وزیر صمت خطاب به خودروسازان اعلام کرد؛ تصمیمات سازمان ملی استاندارد فصل‌الخطاب است/ تولید برخی خودروها باید متوقف شود

وزیر صمت

سپهرآنلاین،

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بخشی از معضل کیفیت خودرو ناشی از کسری قطعات و تولید خودروهای ناقص است، گفت: تصمیمات سازمان ملی استاندارد فصل‌الخطاب است و باید نظرات این سازمان از سوی همه تولیدکنندگان به‌ویژه خودروسازان اعمال شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، سید رضا فاطمی امین در بازدید سرزده از گروه صنعتی ایران‌خودرو و همچنین شرکت خودروهای سفارشی ایران‌خودرو (آپکو)، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان ملی استاندارد مرجع اصلی کیفیت خودروها در کشور است و به طور قطع از سازمان ملی استاندارد پشتیبانی خواهیم کرد و نظرات این سازمان لحاظ خواهد شد.

وی بیان داشت: همه تولیدکنندگان به‌ویژه خودروسازان موظف‌اند که ضوابط سازمان ملی استاندارد را رعایت کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: بخشی از معضل کیفیت خودرو ناشی از کسری قطعات و تولید خودروهای ناقص است.

فاطمی امین ادامه داد: از ابتدای خردادماه امسال با تعهدی که در بین مدیران ایران‌خودرو ایجاد شد، تولید خودروهای ناقص این خودروساز به حداقل رسید و شاهد درصد بالایی از عبور مستقیم خودروها از خط تولید این خودروسازان هستیم که در گذشته تنها به میزان ۱۰ درصد بوده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر موضوع تولید ناقص خودروها، بخشی از دلایل کاهش کیفیت خودروها به پلتفرم‌ها و قدیمی بودن آنها باز می‌گردد.

سمند و پژو ۴۰۵ از خط تولید خارج می‌شود

وزیر صمت بیان داشت: به طور نمونه خودروهایی نظیر پژو ۴۰۵، سمند و تیبا که سالیان سال از تولید آنها می‌گذرد به دلیل قدیمی بودن پلتفرم‌ها با مشکل کیفیت مواجه هستند و باید تولید آنها متوقف شود.

فاطمی امین با اشاره به افزایش تولید خودروی نظیر تارا از دو هزار دستگاه در سال گذشته به بیش از ۷۵ هزار دستگاه در سال جاری خاطرنشان کرد: با تولید این خودرو، تولید خودروهایی همچون سمند و پژو ۴۰۵ از خط خارج خواهد شد.

وی  تصریح کرد: در این زمینه نظرات سازمان ملی استاندارد فصل الخطاب است و هر تصمیمی که از سوی این سازمان در خصوص خودروهای تولید اتخاذ شود باید اجرایی شود.

به گزارش ایرنا، سه خودرو سمند، تیبا صندوق‌دار و تیبا۲ به علت عیوب پرتکرار ایمنی عملکرد، از سوی دفتر تخصصی صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران از فهرست تمدید اعتبار حذف شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار