با راه‌‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلا، اتفاق افتاد؛
کاهش قیمت انواع ارز و طلا در بازار/ ‌دلار 41549 تومان

با راه‌‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلا، در جریان معاملات امروز قیمت دلار و سکه با کاهش مواجه شد.
قیمت دلار و سکه

به گزارش آسمان بردسیر، فارس نوشت: نرخ دلار امروز و در لحظه تنظیم این گزارش، در بازار مبادله ارز و طلا، ۴۱ هزار و ۵۴۹ تومان ‌بود و همچنین دلار حواله در این سامانه نیز ۳۶ هزار و ۱۳۰ تومان نرخ گذاری شد.

امروز سکه امامی (طرح قدیم) در بازار ‌‌نسبت به روز قبل‌، با ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت، ۲۹ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان نرخ‌گذاری شد، سکه تمام بهار آزادی جدید نیز با کاهش ۵۰۰ هزار تومانی، به نرخ ۲۷ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه در بازار امروز‌ با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی، به قیمت ۱۵ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان نرخ گذاری شد، ربع سکه نیز با افت ۲۰۰ هزار تومانی، ۱۰ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان عرضه شد، همچنین هر سکه گرمی بدون نسبت به روز قبل‌ ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار امروز نسبت به روز قبل‌، با افزایش ۱۲ هزار تومانی، دو میلیون و ۳۵۶ هزار تومان نرخ‌گذاری شد‌، همچنین هر مثقال طلای ۱۸ عیار در بازار امروز نسبت به روز قبل‌ با ۴۹ هزار تومان افزایش قیمت، ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نرخ گذاری شد.

هر اونس طلای در بازار جهانی (معادل ۳۱.۱۳۲گرم) امروز با کاهش ۸ دلاری نسبت به روز پیش‌، ۱۸۳۲ دلار معامله شد.

بنابراین گزارش از امروز مرکز مبادله ارز و طلا راه‌اندازی شد.

 

رئیس‌کل بانک مرکزی در مراسم رونمایی این مرکز اعلام کرد: «در زمان حاضر کالاهایی که در مرکز مبادله ارز ایران، ارز دریافت می‌کنند مشخص شده‌اند و همین امروز در شروع کار براساس عرضه و تقاضا نرخ کشف و بر همین مبنا ارز تخصیص می‌یابد لذا پیش‌بینی من این است که امروز حجم معاملات در بازار حواله رشد قابل‌توجهی داشته باشد.»

به‌گفته فرزین، نرخ ارز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران مبتنی بر منابع و مصارف ارزی کشور و همچنین براساس متغیرهای بنیادین اقتصاد کشور تعیین می‌شود. نرخ اسکناس نیز متناسب بر همین امر تعیین می‌شود و سامانه نیما نیز همچنان برای کالاهای اساسی به‌قوت به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار