در مراسم تجلیل از مراقبین سلامت مدارس بردسیر مطرح شد؛
۲۵ درصد خدمات دهان و دندان انجام شده استان در شهرستان بردسیر صورت گرفته است

دهنوی مسئول بهداشت دهان و دندان شهرستان بردسیر گفت: علیرغم اینکه ۲۵ درصد خدمات دهان و دندان انجام شده استان در شهرستان بردسیر صورت گرفته است ما هنوز از اقدامات انجام شده رضایت کامل نداریم.
تجلیل از مراقبیت سلامت مدارس بردسیر

به گزارش آسمان بردسیر، به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت و درمان شهرستان بردسیر؛ رضا پرتونیا مدیر آموزش و پرورش شهرستان بردسیر در مراسم تجلیل از مراقبین سلامت مدارس بردسیر، با اشاره به دوران کرونا گفت: شیوع بیماری کرونا بر سلامت، تربیت و آموزش دانش آموزان مشکلاتی ایجاد کرده است.

 

بایستی با تعامل سازنده هر چه بیشتر قدم‌های مثبتی برای حفظ سلامت دانش آموزان برداشته شود

وی افزود: من جمله این مشکلات سلامت روان، مسائل اعتقادی و در حیطه سلامت جسم شیوع چاقی است، که رفع آن نیازمند تعامل حوزه سلامت و آموزش و پرورش می‌باشد و بایستی با تعامل سازنده هر چه بیشتر قدم‌های مثبتی برای حفظ سلامت دانش آموزان برداشته شود.

 

پرتونیا خاطر نشان کرد: هر اقدامی که توسط حوزه سلامت انجام شده است منفعت آن شامل حال دانش آموزان، اولیاء و آموزش و پرورش شده است.

 

حفظ سلامت جسمی و روحی دانش آموزان برای درک مطالب آموزشی الزامیست

برهانی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بردسیر نیز در این جلسه از همراهی و همکاری آموزش و پرورش در اجرای برنامه های مرتبط با سلامت قدردانی کرد و گفت: در چند سال گذشته در خصوص کنترل بیماری کووید ۱۹ اقدامات ارزنده و بسیار خوبی برای حفظ سلامت دانش آموزان و خانواده ها انجام شده است که نتیجه آن به وضوح در جامعه دیده می شود.

 

وی افزود: همچنین اقدامات انجام شده در راستای حفظ و ارتقاء بهداشت دهان و دندان دانش آموزان بصورت رایگان و یا ارزان در شهرستان بردسیر بی نظیر بوده که منجر به کاهش پرداخت هزینه های گزاف خارج از نظام سلامت توسط مردم شده است که پیشبرد آن نیاز به فرهنگ سازی، هم افزایی و همت ویژه توسط مراقبین در سیستم آموزش و پرورش و بهداشت و درمان دارد.

 

برهانی ادامه داد: حفظ سلامت جسمی و روحی دانش آموزان برای درک مطالب آموزشی معلمین الزامیست و این نشان دهنده اهمیت نقش مراقبین سلامت در مدارس است.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بردسیر خاطر نشان کرد: هر چند اقدامات زیادی تاکنون برای حفظ سلامت دانش آموزان انجام شده است اما نباید به این کارها بسنده کرد و بایستی مولفه های تاثیر گذار بر سلامت شناسایی و اقدام مربوطه در اولویت کاری قرار گیرد.

 

۲۵ درصد خدمات دهان و دندان انجام شده استان در شهرستان بردسیر صورت گرفته است

در ادامه ی این جلسه، دهنوی مسئول بهداشت دهان و دندان شهرستان بردسیر در خصوص اقدامات انجام شده در این حوزه نیز گفت: علیرغم اینکه ۲۵ درصد خدمات دهان و دندان انجام شده استان در شهرستان بردسیر صورت گرفته است ما هنوز از اقدامات انجام شده رضایت کامل نداریم.

 

وی ادامه داد: با ظرفیت های موجود در شهرستان بردسیر میتوان اقدامات بیشتری را در این حوزه انجام داد.

 

دهنوی افزد: اکنون که دغدغه بیماری کووید۱۹ کاهش یافته است با توجه به افزایش موارد پوسیدگی دندان در دانش آموزان پیگیری و ارائه خدمات پیشگیری و ترمیم دندان بیش از پیش اهمیت دارد.

 

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم از مراقبین سلامت مدارس با اهدا هدایا و لوح تقدیر قدردانی شد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار