رئیس حوزه هنری کرمان:
کاروان روایت حبیب به گلزار شهدای کرمان رسید

رئیس حوزه هنری کرمان گفت: کاروان روایت حبیب در گلزار شهدای کرمان برنامه اجرا می کند.
روایت حبیب
به گزارش سپهر بردسیر، مجتبی اسدی رئیس حوزه هنری کرمان درباره برنامه‌های حوزه هنری استان کرمان در سومین سالگرد حاج قاسم سلیمانی گفت: مهم‌ترین برنامه‌ای که امسال حوزه هنری تدارک دیده است، کاروان فرهنگی، هنری روایت حبیب است.

 

او افزود: کاروان روایت حبیب با حمایت بنیاد مکتب شهید سلیمانی و حوزه هنری در حال انجام است و در کرمان هم با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان این برنامه در حال اجرا می‌شود.

 

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان افزود: از امروز یکشنبه ۱۱ دی تا سه شنبه ۱۳ دی از ساعت ۱۹ تا ساعت ۲۲، در گلزار شهدای کرمان برنامه جامع روایت حبیب، شامل: اجرای تئاتر، سرود، روایت گری همرزمان حاج قاسم سلیمانی؛ شعرخوانی عرفان پور اجرا خواهد شد.

 

او بیان کرد: همزمان با شهادت حاج قاسم سلیمانی در شب دوشنبه موسیقی قاسم هنوز زنده است با اجرای خواننده این اثر غلامرضا صنعتگر در گلزار شهدای کرمان اجرا می‌شود.

 

اسدی افزود: روز سه شنبه در بیت الزهرا، موقوفه حاج قاسم برنامه روایت حبیب به صورت مختصر اجرا خواهد شد و بیشتر به روایتگری مکتب حاج قاسم سلیمانی خواهیم پرداخت. همچنین در این برنامه پرده خوانی نیز اجرا خواهد شد و شاعر افغانستانی داور دا به شعرخوانی خواهد پرداخت.

 

اسدی تصریح کرد: قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب، با همکاری آموزش و پرورش از برنامه‌های حوزه هنری در حوزه کودک و نوجوان می‌باشد که امسال برای سومین سالگرد حاج قاسم سلیمانی تدارک دیده شده است.

 

او افزود: این برنامه روز دوشنبه در کانون اندیشه برای مدارس ۳ اجرا خواهد داشت و قصه‌های حاج قاسم سلیمانی برای کودکان و نوجوانان اجرا خواهد شد.

 

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان با بیان اینکه در حوزه کتاب برنامه «پاورقی» به آثار منتشر شده پیرامون حاج قاسم سلیمانی می‌پردازد، بیان داشت: نقد و بررسی کتاب «شاید پیش از اذان صبح» نوشته احمد یوسف زاده با حضور صرفی استاد دانشگاه برگزار می‌شود.

 

او با اشاره به تولید دو اثر در حوزه تولید با موضوع سردار شهید سلیمانی افزود: طی دهه مقاومت از انیمیشن ویژه کودکان با عنوان «در امتداد مسیر» که انیمیشن و سرود آن کارهای بچه‌های کرمان است و نماهنگ «ملاقات گلی در کوه» با شعر حامد عسکری و به کارگردانی محمد صادق اسماعیلی در ایام مقاومت رونمایی خواهد شد.

 

اسدی یکی از برنامه‌هایی را که طی ایام شهادت سردار سلیمانی برای زائران تدارک دیده شده است، کاروان سفیر آفتاب عنوان کرد و گفت: کاروان سفیر آفتاب یک ماشین قابل جابه جایی است که تمام برنامه‌ها بر روی آن اجرا می‌شود و امکانات خاصی دارد و بسته کامل ما در آن مستقر است.

 

او در تشریح برنامه کاروان سفیر آفتاب گفت: قرار است این کاروان در مکان‌هایی که زائران مستقر هستند، از جمله: دانشگاه پیام نور، در مسیر پیاده روی گلزار شهدا و در طول مسیر پیاده روی بزرگ سه شنبه به سمت گلزار شهدا مستقر و در جای جای مسیر با جابه جایی‌هایی که دارد برای مردم و زائران برنامه‌های مختلفی را اجرا کند.

 

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان افزود: همچنین در ادامه برنامه‌های سالگرد بعد از ایام سالگرد رویداد تجسمی «عزیز ایران» را خواهیم داشت که با حضور هنرمندان حوزه تجسمی و اساتید کشوری برگزار خواهد شد و آثاری پیرامون مبانی فکری حاج قاسم سلیمانی درباره انقلاب اسلامی تولید خواهد شد.

 

او تصریح کرد: آثار رویداد حوزه تجسمی در دهه فجر در سطح شهر کرمان به نمایش درخواهد آمد.

 

انتهای پیام / 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار