کودکان پنج تا ۱۲ ساله بیشترین مبتلایان
آنفلوآنزا در کرمان بر مدار سرعت و ماندگاری

ابتلای طولانی‌تر به آنفلوآنزا یا سرماخوردگی طی چندماه اخیر در کرمان خبرساز بوده به طوری که دوره زمانی ابتلا و گروه سنی درگیر علامتT پرسش‌هایی را ایجاد کرده است.
آنفلوآنزا
به گزارش آسمان بردسیر، خبرنگار ایرنا در این زمینه با مسئولان علوم پزشکی کرمان مصاحبه کرده که می گویند، خشکی و سردی هوا از جمله علت های طولانی تر آنفلوآنزا و سرماخوردگی است که انتظار می رود با بارش باران این روند بهبود یابد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه فعلا کرونا بیماری شایع این استان نیست بلکه بیماری غالب این روزها در کرمان آنفلوآنزا و سرماخوردگی است، گفت: بیشترین درگیری بیماری آنفلوآنزا و سرماخوردگی در بین دانش‌آموزان و کودکان گروه سنی پنج تا ۱۲ سال دیده می‌شود.

 

محسن بارونی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به تست‌ها و آزمایش‌های تشخیصی پزشکی این روزها بیشتر شیوع بیماری آنفلوآنزا در استان کرمان مطرح است.

 

وی با اشاره به اینکه هم اینک درگیری افراد دارای علائم آنفلوآنزا و سرماخوردگی طولانی و ماندگار شده است، تصریح کرد: معمولا افراد تا هفت روز علائم این بیماری‌ها را با خود دارند و این موضوع در کل کشور هم رایج است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه این روزها معمولا بیشتر مراجعات سطح یک درمان در شهرها و روستاهای این استان مربوط به ابتلای افراد با علائم آنفلوآنزا و سرماخوردگی است که با داروهای ساده قابل درمان است، تصریح کرد: در سطح ۲ درمان بیمارستان‌ها و کلینیک ها بیشتر مراجعات مربوط به کودکان است.

 

وی خاطرنشان کرد: در میان کودکان نیز مراجعات نوزادان دارای علائم آنفلوآنزا و سرماخوردگی به مراکز درمانی به دلیل استفاده از شیر مادر و ایمنی که استفاده از این تغذیه به آنها می‌بخشد، کمتر است.

 

ماندگاری علائم بیماری آنفلوآنزا و سرماخوردگی در میان مبتلایان

وی با اشاره به اینکه از ۱۰۰ مورد افراد دارای علائم حدود ۷۰ مورد مبتلا به سرماخوردگی و ۳۰ مورد هم مبتلا به آنفلوآنزا هستند، تاکید کرد: با توجه به خشکی هوای کرمان در فصول مختلف سال، میزان ماندگاری علائم این بیماری بویژه آنفلوآنزا بیشتر است.

 

وی خاطرنشان کرد: انتظار می رود با بارش باران شرایط شیوع بیماری آنفلوآنزا و سرماخوردگی در استان کرمان روبه کاهش رود.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: با رعایت نکات بهداشتی و استفاده مستمر از ماسک، میزان ابتلا و ماندگاری بیماری آنفلوآنزا و سرماخوردگی در استان روبه کاهش خواهد رفت.

 

وی تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل ماندگارشدن بیماری آنفلوآنزا و سرماخوردگی بویژه در مورد کودکان و دانش‌آموزان، نبود تهویه مناسب در محیط آموزشی و استفاده نکردن از ماسک است.

 

وضعیت فراگیری کووید ۱۹ در کرمان

بارونی با تاکید بر اینکه یکی دیگر از دلایل پایداری بیماری آنفلوآنزا و سرماخوردگی، نوع ویروس است، اظهار داشت: شکر خدا در زمینه بیماری کووید ۱۹ در کرمان تعداد موارد ابتلا اندک است و هم‌اینک تنها ۱۲ مورد پی سی آر (RT-PCR) مثبت در سطح این استان داریم.

 

وی با اشاره به اینکه اکثر شهرهای حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند، گفت: در حال حاضر شهرستان سیرجان در وضعیت نارنجی از لحاظ ابتلا به ویروس کرونا قرار دارد.

 

ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه مردم در مکان‌های شلوغ و پُرازدحام حتما باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، اظهارداشت: افراد دارای بیماری‌های خاص حتما بحث واکسن بیماری کووید ۱۹ و نوبت‌های یادآور این واکسن را جدی بگیرند.

 

وی ادامه داد: کودکانی که براساس پروتکل‌ها واکسن کووید ۱۹ خود را نزده‌اند حتما به مراکز زیر نظز بهداشت و درمان مراجعه و طبق نظر پزشک واکسن خود را دریافت کنند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار