کرمانی امام جمعه بردسیر:
شهرستان بردسیر ظرفیت تبدیل شدن به “دارالحسن” را دارد

شهرستان بردسیر این ظرفیت را دارد كه با وجود بقعه متبرك امام زاده سید محمد(ع)، به شهر امام حسن مجتبی(ع) و دارالحسن تبدیل شود و همه این شهرستان را با نام آن امام بزرگ یاد كنند
کرمانی امام جمعه بردسیر

به گزارش آسمان بردسیر، حجت الاسلام كرمانی امام جمعه شهرستان بردسیر در خطبه های نماز جمعه ی این هفته شهر بردسیر ضمن سفارش همگان به رعایت تقوای الهی و با اشاره به خطبه ۱۸۳ نهج البلاغه، آخرین مرحله خشنودی و خواست خداوند از بندگانش را در تقوا بیان كرد و افزود: نهایت درجه رضای خداوند از بندگانش در تقوا است.

 

وی واژه مبارك و تبریك گفتن را منسوب به قرآن دانست و گفت: كلمه مبارك و تبریك مفهوم قرآنی دارد و یك سنت بسیار پسندیده است كه در اعیاد ملی و مذهبی از آن استفاده می شود.

 

حجت الاسلام کرمانی  افزود: درون این كلمه دو مفهوم عمیق نهفته شده است و در اصل دعایی است كه با گفتن آن به همدیگر، هم خیر فراوان و هم ثبات و پایداری در آن خیر را در حق همدیگر طلب می نماییم، لذا جا دارد كه با گفتن تبریك این اعیاد و ماه مبارك، همدیگر را از ذكر دعای خیر محروم نكنیم.

 

خطیب جمعه شهرستان بردسیر در كلام ائمه معصومین و قرآن، مصادیقی را كه باعث افزایش خیر و بركات می شوند، در داشتن تقوا و ایمان، سنت نیكوی قرض دادن، با وضو بودن، سحرخیزی و صله رحم عنوان نمود.

 

وی مصداق بارز نابود شدن بركات و حسنات را در گناه و معصیت خواند و در ادامه با روایتی از پیامبر اكرم(ص) افزود: از جمله عواملی كه باعث كم شدن خیر و بركات در خانه می شود؛ خیانت، سرقت و دزدی، شرب خمر و زنا می باشند.

 

امام جمعه شهرستان بردسیر با فرا رسیدن ۱۰ رمضان، سالروز وفات حضرت خدیجه كبری (س) را به همه نمازگزاران تسلیت عرض نمود و گفت: حضرت خدیجه اولین بانویی بودند كه به اسلام و پیامبر ایمان آوردند و در مقام عظمت و بزرگواری آن بانو همین بس،‌كه آن حضرت را ام الائمه، ام المومنین و ام الاسلام می نامند.

 

امام راحل حكومتی را تشكیل دادند كه مردمی بودن و اسلامیت دو نماد مهم و بارز آن می باشد

 وی با اشاره به ۱۲ فروردین ماه، روز جمهوری اسلامی ایران، اصل مدل حكومت و اصل بنای آن را اصولی و منطقی دانست و اظهار داشت: امام راحل حكومتی را تشكیل دادند كه مردمی بودن و اسلامیت دو نماد مهم و بارز آن می باشد و با پایان دادن به حكمرانی طاغوت و شاهنشاهی، حكومت جمهوری اسلامی را با اكثریت آراء مردم به عرصه ظهور و انقلاب رساند.

 

خطیب جمعه بردسیر، اشاره ای هم به ۱۳ فروردین روز طبیعت داشت و گفت: بحث طبیعت و محیط زیست مسئله ای است كه كمتر به آن پرداخته می شود و متأسفانه ما با طبیعت درست و مهربانانه رفتار نمی كنیم. اگر ما با محیط زیست پیرامون خود و طبیعت اطرافمان مهربان باشیم قطعاً طبیعت نیز با ما مهربان خواهد بود و پیامدهای خوب و آثار مفید آن برای نسل های آینده هم ادامه دار خواهد بود.

 

حجت الاسلام كرمانی خاطرنشان كرد: امیدوارم كه روز طبیعت بهانه ای برای شكستن حرمت ماه مبارك رمضان نباشد و در این روز، شأن ماه مبارك توسط شما مردم مومن و مهمانان ماه خدا حفظ شود.

 

امام جمعه بردسیر هم چنین از نیروهای انتظامی، سپاه و بسیج درخواست نمود كه در ایام تقارن تعطیلات عید نوروز و ماه نورانی خدا، نظارت بیشتری بر مناطق گردشگری داشته باشند و در صورت مشاهده شكسته شدن حرمت های الهی در این ماه عبادت و بندگی، با رعایت اصول منطقی تذكرات لازم به حرمت شكنان داده بشود.

 

ماه رمضان بهترین فرصت برای احیای جلسات خانگی قرآن است

وی یكی از مباحث مطرح شده در بیانیه گام دوم انقلاب را رونق برگزاری جلسات قرآن كریم عنوان كرد و اظهار داشت: ماه رمضان بهترین فرصت برای احیای جلسات خانگی قرآن می باشد و طبق فرمایش مقام معظم رهبری، آنچه را كه از آن غفلت كرده ایم جلسات قرآن است كه باید احیاء شود و مخصوص مساجد، تکیه ها و حسینیه ها نباشد و این مجالس در خانه ها نیز برگزار گردد زیرا علاوه بر آثار دنیوی فراوانی كه برای صاحب آن خانه دارد، دارای خیر و بركات معنوی زیادی نیز می باشد.

 

[pullquote]تشكر از شهردار شهرستان و پرسنل خدوم و زحمتكش شهرداری كه در فضاسازی ایام عید نوروز و ماه مبارك رمضان تلاش شبانه روزی و گسترده ای داشته اند[/pullquote]

 

خطیب جمعه بردسیر ضمن تقدیر و تشكر از شهردار شهرستان و پرسنل خدوم و زحمتكش شهرداری كه در فضاسازی ایام عید نوروز و ماه مبارك رمضان تلاش شبانه روزی و گسترده ای داشته اند، در خواست كرد، جهت فضاسازی برگزاری جلسات قرآن در فضای درون شهر و محوطه فضای باز، تمهیداتی اندیشیده بشود تا حتی الامكان برپایی این جلسات در فضای باز نیز میسر گردد.

 

شهرستان بردسیر ظرفیت تبدیل شدن به دارالحسن را دارد

وی در پایان با نزدیك شدن به ولادت امام حسن مجتبی(ع)،گفت: شهرستان بردسیر این ظرفیت را دارد كه با وجود بقعه متبرك امام زاده سید محمد(ع)، به شهر امام حسن مجتبی(ع) و دارالحسن تبدیل شود و همه این شهرستان را با نام آن امام بزرگ یاد كنند اما، نیاز به فرهنگ سازی بیشتر و همت مسئولین دارد و نیاز است كه در این شهرستان علاوه بر جاذبه های گردشگری و طبیعی، در بعد معنویت هم اتفاق بزرگی رخ دهد و آنچه را كه خواست مردم مومن و پتانسیل بالقوه شهرستان است با همراهی مسئولین به سرانجام برسد.

 

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار