میزبانی ۱۲ روزه استان از کاروان رضوی؛
کاروان “زیرسایه خورشید” به کرمان رسید 

همزمان با دهه کرامت و در آستانه ولادت امام رضا(ع) استان کرمان میزبان کاروان رضوی می‌شود.

به گزارش آسمان‌بردسیر، فارس نوشت: حسن محمدی‌پور دبیر ستاد جشنواره زیر سایه خورشید اظهار داشت: کاروان رضوی برای پانزدهمین سال متوالی برای برگزاری جشنواره “زیر سایه خورشید” به استان کرمان می‌آید.

 

وی با اشاره به اینکه دهه کرامت و ولادت امام هشتم شیعیان فرصت مغتنمی برای گسترش و نشر معرفت و معنویت دینی و ترویج معارف رضوی در جامعه است، بیان داشت: جشنواره”زیر سایه خورشید” به‌همت موسسه جوانان آستان  قدس رضوی و تشکل‌های عضو شبکه جوانان رضوی برگزار می‌شود.

 

محمدی‌پور با بیان اینکه این جشنواره در استان کرمان با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در قالب ستاد برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید برنامه‌ریزی می‌شود، خاطرنشان کرد: استان کرمان از یکشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه به مدت۱۲ روز  میزبان کاروان رضوی برای برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی، مذهبی است.

 

 وی افزود: برنامه‌های امسال با حضور ۳ کاروان  متشکل از خادمان حرم امام رضا(ع) برگزار می‌شود.این کاروان‌ها جهت شرکت در ۴۰۰ عنوان برنامه فرهنگی ویژه ولادت امام رئوف به ۱۰۰ شهرستان، شهر، بخش و روستای استان سفر می‌کنند.

 

 محمدی‌پور از برگزاری جشن “زیر سایه خورشید” در شهرستان کرمان خبر داد و گفت: جشن بزرگ  “زیر سایه خورشید” با حضور کاروان رضوی و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌قمی، شعرخوانی صابر خراسانی و مولودی‌خوانی حاج سید مهدی میرداماد و اجرای وحید یوسف‌زاده، شنبه ۶ خردادماه بعد از نماز مغرب و عشاء در گلزار شهدای کرمان برگزار می‌شود.

 

دبیر ستاد برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید استان کرمان، با اشاره به اینکه این جشن همراه با برافراشتن و اهتزاز پرچم گنبد منور امام رضا(ع) خواهد بود، اظهار داشت: در جشن زیر سایه خورشید به شرکت‌کنندگان به قید قرعه جوایزی ارزنده از جمله کمک هزینه سفر زیارتی عتبات عالیات، مشهد مقدس و… اهداء می‌شود.

 

 محمدی‌پور دیداربا ائمه جمعه، علما و مسؤولان استان، دیدار با خانواده‌های معظم شهداء و جانبازان، کارکنان ادارات، صنعتگران، اصناف و بازاریان، دیدار و عیادت از جانبازان، بیماران و سالمندان، ایتام  و کودکان بی‌سرپرست، غبارروبی مزار شهداء، شرکت در دعای ندبه و نماز جمعه، حضور در جشن “شکوفه های نور” ویژه دختران، حضور در مراکز اصلاح و تربیت و زندان‌ها، حضور در مراکز آموزشی نیروهای مسلح، حضور در بقاع متبرکه و… را از دیگر برنامه‌های کاروان رضوی در استان کرمان برشمرد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار