قطب فولادی کشور نیازمند جاده هایی بهتر است؛
جاده‌ای که برای نان، با جان بازی می کند

حال که شهرستان بردسیر در حال تبدیل شدن به یکی از قطب های فولادی کشور است، لازم است زیر ساخت های جاده ای آن هم در حد یک قطب فولادی باشد.
جاده بردسیر نگار

به گزارش آسمان بردسیر، از آنجا که توسعه­ ی زیرساخت­ها از الزامات مهم رشد اقتصادی و افزایش رفاه عمومی به شمار می­ روند؛ لذا سرمایه گذاری مستقیم بر روی زیرساخت هایی چون جاده ها و راه­های مواصلاتی علاوه بر کاهش هزینه­ های اقتصادی به رشد و توسعه مناطق در همه­ ی ابعاد کمک می­کند.

 

فارغ از فواید فوق الذکر در جهت اهمیت راه­های مواصلاتی مهم ترین و اصلی ترین مولفه آن ایمنی و حفظ جان مردم در جاده­ها است.

 

متاسفانه راه منتهی به صنایع مهم و بزرگ شهرستان بردسیر جاده ی بردسیر به نگار که هر روز صبح و عصر با رفت و آمد پرسنل این شرکت ها و سرویس های حمل و نقلشان به یکی از شلوغ ترین و پرتردد ترین محورهای مواصلاتی تبدیل می شود از کمترین ایمنی لازم برخوردار است و هرازگاهی شاهد تصادفات مرگبار و داغدار شدن عده ای از همشهریان هستیم.

 

نکته ی دیگر عبور روزانه تعداد قابل توجهی کامیون، تریلی و محموله ترافیکی شامل مواد اولیه، قطعات و کالاهای مورد نیاز این صنایع هستیم.

 

این حجم بالای ترافیک علاوه بر افزایش چند برابری استهلاک خودروها و کندی تردد، امکان رخ داد سانحه ی جاده­ای را هر روز بیشتر و بیشتر می کند.

 

این محور به دلیل کم عرض بودن، نداشتن شانه خاکی مناسب و آسفالت کاملا نامناسب از ایمنی لازم جهت تردد این حجم از ماشین برخوردار نیست و مستعد رخداد خدایی ناکرده جبران ناپذیر است.

 

سوال اینجاست که آیا مدیرکل محترم راه و شهرسازی استان کرمان از وضعیت اسف بار این مسیر اطلاع ندارد یا نسبت به آن بی تفاوت است؟

 

آیا در بیست سال گذشته سهم مردم شهر نگار و کارگران زحمتکش صنایع فولادی شهرستان بردسیر از اعتبارات دولتی ساخت یک جاده ایمن و استاندارد نبوده است؟

 

چه تفکر و یا تصمیمی مانع احداث یک جاده و برخورداری این کارگران زحمتکش و در عین حال مظلوم از جاده ای ایمن شده است؟

 

باید از نماینده مردم بردسیر در مجلس شورای اسلامی پرسید که چندین بار در این خصوص پیگیری نموده است؟

 

نقش صنایع فولادی در حوزه ی مسئولیت های اجتماعی در خصوص اصلاح جاده ای که بیشتر نفع را خودشان و پرسنلشان خواهند برد در این حوزه چه میشود؟

 

و در نهایتا این کارگران هستند که برای به دست آوردن لقمه ای نان در این جاده با جان خود بازی میکنند.

 

جاده ی خاکی پروژه ی گهرزمین مستعد حادثه

اگر  عصرها در هنگام  تعطیلی پرسنل پروژه ی فولادی گهرزمین در محور مواصلاتی بردسیر به کرمان در محدودی جایگاه خدمات رفاهی و دو راهی نگار رد شده باشید، قطعا شاهد ورود یکباره ی ماشین هایی که از جاده ی خاکی آمده اند به عرض جاده شوکه شده اید.

 

ورودی یکباره و طی کردن عرض جاده برای استفاده از دوربرگردان و بازگشت به سمت بردسیر، که یکی از خطرناک ترین و مستعد ترین مکان ها در جاده ی بردسیر به کرمان را ایجاد کرده است.

 

ای کاش مسئولان محترم شهرستان بردسیر در بازدید چندماه قبلشان از این پروژه این مورد را هم دیده بودند و تذکرات و اقدامات لازم جهت ساخت زیرساختهایی امن و منطبق با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را انجام داده بودند.

 

خلاصه اینکه، توسعه، پیشرفت و آبادانی در هر حوزه ای نیاز به یکسری زیرساخت ها و امکانات اولیه دارد و درصورتی که نادیده گرفته شوند و یا دیرتر از زمان خود انجام شوند، قطعا مشکلات و معضلاتی سنگین را ایجاد خواهند کرد.

 

حال که شهرستان بردسیر در حال تبدیل شدن به یکی از قطب های فولادی کشور است، لازم است زیر ساخت های جاده ای آن هم در حد یک قطب فولادی باشد، تا خدایی ناکرده شاهد رخدادهایی تلخ در جاده های مواصلاتی پرتردد این شهرستان نباشیم.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار