مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان خبر داد؛
واگذاری 3.5 میلیون سیمکارت فعال در استان کرمان/۶۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار ‌اینترنت ندارند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان گفت: ۶۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان فاقد اینترنت بوده که برخورداری این روستاها از اینترنت کار سنگینی است.
اینترنت روستایی

به گزارش آسمان‌بردسیر، حسین ساجدی‌فر مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان در گفت‌وگو تسنیم، با بیان اینکه در استان کرمان بیش از 3.5 میلیون سیمکارت فعال واگذار شده است که با ضریب نفوذ بیش از 100 درصد ارائه خدمت به هم‌استانی‌ها را دارند که بیش از 98 درصد پوشش مکالمه را در استان داریم، اظهار‌ داشت: در تمام 84 شهر استان کرمان پوشش شبکه همراه اول و ایرانسل را داریم.

 

وی با بیان اینکه لزوماً قرار نیست در تمام نقاط استان به طور همزمان پوشش همه اپراتورهای تلفن همراه را داشته باشیم، گفت: با توجه به گستردگی استان کرمان به ویژه در روستاها چاره‌ای نداریم که یک اپراتور معرفی شود البته مطلوب است که همه اپراتورها پوشش‌دهی داشته باشند.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان با اشاره به پوشش جاده‌ای تلفن همراه در استان، بیان کرد: در 4 هزار و 991 کیلومتر از جاده‌های اصلی و فرعی استان کرمان پوشش 2G را داریم که به معنای برقراری مکالمه است، در 3 هزار و 454 کیلومتر پوشش 3G و در بیش از هزار و 711 کیلومتر از جاده‌ها هم پوشش مطلوب 4G را داریم.

 

وی به مشکلات و ضعف ارتباطاتی که در زمان بحران در ارتباطات استان اتفاق می‌افتد نیز اشاره کرد و گفت: دلایل مختلفی برای این مشکل وجود دارد که می‌توان به حجم بالای ترافیک و تماس اپراتورها برای مکالمه در زمان بحران اشاره کرد.

 

ساجدی‌فر با بیان اینکه ممکن است که در این شرایط شبکه پاسخگوی لحظه بحران نباشد، ادامه داد: این مسئله طبیعی است و در زمان بحران ممکن است که در همه جا اتفاق بیفتد و اخلال در شبکه ایجاد شود البته در تلاش هستیم که ترافیک مدیریت شود و در برنامه است که زیرساخت‌ها در استان افزایش پیدا کند.

 

وی با اشاره به اینکه به زودی پروژه عظیم فیبرنوری منازل و کسب و کارها را در تمام شهرهای استان کرمان اجرایی می‌شود، افزود: به زودی اجرای پروژه فیبر نوری در شهر کرمان آغاز می‌شود و اجرای این پروژه می‌تواند مشکلات داخل شهر مردم را به ویژه در زمان استفاده از اینترنت حل کند.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان، بیان کرد: با توجه به تمهیداتی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اندیشیده، در تلاش هستیم تا مردم کمترین هزینه را در استفاده از این فیبرهای نوری داشته باشند و بتوانیم به صورت رایگان فیبرنوری را در اختیار همه متقاضیان قرار دهیم.  

 

وی با اشاره به اینکه اینترنت 5Gاز سال قبل در استان فعال شده است، گفت: 5G نسل جدید اینترنت‌موبایل است و سرعت اینترنت همراه را تا 10 برابر افزایش می‌دهد که اجرای آن در سایر شهرستان‌های استان به اجرای فیبرنوری برمی‌گردد.

 

ساجدی‌فر با بیان اینکه با آمدن فیبرنوری علاوه بر اینکه بحث شهر هوشمند را خواهیم داشت که خیلی ارزشمند است، اجرای 5G را نیز خواهیم داشت، ادامه داد: سال قبل ایرانسل چهار ایستگاه 5G را در شهر کرمان فعال کرد که راه‌اندازی این ایستگاه‌ها امسال هم ادامه دارد و همراه اول نیز به زودی 10 ایستگاه BTS، 5G را در شهرهای استان کرمان راه‌اندازی می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه حدود 600 روستای بالای 20 خانوار استان کرمان فاقد اینترنت هستند، افزود: برخورداری این روستاها از اینترنت کار سنگینی است و باید اقدامات لازم برای برخورداری این روستاها از اینترنت مطلوب انجام شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار