک ضرورت برای ملت ماست.

 

وی تصریح کرد: این هفته فرصتی برای روایت دفاع ملتی است که تنها در مقابل همه دنیا ایستاد.

 

استاندار کرمان تاکید کرد: مرور اتفاقات قبل از دوران دفاع مقدس ضروری است زیرا ایران پایگاهی برای آمریکا و خط مقدم غرب در منطقه در مقابل شوروی سابق بود و کسانی هم که بر کشور حکومت می کردند کاملا وابسته، مطیع و گوش به فرمان بودند و پیروزی انقلاب  اسلامی، همه ظرفیتی را که برای غرب بود، به هم ریخت و دشمن به وحشت افتاد زیرا پایگاه اصلی خود را در منطقه از دست داده بود.

 

وی ادامه داد: از سوی دیگر انقلاب اسلامی الگو و سرمش آزادی خواهان دنیا شد و این برای دشمن قابل تحمل نبود و سخت بود؛ بنابراین دشمن از همان ابتدای انقلاب توطئه های خود را شروع کرد.

 

فداکار اظهار داشت: با گذشت یک سال و نیم از پیروزی انقلاب، دشمنان جنگ را علیه کشور ما آغاز کردند و در این فاصله درگیری های داخلی و توطئه های مختلف در نقاط مختلف کشور اجرا شد که به نتیجه نرسید و مجبور شدند آخرین نقشه خود یعنی حمله نظامی را اجرا کنند.

 

وی افزود: حمله نظامی به ایران زمانی انجام شد که هنوز ارتش آمادگی لازم نداشت، سپاه نیز هنوز یک نهال کوچک بود و بسیج به آن معنا وارد عرصه نظامی نشده بود و آمادگی لازم برای جنگی با این وسعت و عظمت در کشور وجود نداشت.

 

استاندار کرمان تصریح کرد: جمهوری اسلامی عملا هشت سال تنها در مقابل همه دنیا ایستاد و در این تنهایی یاد گرفتیم دست به زانوی خود بگذاریم و بایستیم؛ همه دنیا پشتیبان صدام بود اما ملت و فرزندان ملت در ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی توانستند مقاومت کنند.

 

وی گفت: هشت سال دفاع مقدس تجربه بزرگی بود که همه فهمیدیم باید روی پای خود بلند شویم و دشمن نیز متوجه شد که دیگر با این ملت درگیر نشود.

 

مراسم رژه یگان های نمونه نیروهای مختلف مسلح ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی مستقر در کرمان و نیز مراسم فرود چتربازان امروز با حضور مقام های کشوری و لشکری، اعضای شورای تامین و سایر مسئولان مرتبط در بلوار ۲۲ بهمن شهر کرمان برگزار شد.

 

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار