اسماعیل زاده مدرس دانشگاه؛
کم‌کاری مسئولین کرمانی در اجرایی شدن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مشهود است

محبوبه اسماعیل‌زاده مدرس دانشگاه گفت: نمونه‌های بسیار زیادی را می‌توان در کرمان پیدا کرد که مشمول قانون جوانی جمعیت می‌شوند اما متاسفانه مسئولین کرمانی در این زمینه کم‌کاری می‌کنند.
قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

به گزارش آسمان بردسیر، محبوبه اسماعیل‌زاده استاد دانشگاه در گفتگو راه آرمان، در خصوص اجرایی شدن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در کرمان، گفت: این قانون مصوب شده و همانطور که می‌دانیم در اجرای قانون حتی بالاترین مقام رسمی کشور هم نمی‌تواند از آن تخطی کند اما در بسیاری از استان‌های کشور بسیاری از مراحل این قانون بهتر از کرمان در حال اجرا است.

 

وی ادامه داد: به وفور نمونه‌های بسیار زیادی را می‌توان در کرمان پیدا کرد که مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت می‌شوند که باید وام و زمین به آن‌ها تعلق بگیرد اما متاسفانه مسئولین کرمانی در این زمینه کم‌کاری می‌کنند از بارزترین نمونه‌ها می‌توان به فتح‌آبادی پدر چهارقلوهایی اشاره کرد که متولد بهمن ۱۴۰۰ هستند و متاسفانه آنگونه که باید طبق قانون جمعیت به آن‌ها تسهیلات داده نشده است.

 

طبق قانون جوانی جمعیت باید به دانشجویان باردار و یا آنانی که زایمان کرده‌اند تسهیلات داده شود اما به عنوان کسی که در دانشگاه تدریس می‌کنم

اسماعیل‌زاده بیان کرد: طبق قانون جوانی جمعیت باید به دانشجویان باردار و یا آنانی که زایمان کرده‌اند تسهیلات داده شود اما به عنوان کسی که در دانشگاه تدریس می‌کنم، شاهدم که دانشجویان در این زمینه به شدت با مشکل روبرو هستند.

 

این مدرس دانشگاه در ادامه به تفاوت‌های خانواده کم جمعیت با خانواده پرجمعیت پرداخت و گفت: در خانواده پرجمعیت تلاش، تکاپو و پویایی بیشتر است و البته این به نگرش والدین خانواده به فرزندآوری بستگی دارد که اگر با نگرش مثبت و جهان‌بینی الهی چند فرزند به دنیا آورده شود قطعا این پویایی در خانواده ملموس‌تر است تا خانواده‌ای که یک یا دو فرزند دارد.

 

اسماعیل‌زاده توضیح داد: در مقایسه کشوری که جمعیت جوان و پویایی دارد با کشوری رو به سالمندی می‌رود و اکثر جمعیت را افراد پیر تشکیل می‌دهند باید گفت که قطعا انسان‌های سالمند قدرت ریسک و توانانیی کار کمتری دارند از این رو رشد و بالندگی جامعه کمتر می‌شود و از طرفی سرمایه کشور به سمت نگه‌داری از افراد سالمند می‌رود که این یعنی رکود و درجا زدن از طرفی در جامعه جوان، آرمان‌گرایی، رشد و شکوفایی در جامعه بیشتر می‌شود.

 

حضور خواهران و برادران متعدد به رشد و تعالی فرزندان کمک می‌کند

وی با اشاره به این که تک فرزندی و یا دو فرزندی نه تنها برای آن فرزندان بلکه برای پدر و مادر نیز آسیب‌هایی در پی خواهد داشت، اظهار کرد: فرزندی که در خانواده، فرصت چالش و تنش را با خواهر و برادرهای متعدد نداشته باشد تعاملات ضعیفی را تجربه خواهد کرد و از طرفی در آینده حضور موفقی را در جامعه نخواهد داشت چرا که آن‌گونه که باید نمی‌تواند در جامعه نقش خود را ایفا کند و از طرفی فردی بسیار زودرنج و حساسی خواهد بود.

 

این مدرس دانشگاه ادامه داد: حضور خواهران و برادران متعدد به رشد و تعالی فرزندان کمک می‌کند اما متاسفانه آفتی که امروزه در جامعه ما مشهود است، رغبت والدین برای تربیت یک فرزند نخبه است از این رو هزینه‌ها و کلاس‌های متعددی برای فرزندشان در نظر می‌گیرند غافل از این که توانمند سازی کودک در قالب حضور چند خواهر و برادر میسر می‌شود و در رشد هیجانی کودک، تعاملات و موفقیت او اثرگذار خواهد بود.

 

اسماعیل‌زاده در پایان گفت: دولت‌ها با وضع قوانین برای حمایت از خانواده‌ها، فرهنگسازی در راستای ارزشمندی فرزندآوری، حفظ شکوه مادر در خانواده می‌توانند اقدام کنند.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار