در جلسه شورای فرهنگ عمومی تصوب شد؛
“پایتخت مقاومت جهان اسلام” شعار روز کرمان

در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، "پایتخت مقاومت جهان اسلام" به عنوان شعار روز کرمان (۱۷ دی) مصوب شد.
پایتخت مقاومت جهان اسلام

به گزارش آسمان‌بردسیر، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی در دویست و چهل و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمان گفت: روز کرمان در شورای فرهنگ عمومی طرح موضوع و در دو مرحله به رای گذاشته شد لذا روز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی انتخاب شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان ادامه داد: الفاظ و عناوینی که برای حاج قاسم در جامعه وجود دارد و از درون مردم جوشیده مانند “مرد میدان” یا “سردار دل ها” و پیشنهاد می‌دهم که “پایتخت مقاومت” شعار روز کرمان انتخاب شود.

 

وی گفت: اسم پایتخت مقاومت جهان اسلام در بین مردم جا افتاده است.

 

سردار محمدعلی نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این جلسه پیشنهاد داد: شعار روز کرمان ” پایتخت مقاومت جهان اسلام” باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز در این جلسه گفت: ۱۳ دی ماه روز مناسبی برای نام گذاری روز کرمان است زیرا در این روز یک مرد بزرگ را از دست دادیم.

 

پایتخت مقاومت اسلامی، پیشنهاد رئیس کل دادگستری استان کرمان برای شعار روز کرمان در این جلسه بود.

 

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این جلسه گفت: پایتخت یک کلمه جهانی است و بهترین شعار “پایتخت مقاومت جهان اسلامی” است.

 

حجت الاسلام حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان نیز گفت: آنچه در محاوره مردم شکل گرفته باشد، تغییر آن منطقی نیست لذا چون در محاوره “پایتخت مقاومت جهان اسلام” نهادینه شده، لذا شعار روز کرمان همین باشد.

 

محسن روحی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به مصوبات شورای فرهنگ عمومی گفت: در سال گذشته طرح فرزندان حاج قاسم در دو مدرسه به صورت نمونه اجرا شد.

 

او با اشاره به تشکیل کارگروه عفاف و حجاب در استان و در ادامه درباره روز کرمان نیز اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی کشور پیشنهاد داد به دلیل اینکه ۱۳ دی ماه به عنوان روز جهانی مقاومت در تقویم ثبت شده، لذا ۱۷ دی ماه روز کرمان مصوب شد.

 

محمدعلی گلاب زاده کرمان شناس نیز در این جلسه با اشاره به بدرقه باشکوه و تاریخی مردم از سردار حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: روز ۱۷ دی ماه سالروز ولادت خواجوی کرمانی نیز هست و با تاریخ و ادبیات گره خورده است.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار