مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان خبر داد:
کوهنورد حادثه‌دیده در کرمان پس از ۲۵ ساعت پیدا شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از پایان عملیات امدادونجات کوهنورد حادثه دیده در ارتفاعات کوه نشانه در منطقه سربیژن پس از ۲۵ ساعت عملیات خبر داد.
نجات کوهنورد کرمان

به گزارش آسمان بردسیر، تسنیم نوشت: رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در جمع خبرنگاران، با اشاره به سقوط یک کوهنورد در ارتفاعات کوه نشانه در منطقه سربیژن، اظهار داشت: در ساعت 15 روز جمعه مورخ 21 بهمن ماه دو تیم امدادونجات هلال احمر به منطقه حادثه اعزام شدند.

 

وی با اشاره به برپایی 10 کارگاه نجات در ارتفاعات، افزود: خوشبختانه نیروهای هلال احمر پس از 25 عملیات نجات و تلاش شبانه روزی موفق شدند کوهنورد حادثه دیده را نجات دهند و این عملیات با انتقال این کوهنورد به مرکز درمانی به پایان رسید.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به 5 سورتی پرواز برای این عملیات امدادونجات بیان کرد: امداد هوایی در این عملیات 4 ساعت  پرواز کرد و در این عملیات 14 نفر در قالب چهارتیم حضور یافتند.

 

وی افزود: این کوهنورد حادثه دیده در قسمت‌های استخوان ماهیچه ران، زانو و قفسه سینه دچار تروما شده بود که به دلیل تاریکی و برودت هوا و یخ زدگی دیواره‌های کوه امکان انتقال و جابه‌جایی مصدوم به دامنه کوه مهیا نبود.

 

به گزارش تسنیم روز گذشته یک تیم کوهنورد به تعداد 15 نفر به منطقه کوه نشانه در ارتفاعات سربیژن صعود کرده بودند که یک نفر از آن ها ارتفاعات سقوط کرده است و حال مابقی کوهنوردان مساعد است.

استان کرمان ,

استان کرمان ,

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار