وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد:
۶ میلیون نفر از 3 دهک نخست، رایگان بیمه شدند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حوزه بیمه همگانی سلامت با کمک مجلس و اختصاص ۶ هزار میلیارد تومان، ۶ میلیون نفر از 3 دهک نخست به طور رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.
بیمه رایگان

به گزارش آسمان‌بردسیر، فارس نوشت: بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در افتتاحیه پنجمین اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور که با حضور رئیس و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: نمایندگان کمیسیون بهداشت مجلس چه در حوزه قانون گذاری و تسهیل امور و چه در حوزه کارشناسی و پشتیبانی فکری می‌توانند به حوزه سلامت کمک کنند.

 

وی افزود: در ماه مبارک رمضان امسال، ۱۸ جلسه با صاحب نظران حوزه سلامت برگزار کردیم تا نظرات کارشناسی آنها را پیرامون اجرای کارآمد برنامه‌های وزارت بهداشت از جمله سلامت خانواده دریافت کنیم. وظیفه ما مشورت گرفتن از صاحبنظران و سپس، انتخاب بهترین راهکار در جهت تأمین نفع عمومی است.

 

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه حدود ۲۰ سال از اجرای برنامه پزشکی خانواده در کشور می‌گذرد، افزود: تجارب فراوانی از اجرای این طرح به دست آمده است و همچنین در ماه‌های گذشته در نشست‌های تخصصی با اعضای فرهنگستان علوم پزشکی و صاحب نظران و مجریان پزشکی خانواده در دو استان فارس و مازندران، نقاط مثبت و منفی این طرح شناسایی شده است.

 

عین اللهی با بیان اینکه محورهای مورد وفاق و  اجماع فراوانی در اجرای برنامه سلامت خانواده با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس داریم، گفت: اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت، رفع نیاز جامعه به خدمات باکیفیت بهداشتی و درمانی، کمک به محرومان، ارتقای حوزه بهداشت، رعایت صرفه‌جویی و الگوی اقتصاد سلامت، بومی‌سازی برنامه‌های مربوط به پزشکی خانواده، ارتقا و اجرای تدریجی برنامه، نظارت مستمر، توجه به رسانه و اطلاع‌رسانی اثر بخش، اولویت‌بخشی به مناطق محروم و توجه به راهنماهای بالینی، محورهای مورد وفاق در اجرای این برنامه است.

 

وی با اشاره به نقش ویژه اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در نظام سلامت و بودجه این حوزه، گفت: نمایندگان این کمیسیون و همچنین اعضایی  از این کمیسیون که در کمیسیون تلفیق حضور داشتند، کمک‌های قابل توجهی به حوزه سلامت در تامین منابع مالی پایدار کردند. همچنان که کمک‌های این نمایندگان در تامین منابع یک درصد مالیات بر ارزش افزوده در سال گذشته، در رفع بسیاری از نیازهای حوزه سلامت مؤثر بود.

 

وی با اشاره به توجه ویژه رئیس جمهور به حوزه سلامت، گفت: در هشت سال قبل از تشکیل دولت مردمی، جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی  به طور مرتب برگزار نمی‌شد؛ در حالی که تنها در ۶ ماه گذشته، این شورا یک بار با موضوع اورژانس و بار دیگر با تصویب سند جامع امنیت غذا و تغذیه به ریاست رئیس جمهور برگزار شده است.

 

وزیر بهداشت تصریح کرد: اجزای برنامه پزشکی خانواده که در برخی کشورهای دیگر اجرا شده، عینا در کشور ما قابل اجرا نیست؛ بلکه باید برخی فرایندها، بومی‌سازی و باتوجه به شرایط، امکانات و اقتضائات کشور به اجرایی شود.

 

وی تاکید کرد: از دو ـ سه ماه قبل، زیرساخت‌های فناوری اطلاعات برای اجرای برنامه سلامت خانواده فراهم شده و با تکمیل پرونده الکترونیک سلامت، از ابتدا تا انتهای زنجیره ارجاع الکترونیک، قابل مشاهده است.

 

عین اللهی خاطرنشان کرد: در حوزه بیمه همگانی سلامت با کمک مجلس و اختصاص ۶ هزار میلیارد تومان اقدام گسترده‌ای رقم خورد و ۶  میلیون نفر از سه دهک نخست به طور رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند؛ اما هنوز هم مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که رفع آن نیازمند تصویب قانون پایدار برای بیمه همگانی به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم برنامه سلامت خانواده است.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار