مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی در کرمان خبر داد:
پیشنهاد روسیه برای ساخت ۲۵ نیروگاه بدست متخصصان ایرانی

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: روسیه پیشنهاد داد ۲۵ واحد نیروگاه گازی برای روسیه احداث کنیم.
نیروگاه حرارتی

به گزارش آسمان بردسیر، خبرگزاری صداوسیما نوشت: عبدالرسول پیشاهنگ مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی در آیین بهره برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی مهتاب کویر زرند کرمان با حضور نیرو افزود: رسیدن به این مرحله از افتخار در عرصه های مختلف علمی و اجرایی به همت غیرت ایرانی و برکت انقلاب حاصل شده است.

 

وی افزود: امروز دومین واحد نیروگاهی در زرند کرمان افتتاح شد و این درحالی است که نیروگاه نخست با ۱۰۰ مگاوات ۵۰ سال پیش احداث شد.

 

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی اعلام کرد: اکنون ۵۰ درصد نیروگاه های کشور ساخت داخل هستند  وسفارش دیگر کشورها مثل روسیه برای احداث نیروگاه نشان از توانمندی تخصصی ایران است.

 

وی تصریح کرد: همه ۲۲۰ هزار مگاوات ظرفیت ترانسفورماتور در کشور به همت متخصصان ایرانی اجرایی شده و ۶۰ درصد صادرات خدمات فنی مهندسی کشور از طریق بخش برق و وزارت نیرو اتفاق می افتد که اینها از برکت انقلاب است.

 

پیشاهنگ با بیان اینکه از صفر تا ۱۰۰ نیروگاه مهتاب کویر زرند ایرانی است و سیستم کنترل ایرانی دارد اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برای تمامی فعالیت ها نیازمند خارجی ها بودیم، اما آنان حتی روغن عوض کردن را هم به ما یاد نمی دانند.

 

وی ادامه داد: ظرفیت در نخست نیروگاه سیکل ترکیبی مهتاب کویر زرند که امروز افتتاح می شود ۳۲۰ مگاوات است و این طرح بزودی با افتتاح بخش بخار آن به نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی تبدیل می شود.

 

پیشاهنگ با بیان اینکه هدف ما در ساخت نیروگاه‌ها تولید برق، پایداری و امنیت شبکه و ایجاد اشتغال است اظهارداشت: هرطرحی دو مرحله ساخت و بهره برداری دارد؛ در مرحله ساخت نیروگاه مهتاب کویر زرند یکهزار و ۲۰۰ نفر اشتغال به کار داشتند و در بحث بهره برداری آن نیز ۲۰۰ اشتغال خواهیم داشت.

 

وی یادآور شد: ۲۰ سال است شبکه برق ایران پایدار است و فروپاشی نداشتیم زیرا نیروگاه های ما جایابی خوبی دارند اما در همین همسایگی یک کشور اخیرا دچار خاموشی شد.

 

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی افزود: دو واحد نیروگاهی دیگر در سبلان و ارومیه تا پایان سال به بهره برداری می رسد  و نیروگاه مهتاب کویر زرند پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه برده که ۶۰۰ میلیارد تومان از این منابع برای خط انتقال گاز استفاده و ۱۰۰ درصد نیز با منابع دولتی تاسیس شده است.

 

فرماندار زرند نیز در این مراسم با اشاره به نیازهای انرژی شهرستان گفت: عمق سفره های آب زیرزمینی این شهرستان از ۱۰۰ متر به ۳۰۰ متر پایین رفته است.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار