به گزارش آسمان بردسیر، مصطفی فاطمی دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور در این‌باره گفت: «کرمان به خصوص خارج شهر آن، از جاذبه‌های بی‌نظیری برخوردار است. محور جیرفت، دلفارد، بندرعباس با دره‌های جذاب و شگفت‌انگیز، بوم‌گردی‌های متنوع، تپه‌های باستانی، موزه باستان‌شناسی با آثار به نمایش درآمده در موزه‌های معروف دنیا، گلخانه‌های متنوع، سد جیرفت، بندر دوساری و نخلستان‌ها در مسیر بندرعباس، هتل کپری قلعه‌گنج و هنرهای حصیربافی و گلیم‌بافی، پیشنهاد نخست برای سفر در استان کرمان است».

 

وی ارگ بم و راین تا کویر لوت و شهداد را به عنوان دو محور دیگر برای سفر در کرمان پیشنهاد کرد و افزود: «بازار و حمام وکیل، مجموعه گنجعلی‌خان، مقبره سردار سلیمانی، گنبد تاریخی جبلیه، آتشکده و بافت تاریخی، ماهان، هفت باغ، باغ شازده و مزار شاه نعمت‌الله به عنوان دیگر مسیرهای قابل برنامه‌ریزی است».

 

وی در ادامۀ این توضیحات اظهار کرد: «بزقورمه، کشک و بادمجان، سمنو، کلمپه و کماچ به‌عنوان خوراکی‌های محلی هنگام سفر در این مسیر توصیه شده است».

 

در این فهرست، محورهای سفر در استان‌های دیگری از جمله تهران، سمنان، خراسان شمالی، قزوین، زنجان و خراسان جنوبی نیز معرفی و پیشنهاد شده است.