مسئول بسیج سازندگی استان کرمان:
پشتیبانی مسئولان از گروه‌های جهادی می‌تواند کارهای نشدنی را شدنی کند/گروه‌های جهادی بن‌بست شکن هستند

مسئول بسیج سازندگی استان کرمان با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی در استان، گفت: پشتیبانی مسئولان از گروه‌های جهادی می‌تواند کارهای نشدنی را در مناطق صعب‌العبور شدنی کند.
بسیج سازندگی

به گزارش آسمان‌بردسیر، سرهنگ علی‌اکبر شاهرخی مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان، با بیان اینکه خدمت‌رسانی به مردم در قالب گروه‌های جهادی بسیار ارزشمند است، اظهار داشت: اجر و ثواب این افراد فقط نزد خداوند است و خداوند برای آنها پاداش خوبی قرار داده که در قرآن کریم هم عنوان شده است.

 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه جهادگران آسمانی، افزود: در استان کرمان چهار جهادگر آسمانی داریم که افتخار بسیار بزرگی برای استان است که از این تعداد سه جهادگر از شهرستان قلعه گنج و یک جهادگر از شهرستان فاریاب است.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه اطلاع‌رسانی فعالیت‌های گروه‌های جهادی می‌تواند فرهنگ خدمت‌رسانی و کار جهادی در جامعه را ترویج دهد، گفت: گروه‌های جهادی زیادی داریم که در دورافتاده‌ترین و محروم‌ترین نقاط استان کرمان در حال فعالیت هستند.

 

وی با اشاره به اینکه یک گزارش کوتاه از فعالیت‌های جهادی می‌تواند خیرین را هم پای کار بیاورد تا خدمت به مردم تسهیل شود، بیان کرد: اطلاع‌رسانی فعالیت‌های جهادی برای جامعه امیدبخش بوده و مصداق بارز جهاد تبیین است.

 

شاهرخی با بیان اینکه امیدآفرینی هدف اصلی گروه‌های جهادی است و محقق شدن این هدف در گرو همکاری رسانه‌های استان است، ادامه داد: پشتیبانی مسئولان از گروه‌های جهادی می‌تواند کارهای نشدنی را در مناطق صعب‌العبور شدنی کند و در واقع گروه‌های جهادی بن‌بست شکن هستند.

 

وی با اشاره به اینکه در بیست و سومین سالگرد تاسیس بسیج سازندگی در کشور هستیم، افزود: رویکرد بسیج سازندگی در سال 1402 بر پایه سند راهبردی اعتلای بسیج بوده و تربیت جوان مومن انقلابی از اهداف بسیج سازندگی است.

 

قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی و قرارگاه اقتصاد مقاومتی در بسیج سازندگی تشکیل شده است

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه بر این اساس دو قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی و قرارگاه اقتصاد مقاومتی در بسیج سازندگی تشکیل شده است، ابراز داشت: محرومیت‌زدایی از یک روستا بر چهار پایه تامین آب شرب، راه، مسکن و اشتغال انجام می‌شود و اگر این مشکلات برطرف شود قطعاً مردم در روستا می‌مانند.

 

وی با اشاره به اینکه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در بحث آبرسانی به روستاها در استان کرمان اقدامات خوبی داشته و 669 روستا در استان با همکاری این قرارگاه آبرسانی می‌شود، گفت: در شهرستان‌های عنبرآباد، رودبار جنوب، بم، نرماشیر، رفسنجان، فهرج و ریگان شامل 446 روستا توسط بسیج سازندگی استان کار آبرسانی در حال انجام است.

 

شاهرخی با بیان اینکه 500 کیلومتر خط انتقال و تقریباً 500 کیلومتر شبکه توزیع در این پروژه انجام می‌شود، افزود: قرارگاه پیشرفت و آبادانی در منطقه تکاب شهداد نیز یک پروژه 10 ساله را در دست اقدام دارد و در این منطقه متمرکز شده است.

 

وی ادامه داد: احداث استخر آب برای جلوگیری از هدررفت آب، لایروبی قنوات، احداث راه و احداث و تکمیل مساجد، احداث غسالخانه، ساخت حمام و سرویس بهداشتی و ساخت سالن ورزشی از اقدامات محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف استان کرمان است.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه سال گذشته با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) ساخت 400 واحد مسکونی محرومان را پیگیری کردیم، افزود: ساخت سیلبند در پنج شهرستان استان کرمان آغاز شده و در سال 1402 به اتمام می‌رسد.

 

وی با اشاره به اینکه هزار و 343 صندوق قرض‌الحسنه در پایگاه‌های بسیج استان راه‌اندازی شده که 71 هزار نفر عضو دارند، گفت: 27 هزار وام به مبلغ 50 میلیارد تومان از طریق این صندوق‌ها به افراد عضو پرداخت شده است.

 

شاهرخی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر 100 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی از محل اعتبارات تبصره 16 پرداخت شده است، ابراز داشت: راه‌اندازی بازارچه‌های دائمی اقتصاد مقاومتی و همچنین دهکده اقتصادی در استان در دستور کار بسیج سازندگی است.

 

وی با اشاره به اینکه قرارگاه کمک مؤمنانه نیز در سطح استان با همکاری سایر نهادها فعال است، عنوان کرد: با همت این قرارگاه در سال قبل 2 هزار و 535 جهیزیه، 2 هزار و 635 عدد لوازم خانگی، 12 هزار و 924 بسته بهداشتی، 14 هزار و 936 بسته پوشاک و کفش، 9 هزار و 300  بسته لوازم التحریر و 321 هزار بسته معیشتی توزیع شده است.

 

وی با بیان اینکه در سال گذشته در دو مقطع آزادسازی 88 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان کرمان انجام شد، گفت: در سال 1402 بنا داریم حرم شهدای گمنام در 20 شهرستان را بهسازی و تکمیل کرده و ساخت مسجد در 12 شهرستان نیز در برنامه است.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه جاده‌های روستایی زیادی داریم که هنوز آسفالت نشده و بنا داریم در این امر وارد شویم، بیان کرد: آسفالت جاده‌های روستایی در شهرستان زرند آغاز شده است.

 

وی با بیان اینکه برای بیش از 300 هزار نفر از اعضای گروه‌های جهادی در سطح استان کرمان برنامه تعریف شده که آنها بر اساس این برنامه نقش‌آفرینی دارند، ادامه داد: ساخت 43 مدرسه که قبلاً کانکسی بودند در برنامه بسیج سازندگی است و در مرحله اول ساخت 11 مدرسه آغاز شده است.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار