رئیس پلیس فتای استان کرمان:
گرداننده صفحه کراش توسط پلیس فتای استان کرمان دستگیر شد

رئیس پلیس فتای استان کرمان از شناسایی و دستگیری جوان ۱۸ ساله گرداننده صفحه‌ غیر اخلاقی "کراش" در پیام‌رسان روبیکا خبر داد.
پلیس فتا

به گزارش آسمان‌بردسیر، تسنیم نوشت: سرهنگ محمدرضا رضایی رئیس پلیس فتای استان کرمان در جمع خبرنگاران از دستگیری گرداننده صفحه کراش توسط پلیس فتای استان کرمان خبر داد و اظهار داشت: کارشناسان پلیس فتا طی رصد و پایش فضای مجازی موفق به شناسایی یک صفحه نامناسب در پیام‌رسان روبیکا شدند که این صفحه اقدام به انتشار محتوای منافی عفت عمومی با مضمون “کراش” می‌کرد.

 

وی افزود: “کراش” یا دوست‌یابی مجازی اصطلاحی است که اخیراً در فضای مجازی مطرح شده به گونه‌ای که صفحات و کانال‌هایی در شبکه‌های اجتماعی با این موضوع فعالیت می‌کنند.

 

رئیس پلیس فتای استان کرمان ادامه داد: صفحات و کانال‌های «کراش‌یابی» با هدف پیشنهاد دوستی غیرمستقیم و انتشار محتوای ناسالم و فعالیت‌های هنجارشکنانه، بسیاری از کاربران را درگیر آسیب‌های اخلاقی فضای مجازی به ویژه مزاحمت‌های اینترنتی کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه کارشناسان سایبری طی اقدامات اطلاعاتی خود در مدت زمانی کوتاه موفق به شناسایی متهم شدند، بیان کرد: این متهم با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات ضربتی توسط پلیس فتا شهرستان نرماشیر دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

 

رئیس پلیس فتای استان کرمان، ابراز داشت: این جوان 18 ساله که گرداننده این صفحه و کانال غیر اخلاقی بود پس از اعتراف به اقدامات مجرمانه و تکمیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

 

رضایی با اشاره به اینکه برخی افراد با هدف جذب مخاطب و کسب شهرت اقدام به انتشار داده‌های غیراخلاقی می‌کنند، گفت: این پدیده می‌تواند تبعات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد از این رو از کاربران فضای مجازی می‌خواهیم از عضویت، دنبال کردن و فعالیت در این صفحه‌ها و دیگر موارد نامتعارف و نامناسب با هنجارهای جامعه خودداری کنند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار