مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:
پیش‌بینی ثبت نام بیش از ۶۵۰ هزار دانش آموز در مدارس کرمان

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان بر تکریم اولیا و عدالت محوری در زمان ثبت نام تاکید کرد.
ثبت نام دانش آموزان

به گزارش آسمان‌بردسیر، باشگاه خبرنگاران نوشت: مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه پیش بینی می‌شود بیش از ۶۵۰ هزار دانش آموز برای سال تحصیلی آینده در مدارس استان ثبت نام کنند بر تکریم اولیا و عدالت محوری در زمان ثبت نام تاکید کرد.

 

رضا رضایی با اشاره به ارسال شیوه نامه اجرایی ثبت نام دانش آموزان به شهرستان‌ها و مناطق، گفت: شیوه نامه ثبت‌نام دانش آموزان در سال تحصیلی۱۴۰۲ – ۱۴۰۳باشعار «ثبت نام مطلوب، عدالت محوری، خانواده مداری» منظم به راهنمای نظارت بر این فرایند، ابلاغ شده است.

 

او بر تلاش جهادی و کاربست تجارب گذشته در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و دولت مردمی تأکید کرد و افزود: مدیران شهرستان‌ها و مناطق در انتخاب اعضای ستاد ثبت نام، به ویژگی‌هایی نظیر حسن خلق، سعه صدر و آگاهی به قوانین ر مد نظر داشته باشند.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، خواستار نظارت دقیق، منظم و مستمر بخش‌های نظارتی این اداره کل بر فرایند ثبت دانش آموزان در مرکز و سایر شهرستان‌ها و مناطق شد و عنوان کرد: کار نظارت به منظور رعایت حقوق شهروندی به ویژه حقوق والدین و دانش آموزان صورت می‌گیرد و باید شهرستان‌ها و مناطق، ذیل ستاد ثبت نام استان به این مهم توجه داشته باشند.

 

رضایی با بیان اینکه شناسایی و تحلیل درست مسائل فرایند ثبت نام و کاربست راه حل‌های مؤثر در راستای اجرای صحیح قوانین و مقررات جهت رفع نارسایی‌ها در دستور کار قرار گیرد؛ افزود: مسئولان ستاد ثبت نام در شهرستان هاباید به صورت منسجم و هماهنگ نسبت به تبیین دستورالعمل ثبت‌نام برای اعضای ستاد و مدیران مدارس اقدام کنند.

 

او عدم دریافت وجوه غیرمجاز و توجه به زمان و محدوده بندی جغرافیایی ثبت‌نام را مصداق تحقق حقوق شهروندی و رعایت حقوق والدین و دانش آموزان برشمرد و عنوان کرد: باید سهمیه ثبت‌نام مدارس با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی جنسیت و دوره تحصیلی، تعیین و به شیوه مناسب اطلاع رسانی شود.

 

رضایی بیان کرد: به منظور اجرای تکالیف مقرر در قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و انسداد مبادی بی سوادی، جلوگیری از بازماندگی تحصیلی افراد لازم التعلیم، در جذب حداکثری لازم التعلیمان دوره ابتدایی باید پیگیری ثبت‌نام دانش آموزان میان پایه اقدام مؤثر انجام شود.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان تأکید کرد: جهت تسهیل ثبت نام دانش آموزان فاقد مدارک هویتی ایرانی در چارچوب ضوابط و مقررات اعلامی اقدام و در مورد اتباع خارجی حسب دستورالعمل ابلاغی هماهنگی‌های لازم با فرمانداری‌ها به عمل آید.

 

رضایی گفت: برای ایجاد نظارت همگانی بر فرایند ثبت‌نام، شکایات و گزارش‌های مردمی در سامانه پاسخگویی به شکایات، به آدرس www.shekayat.medu.ir ثبت می‌شود و در اسرع وقت بررسی شود و مورد پاسخگویی قرار می‌گیرد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار