مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد
کاهش ۴۳ نفری تلفات جاده‌ای کرمان با وجود رشد تردد و سفرها در استان

کرمان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان از کاهش ۵۴ درصدی تلفات برون شهری و کاهش ۴۷ درصدی تلفات درون شهری در طرح نوروزی امسال خبر داد و گفت: امسال نسبت به سال گذشته ۴۳ نفر کمتر در تصادفات جاده‌های استان کرمان کشته شدند.
مدیر کل راهداری کرمان
 

به گزارش آسمان بردسیر، احسان عراقی زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمان در آئین تجلیل از برگزیدگان بخش ایمنی حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان اظهار کرد: سال ۱۳۹۵ شورای انقلاب فرهنگی هفتم اردیبهشت ماه را به عنوان روز حمل و نقل در تقویم به ثبت رساند.

 

او درباره نوروز ۱۴۰۲ اظهار کرد: در طرح نوروزی (از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین۱۴۰۲) با وجود رشد ۱۶ درصدی تردد جاده‌ها و ۲۰ درصدی سفرهای نوروزی نسبت به سال گذشته، ۵۴ درصد در تعداد تلفات تصادفات کاهش داشته‌ایم.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان همچنین از کاهش ۴۷ درصدی تلفات درون شهری در طرح نوروزی امسال خبر داد و گفت: امسال نسبت به سال گذشته ۴۳ نفر کمتر در تصادفات جاده های استان کرمان کشته شده اند.

 

او ادامه داد: در طرح نوروزی سال ۱۴۰۱ تعداد جانباختگان حوادث جاده‌ای ۷۹ نفر بود و امسال ۳۶ نفر در جاده‌های استان جان باختند و سال ۱۴۰۲ عید واقعی برای ما بود زیرا با کاهش چشمگیر تصادفات و تلفات روبه رو بودیم. گفتنی است که استان البرز یک نفر و تهران چهار نفر کاهش تلفات جاده‌ای داشته است.

 

عراقی زاده همکار ی و همیاری دستگاه‌های اجرایی را یکی از علل کاهش تصادفات جاده‌ای استان کرمان برشمرد و بیان کرد: در ایام نوروز رزمایشی در استان داشتیم و هر روز جلساتی با گروه‌های مختلف برگزار کردیم.

 

مدیرکل راهداری استان کرمان با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای کاهش تلفات تصادفات تصریح کرد: در سه قوس جاده کرمان – جیرفت که احتمال تصادفات مرگبار وجود داشت، مترسک گذاشتیم و ۳۵ نقطه حادثه خیز را آشکارسازی و حدود ۱۰۰ نقطه حادثه خیز دیگر نیز با روشن کردن آتش به غیر بومی ها اطلاع رسانی کردیم. همچنین پلیس راه ۱۲۰ دستگاه کنترل نامحسوس اضافه کرد و بسیج و سپاه و همه گروه‌های جهادی به کمک آمدند تا این کاهش ۵۴ درصدی تصادفات رقم خورد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار