مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان:
اختصاص ۲۳۰ میلیارد تومان به توسعه ورزشی/کرمان در 5 سال آینده جزو 5 استان برتر در حوزه زیرساخت‌های ورزشی است

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: در سفر استانی رئیس جمهور ۲۳۰ میلیارد تومان به توسعه ورزشی استان اختصاص داده شد که امیدوار هستیم بتوانیم بخش زیادی از پروژه‌های نیمه‌تمام استان را به سرانجام برسانیم.
ورزشگاه مس کرمان ورزشی

به گزارش آسمان بردسیر، میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با بیان اینکه استان کرمان پهناورترین استان کشور بوده و 11 درصد از خاک میهن اسلامی را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: کرمان 23 شهرستان دارد که هر کدام ظرفیت‌های اقلیمی، فرهنگی، اقتصادی و ورزشی جداگانه دارند.

 

وی با اشاره به اینکه مهمترین سرمایه استان کرمان نیروی با استعداد آن در زمینه‌های مختلف از جمله در حوزه ورزش و جوانان است، گفت: از جمعیت 3 میلیون و 500 هزار نفری استان کرمان بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر جمعیت جوان استان است که نشان می‌دهد کرمان استان جوانی بوده و قابلیت‌ها و استعدادهای درخشانی دارد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با بیان اینکه کرمان نقش مهمی در پیشبرد اهداف ورزش کشور داشته و دارد، افزود: در حال حاضر 53 تیم ورزشی در رشته‌های مختلف در لیگ‌های برتر کشور فعالیت می‌کنند و بیش از 120 تیم در سطح رقابت‌های مختلف ورزشی کشوری در هر دو حوزه بانوان و آقایان حضور دارد.

 

وی با اشاره به اینکه سرانه فضای ورزشی در استان کرمان برای هر نفر 65 سانتیمتر مربع است که تقریباً به نسبت جمعیت با میانگین کشوری برابری می‌کند، اما کفایت نمی‌کند و حتماً باید توسعه پیدا کند، بیان کرد: بیش از 110 هزار نفر ورزشکار سازمان یافته در رشته‌های مختلف در سطح استان کرمان وجود دارد.

 

پاریزی با بیان اینکه بیش از هزار و 150 هیئت ورزشی در سطح شهرستان‌های استان کرمان فعالیت می‌کنند که همه اینها نیازمند توسعه رو به رشد هستند، افزود: اعتقاد دارم که نباید به اعتبارات بخش دولتی تکیه کرد و در سال‌های اخیر هم تلاش کردیم با کنار هم قرار دادن ظرفیت‌ها، بهره بیشتری برای توسعه ورزش در استان ببریم.

 

وی با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور به استان کرمان مبلغ 230 میلیارد تومان به توسعه ورزشی در استان اختصاص داده شد، گفت: امیدوار هستیم با این اعتبار بتوانیم بخش زیادی از پروژه‌های نیمه‌تمام در استان را به سرانجام برسانیم.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد در اولویت است تا هر چه سریع‌تر در چرخه ورزش استان قرار گرفته و مردم از آن منتفع شوند، افزود: توسعه ورزش همگانی استان در دستور کار است، چرا که به نشاط جامعه کمک می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه در شهرهای صنعتی استان کرمان، صنایع نقش مهمی در توسعه سرانه ورزشی این شهرستان‌ها داشتند، بیان کرد: بیش از 300 هزار متر مربع در سه سال گذشته به سرانه ورزشی استان اضافه شده است و به‌طور میانگین در هر سال توانستیم 100 هزار متر مربع سرانه فضای ورزشی استان را افزایش بدهیم.

 

پاریزی با بیان اینکه اگر این روند ادامه داشته باشد، کرمان در 5 سال آینده جزو 5 استان برتر کشور در حوزه زیرساخت‌های ورزشی است، گفت: از ظرفیت‌های قانونی بودجه و اعتبارات بخش خصوصی برای توسعه ورزشی استان به خوبی استفاده شده است.

 

وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های رفسنجان، سیرجان، شهربابک و زرند توسعه مناسب ورزشی داشتند، افزود: در جنوب استان کرمان سعی کردیم شهرستان جیرفت را به طور ویژه دنبال کنیم و در جنوب استان هفت شهرستان واقع شده است و استعدادهای نابی در این شهرستان‌ها وجود دارد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار