استاندار کرمان در رئیس سازمان هواپیمایی کشوری؛
پروازهای استان پاسخگوی تقاضا نیست/به دنبال راه‌اندازی پرواز باری به مقصد مسکو هستیم

استاندار کرمان با بیان اینکه در استان کرمان پنج فرودگاه فعال داریم، اما تعداد پرواز‌ها پاسخگوی نیاز استان نیست، گفت: پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه‌های استان باید افزایش پیدا کند.
فرودگاه کرمان

به گزارش آسمان بردسیر، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در دیدار محمد محمدی، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه در حوزه پروازی زیرساخت خوبی در استان کرمان داریم، اما پرواز‌ها چندان زیاد نیست، اظهار داشت: در استان کرمان پنج فرودگاه فعال داریم.

 

وی با اشاره به اینکه فرودگاه جیرفت زیرساخت خوبی دارد، اما هفته‌ای تنها دو پرواز از این فرودگاه انجام می‌شود، گفت: از فرودگاه سیرجان پروازهای خوبی در حال انجام است.

 

استاندار کرمان با بیان اینکه در شهر کرمان با وجود پروازهایی که انجام می‌شود، اما توان پاسخ به تقاضای بالای هم استانی‌ها را ندارد، افزود: بخشی از فرودگاه رفسنجان باید فعال شود، البته این فرودگاه تجهیزات لازم را ندارد که باید تامین شود.

 

وی با اشاره به اینکه جنوب استان کرمان ظرفیت باری خوبی دارد و به دنبال راه‌اندازی پرواز باری به مقصد مسکو هستیم، بیان کرد: در این زمینه به دنبال ترخیص‌گر در کشور روسیه هستیم.

 

فداکار با اشاره به اینکه فرودگاه جیرفت با توجه به جمعیت یک میلیون نفری جنوب استان کرمان، مسافر خوبی دارد که باید تعداد پروازهای آن افزایش پیدا کند، بیان کرد: فرودگاه بم نیز دارای مشکلاتی است که باید به آن رسیدگی شود.

 

وی با بیان اینکه وجود بالگرد در منطقه جنوب و شرق استان یک ضرورت است، عنوان کرد: در مجموع استان همچنان کمبود پرواز را داریم، چرا که تقاضای دریافت بلیت بالا است.

 

استاندار کرمان اضافه کرد: در حوزه پهپادی دو شرکت فعال در استان داریم که یکی در زمینه دانش‌بنیان فعالیت می‌کند و در مجموع اگر حوزه پهپادی ساماندهی شود، شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

 

وی افزود: رفسنجان یک ظرفیت بسیار خوب به ویژه در زمینه سفرهای عتبات عالیات دارد، چرا که حدود 40 درصد پروازهای عتبات در استان مربوط به رفسنجان است و جا دارد که به این پروازها در رفسنجان توجه بیشتری شود.

 

محمد محمدی، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز در این دیدار با بیان اینکه وضعیت هواپیمایی استان کرمان خیلی بهتر شده و شاهد رشد پروازها در این استان هستیم، اظهار داشت: تعدادی از فرودگاه‌های استان مشکلات دارند که در حال رسیدگی به آنها هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته پرواز سوریه راه‌اندازی و استقبال خوبی از آن شد، بیان کرد: به دنبال این هستیم که صادرات و واردات را در کشور تقویت کنیم.

 

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در زمینه پهپادهای فوق سبک فراخوانی که ارائه کردیم حدود 10 هزار پهپاد ثبت شد که در ادامه از این پهپادها در حوزه‌های مختلف همچون کشاورزی، سیل و غیره استفاده می‌شود.

 

وی ادامه داد: در فرودگاه کرمان با توجه به وجود مزار مطهر شهید سلیمانی که زیارتگاه مردم از کشورهای مختلف جهان است، بحث ترمینال خارجی را دنبال می‌کنیم که رفت و آمد با سهولت بیشتری انجام شود.

 

محمدی گفت: پیشنهاد می‌شود بخش خصوصی در بحث خرید هواپیما ورود پیدا کند و نگرانی در این زمینه نداشته باشند، چرا که هواپیما به نام آنها ثبت می‌شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار