مدیر کل آموزش و پرورش کرمان:
کلاس اولی ها بدون داشتن تأییدیه سنجش سلامت ثبت نام نمی‌شوند/سنجش بیش از ۵۰ هزار نفر تاکنون

مدیر کل آموزش و پرورش کرمان گفت: ‌در سال تحصیلی آینده، دانش‌آموزان کلاس اولی در مدارس کرمان، بدون داشتن تأییدیه سنجش سلامت پذیرش نمی‌شوند.
طرح سنجش نوآموزان

به گزارش آسمان بردسیر، رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش کرمان با بیان اینکه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، لازمه ثبت نام کلاس اولی ها در مدارس است، گفت: امسال در مدارس استان، پذیرش دانش‌آموزان کلاس اولی، بدون داشتن تأییدیه سنجش سلامت انجام نمی‌شود و هیچ مدرسه‌ای حق ثبت نام دانش‌آموز، بدون داشتن این تأییدیه را ندارد.

 

او افزود: پیش بینی می شود درسال تحصیلی آینده، بیش از ۷۷ هزار دانش‌آموز کلاس اولی در مدارس استان کرمان ثبت نام کنند که از این تعداد، تاکنون بیش از ۵۰ هزار نفر سنجش شده اند.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه خانواده‌ها بدون مراجعه به مدرسه فقط از طریق وارد شدن به سامانه my.medu.ir می‌توانند ثبت نام را انجام داده و نوبت‌گیری کنند، تصریح کرد: در استان کرمان، ۷۷ مرکز برای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش از دبستان در نظر گرفته شده است که خانواده‌ها می‌توانند تا پایان اردیبهشت ماه در ۲ شیفت صبح و عصر به این مراکز مراجعه کنند.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی و کلاس اول ابتدایی هر ساله به منظور ارزیابی سلامت جسمی و ذهنی دانش‌آموزان در بدو ورود به مدرسه انجام می‌شود و در این طرح، تمامی فاکتورهای مهم سلامت کودکان بررسی و دانش‌آموزان براساس توانمندی و فاکتور های سنجش شده به مدارس عادی و با نیاز های ویژه هدایت می شوند. 

 

رضایی افزود: این طرح می‌تواند نیمرخ دقیقی از ویژگی‌های استعدادی دانش‌آموزان ارائه دهد و آن‌ها را برای ورود به آموزشی باکیفیت آماده کند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار