وزیر ارشاد:
در حوزه حجاب کار اصلی فرهنگی است/ نیازی به تقلید از سینمای غربی نداریم

وزیر ارشاد با حضور در برنامه صف اول به مناسبت ۴۴ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی از برنامه‌های حوزه فرهنگ و هنر گفت و درباره حوزه پوشش و حجاب و البته جشنواره فیلم فجر توضیحاتی ارائه کرد.
وزیر ارشاد
  •  

به‌ گزارش آسمان بردسیر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه صف اول که به مناسبت 44 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی بود درباره برنامه‌ها و اهداف فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همانطور که می‌دانید موضوع فرهنگ یکی از مهمترین نکات در تمامی سیاست‌گذاری‌ها است بصورتی که همه مدیران فرهنگی براین نقطه اتفاق نظر دارند که تمامی طرح‌ها باید یک پیوست فرهنگی داشته باشد.

 

اسماعیلی درزمینه موضوع پوشش و حجاب ، با اشاره به برنامه‌های دقیقی که اخیراً توسط کارگروه‌ تخصصی آن اجرایی شده است تاکید کرد: در حوزه پوشش اصلی‌ترین کاری که باید انجام شود، کار فرهنگی است.

 

به گفته وی کار فرهنگی در زمینه پوشش و البته حجاب دقیقا در تمامی سطوح آثار فرهنگی یا محصول‌های مرتبط آغاز می‌شود به عنوان مثال در برخی از محصولات مرتبط با کودکان مثل کارتون‌ها، سریال‌ها یا حتی فیلم‌ها کاراکترهایی وجود دارد که بعد از مدتی می‌بینیم این کاراکترها تصویر اصلی پوشاک کودکان یا حتی زمینه کتاب و دفتر مدرسه آنها شده است.

 

وی در ادامه افزود: بنابراین وقتی بنده عرض می‌کنم که حوزه پوشش یا حجاب کاملا کار فرهنگی است منظورم از نقطه شروع تا نهایتاً همان شکل ظاهری افراد است که باید برای آن برنامه داشته و براساس آموزه‌های مذهبی، سنتی و ملی خودمان برای آن برنامه ارایه کنیم.

 

اسماعیلی درباره جنگ رسانه‌ای غرب علیه ایران بعد از برگزاری جام جهانی قطر  همچنین گفت: دشمنان  تلاش کردن با جنگ رسانه‌ای تمام هیجان‌های مربوط به این رویداد مهم ورزشی را در کشورمان کمرنگ کند و به خیال خودشان بهترین فرصت برای این منظور جشنواره‌های مختلف در دهه مبارک فجر بود.

 

به گفته وزیر ارشاد دقیقا بعد از پایان یافتن مسابقات جام جهانی تمام تلاش رسانه‌های معاند معطوف به جشنواره‌های فجر و البته منتخبین آنها بود، به صورتی که وقتی اثری از خارج کشور در این جشنواره پذیرفته می‌شد یا به دبیرخانه می‌رسید موج گسترده‌ای از هجوم رسانه‌ای یا جریان‌سازی‌های خبری علیه عوامل آنها ایجاد می‌شد و بعضاً برخی از دولت‌های مطبوع تولیدکنندگان آن اثر ‌ها نیز درگیر ماجرا می‌شدند.

 

وی درباره دخالت برخی دولت‌های خارجی در اعمال فشار به هنرمندان مطبوع کشورشان افزود: برخی از دولت‌ها به هنرمندان خود در بخش‌های مختلف جشنواره فجر فشار وارد می‌کردند که به ایران سفر نکنید و از حضور در این رویداد هنری انصراف بدهید که به لطف خداوند اینگونه نشد.

 

وزیر ارشاد در ادامه با اشاره به حضور 31 کشور در جشنواره تئاتر فجر افزود: خوشخبتانه دیدیم این برنامه‌ریزی تروریسم رسانه‌ای دشمنان جمهوری اسلامی ایران این بار هم به نتیجه نرسید و با آغاز جشنواره تئاتر فجر شور و هیجان در جامعه کاملا مشهود بود و این شروع با قدرت عاملی شد که امروز دیدیم چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر نیز با هماهنگی کامل فعالیت خود را آغاز کرد.

 

اسماعیلی درباره جشنواره فیلم فجر همچنین تصریح کرد: شکست دشمنان در کمرنگ کردن این برنامه هنری مهم از اینجا مشخص شد که اکنون در حوزه سینما بیش از 140 مهمان سرشناس خارجی در تهران حضور پیدا خواهند کرد که خوشبختانه برخی از این چهره‌ها دارای آثار فاخر و شناخته شده در سطح بین الملل هستند که خود این روند به نشاط جشنواره فیلم فجر کمک شایانی خواهد داشت و انشاء‌الله روزهای آینده شاهد برگزاری با شکوه جشنواره فیلم فجر طبق برنامه‌های از پیش تعیین شده خواهیم بود.

 

وی با اشاره به فعالیت قابل توجه همه عوامل در برگزاری جشنواره فیلم فجر تاکید کرد: در این عرصه که دشمن بدون توجه به اصول اخلاقی و پایبندی به آنها درحال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی است نباید کوچکترین غفلت داشته باشیم که خداروشکر همکاران دبیرخانه جشنواره نشان دادن در این زمینه کاملا دقیق و هدفمند درحال انجام وظایف خود هستند و با کار جدی از این تهدیدها گذشتیم.

 

اسماعیلی همچنین درباره حذف فرش قرمز از چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر نیز گفت: به دنبال سینمای ملی ایرانی هستیم و در این زمینه نیازی به تقلید از سینمای غربی نداریم؛ بنابراین اگر بگوییم اکنون درحال برگزاری سینمای ملی ایران هستیم خلاف واقع نگفته‌ایم.

 

به گفته اسماعیلی موضوع جشنواره فیلم فجر و حرکت بسمت ملی کردن آن در شوراهای مختلف مطرح شده که همه حاضران براین باور بوده‌اند که نیازی به تقلید ناشیانه از جشنواره‌های خارجی نداریم و تمام تلاش باید به این سمت باشد که جشنواره را به سمت تراز ملی سوق دهیم . بنابراین فرش قرمز امسال حذف نشد بلکه چند سال است که موضوع فرش قرمز در جشنواره فیلم فجر نیست.

 

وزیر ارشاد درباره سایر تغییرات ایجاد شده در جشنواره فیلم فجر همچنین تصریح کرد: برخی کلماتی که مرتبط با این رویداد هنری مهم در کشورمان بود مثل کاخ جشنواره اکنون کلمات مشابه را جایگزین کردیم و همانطور که اشاره شد تلاش به سمت ملی کردن جشنواره کاملا هدفمند شکل گرفته است.

 

اسماعیلی درباره برخی از پروژه‌های جدید فرهنگی که به مناسبت دهه فجر در گوشه و کنار کشورمان افتتاح خواهند شد گفت: موضوع فرهنگ یکی از مهمترین نکاتی است که مقامات ارشد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به آن تاکید داشته و مقام معظم رهبری هم با توجه به دیدگاه هنری کارشناسانه‌ای که دارند بارها در این زمینه دستورها و تاکیدهایی داشته‌اند که همه این موارد در تمامی بدنه وزارت درحال پیگیری است.

 

وی تصریح کرد: به عنوان مثال به‌زودی پنجمین پروژه بزرگ فرهنگی در کرمان افتتاح می‌شود که نه تنها کارکرد این پروژه بلکه خود سازه نیز با نگاه دقیق هنری کشورمان ساخته شده و یکی از زیباترین سازه‌های فرهنگی در کشور از نظر بنده است.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار