مدیر پرستاری دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمان:
کمبود نیروی پرستار در بیمارستان افضلی‌پور کرمان آزار دهنده‌ است

مدیر پرستاری دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمان گفت: طبق گزارشات نسبت پرستار به تخت در دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان طبق گزارش وزارت بهداشت ۰.۸۲ است در حالی‌که طبق محاسبه ما ۰.۷۷ است.
کمبود پرستار در کرمان

به گزارش آسمان‌بردسیر، هفته گذشته بود که رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان کمبود نیروی پرستار و کادر درمانی یکی از علل مهم نارضایتی‌ها در بیمارستان‌های کرمان دانست البته او بیان کرد که برای‌ رهایی از این شرايط امسال در بحث بهداشت، ۹۰۰ نیروی استخدامی را خواهیم گرفتیم و ۱۲۰ نیروی پرستاری شرکتی عمدتا در بیمارستان افضلی پور و شهرستان بافت به کار گرفته می‌شوند.

 
پروین منگلیان مدیر پرستاری دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمان در رابطه با کمبود پرستار در بیمارستان‌های کرمان در این خصوص گفت: متاسفانه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان به شدت دچار کمبود پرستار هستیم، به طوری که میانگین کشوری نسبت پرستار به تخت نود و پنج صدم است اما این میانگین در کرمان از استاندارد کشوری ۱.۸ بسیار پایین‌تر است.
 
 
منگلیان توضیح داد: نسبت پرستار به تخت در دانشگاه علوم پزشکی کرمان طبق گزارش وزارت بهداشت ۰.۸۲ است در حالیکه طبق محاسبه ما ۰.۷۷ است‌.
 
 
مدیر پرستار دانشگاه علوم پزشکی کرمان به کمبود نیروی پرستار در بیمارستان‌های بزرگ اشاره کرد و گفت: این کمبود نیرو در بیمارستان‌های بزرگ از جمله بیمارستان افضلی پور کرمان آزاردهنده است اما از آنجائی که ماهیت پرستاری به گونه‌ای است که حقوق بیماران ارجح است، این کمبود را با شیفت‌های فشرده و اضافه کار اجباری جبران می‌نماییم اما باید دانست پیامد آن فرسودگی پرستاران خواهد بود. 
 
 
بیشتر بخوانید : مجوز استخدام ۱۲۰ پرستار در کرمان صادر شده است
 
 
وی در ادامه گفت: مکاتبات متعدد حضوری و غیرحضوری با معاونت پرستاری وزارت، نیروی انسانی وزارت و سازمان امور استخدامی شده است و در بازدیدی که معاونت پرستاری وزارت و تیم نیروی انسانی از دانشگاه علوم پزشکی کرمان داشتند؛ بر این کمبود اذعان کردند. 
 
منگلیان افزود: مکاتبات متعدد با نمایندگان کرمان در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه هم در این خصوص داشته‌ایم اما علی رغم تلاش‌های فراوان سهمیه قابل توجهی در استخدام پیش رو(مرتبه اول) به کرمان داده نشده است و از این بابت بسیار گله‌مند هستیم‌. 
 
 
مدیر پرستار دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمان تشریح کرد: مجدد با سازمان امور استخدامی رایزنی انجام شده است و مقرر شد که بازدیدی از بیمارستان‌های کرمان داشته باشند و در مرتبه دوم کرمان در اولویت قرار گیرد. 
 
 
وی در خصوص مدیریت کمبود نیروی پرستار در بیمارستان‌های کرمان گفت: با ساماندهی بخش‌ها، تقسیم وظایف و سامان دادن نیروهای طرح در بیمارستان‌هایی که نیاز بیشتری دارند توانسته‌ایم تا حدودی مشکل را حل نماییم البته با رایزنی‌های انجام شده با وزارت مجوز تعداد ۱۶۵ پرستار و ۳۰ کمک پرستار برای بیمارستان‌های بزرگ از جمله افضلی‌پور گرفته شد و طی آزمونی تعداد ۹۶ نفر پرستار و ۳۰ کمک پرستار در حال حاضر به صورت شرکتی جذب بیمارستان‌ها شده‌اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار