مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان کرمان اعلام کرد؛
۲۴۴ نفر زندانی جرائم غیرعمد در استان کرمان/ ۱۱۰ نفر بدهکار مهریه هستند

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان کرمان گفت: در حال حاضر ۲۴۴ نفر مددجوی زندانی جرائم غیرعمد در استان کرمان داریم که پنج نفر مربوط به دیه تصادفات و حوادث کارگاهی، چک ۱۰ نفر، مهریه ۱۱۰ نفر و بدهکاران نفقه ۹ نفر هستند.
ستاد دیه
 

به گزارش آسمان بردسیر، ایسنا نوشت: سیدحجت الله موسوی قوام در نشست هیئت امنای ستاد دیه استان کرمان با اشاره به برگزاری جشن های گلریزان در ماه مبارک رمضان در سطح ستان اظهار کرد: طبق مصوبه هیئت امنای ستاد و براساس جدول زمان بندی، جشن ها از شهرستان ارزوئیه آغاز خواهد شد.

 

وی افزود: امسال جشن های گلریزان را در همه ۲۳ شهرستان و ۳۱ بخش در سطح استان کرمان به منظور جمع آوری کمک های خیران و مردم در راستای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد برگزار می کنیم.

 

موسوی تصریح کرد: جلسه ای با بخشداران شهرستان کرمان برگزار و استقبال شد تا جشن های گلریزان در این بخش ها همزمان با مرکز استان برگزار شود.

 

مدیر نمایندگی ستاد در استان کرمان در ادامه سخنانش گفت: به مناسبت نیمه شعبان و اعیاد این ماه، ۱۹ نفر زندانی جرائم غیرعمد در استان کرمان آزاد می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه مبلغ بدهی این افراد ۷۷ میلیارد و ۴۹۲ میلیون تومان بوده، اظهار کرد: ۶۳ میلیارد تومان گذشت شاکیان را داشتیم، ۳۳۴ میلیون تومان مساعدت ستاد دیه کشور و ۷۴۶ میلیون تومان ستاد دیه استان از کمک های خیرین و مردم می پردازد و مابقی را خود زندانی ها در قالب اقساط پرداخت می کنند.

 

موسوی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۴۴ نفر مددجوی زندانی جرائم غیرعمد در استان کرمان داریم که پنج نفر مربوط به دیه تصادفات و حوادث کارگاهی، چک ۱۰ نفر، مهریه ۱۱۰  نفر و بدهکاران نفقه ۹ نفر هستند.

 

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان کرمان با اشاره به اینکه همچنان بیشترین آمار زندانی متعلق به شهرستان کرمان با ۱۱۲ نفر است، گفت: ۲۲۹ نفر مددجوی جرائم غیرعمد از ابتدای سال جاری از زندان های استان کرمان آزاد شدند و سال قبل ۳۰۸ نفر آزادی داشتیم.

 

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری جشن های گلریزان در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: امیدواریم با برگزاری این جشن ها، کارگشایی در زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد صورت بگیرد.

 

وی خطاب به اعضای هیئت امنای ستاد دیه گفت: از فرصت شب های قدر برای فرهنگسازیِ کمک به زندانیان جرائم غیرعمد استفاده کنید.

 

حمیدی همچنین بر دعوت از خیران شهرستان ها در برنامه های صدا و سیما به منظور توسعه نگاه آنها به موضوع کمک به زندانیان تاکید کرد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار