مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان:
۳ هزار و ۶۷۷ محدوده معدنی در استان توسط ارگان‌ها و سازمان‌ها بلوکه شده‌ است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: ۳ هزار و ۶۷۷ محدوده معدنی در استان توسط ارگان‌ها و سازمان‌ها بلوکه شده‌اند و امکان به مزایده گذاشتن آنها نیست.
معدن

به گزارش آسمان بردسیر، تسنیم نوشت: مهدی حسینی‌نژاد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در جلسه شورای معادن استان کرمان که با حضور محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار شد، با بیان اینکه 2 هزار و 560 محدوده فعال در استان داریم که حدود 32 درصد مجموع محدوده‌های معدنی استان می‌شود، اظهار داشت: 5 هزار و 575 محدوده معدنی بلوکه و غیرفعال در سطح استان کرمان وجود دارد.

 

وی با اشاره به اینکه هزار و 898 معدن مشمول مزایده می‌شود و برای آنها برنامه داریم، گفت: 3 هزار و 677 محدوده معدنی در استان توسط ارگان‌ها و سازمان‌ها بلوکه شده‌اند و امکان به مزایده گذاشتن آنها نیست.

 

مدیرکل صنعت استان کرمان با بیان اینکه 8 پهنه  در سطح استان داریم که در اختیار سازمان زمین‌شناسی و ایمیدرو است که باید تعیین تکلیف شوند، ادامه داد: در سال گذشته 257 محدوده به مزایده گذاشته شد که در مرحله واگذاری هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی شده وصولی امسال ما در بودجه کشور 40 هزار میلیارد تومان از محل حقوق دولتی معادن باشد، بیان کرد: در استان کرمان در سال گذشته 14 هزار میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در استان وصول شد که امسال باید 15 هزار میلیارد تومان وصولی داشته باشیم.

 

حسینی‌نژاد با بیان اینکه کرمان یک استان معدنی است و در رونق تولید و مهار تورم می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند، افزود: 298 میلیارد تومان در سال 1401 از محل حقوق دولتی معادن به استان کرمان پرداخت شده است.

 

وی با اشاره به اینکه 326 محدوده در فروردین ماه امسال به مزایده گذاشته می‌شود، گفت: برنامه‌ریزی شده تا از توان واحد‌های صنعتی و معدنی بزرگ، تعدادی از واحد‌های کوچک و متوسط فعال شود و از محل گردش حساب آن شرکت‌ها، تسهیلاتی به واحد‌های کوچک پرداخت شود.

 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه بر اساس قانون انتقال حساب و گردش حساب شرکت‌ها باید در استان‌های محل ذخیره معدنی باشد، ادامه داد: این مهم سال‌ها دغدغه مردم و مسئولان استان کرمان است و جلسات متعددی در این ارتباط گذاشته شده است.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار