نایب رئیس کمیسیون اقتصادی در پاسخ به فضاسازی علیه مجلس که نمایندگان سقف بودجه را افزایش داده‌اند؛
۵ درصد هم به سقف بودجه اضافه نشده، اگرچه این اقدام طبق قانون حق مجلس است

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس تا کنون حتی ۵ درصد هم به سقف بودجه اضافه نکرده، هرچند اگر چنین اقدامی را انجام دهد طبق قانون حق مجلس است ولی نمایندگان خود را ملزم به عدم تغییر سقف بودجه می‌دانند.
حسن پور نماینده بردسیر

به گزارش آسمان بردسیر، شهباز حسن پور نماینده مردم بردسیر و سیرجان در گفت‌وگو با خانه ملت عنوان کرد: بنده قریب به 4 دوره یعنی حدود 16 سال افتخار خادمی مردم در خانه ملت را داشتم و طبیعی است وقتی لایحه‌ای از جانب دولت به مجلس می‌آید، مجلس از زاویه دفاع از وکلای خود یعنی مردم آن را چکش کاری کارشناسی می‌کند.

 

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس بر مبنای در نظر گرفتن مصالح عموم مردم نسبت به تنظیم بودجه اقدام می‌کند، افزود: اینکه در ایام بودجه عده‌ای سعی می‌کنند علیه مجلس هیاهو به پا کنند، نگران منافع خود هستند. بطور مثال یکی از تغییرات و اصلاحاتی که مجلس در بودجه لحاظ کرده، این است که افراد حقوق بگیر تا سقف 10 میلیون تومان از مالیات معاف شوند و این موضوع به سقف بودجه اضافه نمی‌کند.

 

وی با یادآوری اینکه با توجه به اینکه حدود 80 درصد بودجه به مباحث جاری اختصاص دارد نمی‌توان تغییر چندانی در لایحه بودجه ایجاد کرد، افزود: تصویب پیشنهاداتی از قبیل معافیت مالیاتی قشر کارگر به معنای تغییر سقف بودجه نیست و مطرح کردن چنین مطالبی برای به حاشیه راندن زحمات نمایندگان است.

 

اصلاحات در بودجه حق نمایندگان مجلس است /نمایندگان خود را ملزم به رعایت سقف می‌دانند

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس تأکید کرد:در هیچ دوره‌ای این میزان هماهنگی بین کمیسیون تلفیق و مجلس با سازمان برنامه در بررسی بودجه وجود نداشته چراکه امروز شرایط زندگی مردم نیز می‌طلبد همه در کنار هم مشکلات مردم را حل و فصل کنیم و انتظارات مردم را برآورده کنیم.

 

حسن پوربیگلری افزود: البته مجلس اجازه نخواهد داد که دولت بیش از اندازه دست در جیب مردم کند و مالیات ها را بیش از اندازه افزایش دهد یا مالیات از نهادها خدمات رسان اخذ کند لذا از دیدگاه دفاع از حقوق مردم به چنین مواردی رأی مثبت نخواهد داد. 

 

وی اضافه کرد: مجلس تا کنون حتی 5 درصد هم به سقف بودجه اضافه نکرده هرچند اگر چنین اقدامی را نیز انجام دهد طبق قانون حق مجلس بوده و شاکله بودجه تغییر نمی کند ولی نمایندگان خود را ملزم به عدم تغییر سقف بودجه می‌دانند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار