نماینده مردم بردسیر خواستار شد:
استانداری کرمان یک تیم کارشناسی برای ارزیابی خسارتهای سیل به شهرستان بردسیر بفرستد

نماینده مردم بردسیر و سیرجان در مجلس شورای اسلامی، از فرمانداری این شهرستان خواست از تیم کارشناسی و بازرسان استانداری برای ارزیابی خسارت سیل اخیر دعوت کند.
حسن پور

به گزارش سپهر بردسیر، شهباز حسن پور نماینده ی مردم بردسیر و سیرجان در حاشیه ی سفر یک روزه خود به شهرستان بردسیر و در جمع اهالی روستای ماهونک گفت : تاکنون دولت تنها جبران خسارت به قنوات این شهرستان را به مبلغ ۱۴ میلیارد تومان تقبل کرده است.

 

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه تعداد خانه های قدیمیِ خشت و گلی در روستای ماهونک زیاد است و با هر زلزله احتمالی خسارت های جبران ناپذیر جانی و مالی به بار می آید، دولت برای نوسازی منازل روستایی فرسوده به هر واحد روستایی ۲۰۰ میلیون تومان وام ۲۰ ساله با بهره ۴ درصد اعطا می کند.

 

وی همچنین از فرمانداری خواست از طریق بنیاد مسکن پیگیر واگذاری زمین به اهالی روستای ماهونک که فاقد خانه و زمین بوده و مستاجر هستند، شود.

 

حسن پور قول مساعد داد به این افراد نیز پس از دریافت زمین، وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت خانه اعطا شود.

 

وی در ادامه گفت: برای جوانان و افراد بیکار از رده سنی ۱۸ تا ۵۵ سال که بیمه ندارند، در صورت ارائه طرحهای ایجاد اشتغال تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان وام اعطا خواهد شد.

در ادامه این دیدار، مردم این روستا مشکلات خود را در زمینه های مختلف با نماینده و مسئولان شهرستان در میان گذاشتند و نماینده مجلس نیز برای پیگیری مشکلات آنها به مسئولان شهرستان رهنمودهایی ارائه کرد.

 

نماینده مردم بردسیر و سیرجان در ادامه به روستای باغبزم سفر کرد و اهالی از مشکلاتشان در زمینه های مختلف گفتند.

 

حسن پور در ادامه برای تامین آب شرب و کشاورزی، ایجاد بند خاکی، تامین برق روستای ترشو، آسفالت برخی مسیرهای اصلی، اصلاح شبکه مخابرات و تقویت آنتن دهی پیگیری هایی را انجام داد و از دهیاران و نمایندگان مردم خواست تا رفع کامل مشکلات، به پیگیری خود ادامه دهند.

 

امروز همچنین با حضور کریم زاده معاون اداره کل ورزش و جوانان، حسن پور نماینده مجلس، وفایی سرپرست فرمانداری، کرمانی امام جمعه و برخی مسئولان محلی یک زمین چمن مصنوعی در روستای ماهونک افتتاح و به بهره برداری رسید.

 

در آیین افتتاح ، رئیس اداره ورزش و جوانان بردسیر گفت: سال گذشته با پیگیری های نماینده مجلس و فرماندار وقت، مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار از وزارت کشور برای تهیه دو قطعه چمن مصنوعی جذب شد که یکی در روستای ماهونک و دیگری در روستای خرمنده نصب شد.

 

هادی خدادادپور افزود: اداره کل ورزش و جوانان بردسیر نیز به هر کدام از این دو فضای ورزشی ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص داد.

 

همچنین عملیات زیرسازی و فنس کشی این زمینها، هر یک به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان توسط دهیاری ماهونک و کوه پنج  انجام شد.

 

در ادامه یک خانه بنام خانه عالم امام حسن عسکری (ع) که قرار است محل اسکان روحانی روستای ماهونک شود، افتتاح شد.

 

به گفته مسعود میرمحمدی، رییس هیاتهای مذهبی شهرستان بردسیر، زمین این خانه قبلا توسط آقای پالیز از پیرغلامان و خیران بخش کوه پنج اهدا شده بود و عملیات ساخت آن با کمکهای مردم و نیز کمک ۷۰ میلیون تومانی نماینده مجلس ساخته شد که امروز آماده بهره برداری است.

 

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار