دارابی قائم مقام وزیر میراث فرهنگی در کرمان:
استان کرمان مهد تاریخ است/گردشگری مقاومت یکی از ابعاد صنعت گردشگری است

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: گردشگری مقاومت یکی از ابعاد صنعت گردشگری است و امسال با همکاری وزارت میراث ‌فرهنگی بخشی از فعالیت تورگردانان به زائران مرقد شهید حاج قاسم سلیمانی اختصاص یافته است.
دارابی قائم مقام میراث فرهنگی

به گزارش آسمان‌بردسیر، فارس نوشت: علی دارابی قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گلزار شهدای کرمان در کنار مرقد شهید سلیمانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گردشگری مقاومت یکی از ابعاد صنعت گردشگری است و امسال با همکاری وزارت میراث ‌فرهنگی بخشی از فعالیت تورگردانان به زائران مرقد شهید حاج قاسم سلیمانی اختصاص یافته است و همکاری خوبی با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این رابطه داریم.

 

دارابی عنوان‌کرد: حاج قاسم قهرمان فرامرزی است و اگر بخواهیم برای نسل جوان از هویت ایرانی، قهرمانی و بیگانه‌ستیزی بگوییم باید برای این مرد بزرگ برنامه‌ریزی کنیم و در برنامه ما قرار دارد.

 

وی در خصوص آخرین تصمیمات وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در زمینه واگذاری ارگ راین و باغ موزه هرندی توسط صندوق احیا بیان داشت: روز گذشته واگذاری این دو بنا تا اعلام نظر کمیته نفایس منتفی و مقرر شد در کمیته نفایس این دو بنا بررسی شود.

 

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تصریح کرد: بخشی از این مجموعه‌ها در لیست واگذاری‌ها بود و در سال ۱۳۹۹ این بناها در کمیته نفایس مطرح نشده بود.

 

دارابی عنوان ‌کرد: سال گذشته حریم‌های محدوده تپه کنار صندل مشخص شد و برای این محدوده اعتباری اختصاص دادیم.

 

وی گفت: در سال جاری برای کنار صندل چهار میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده‌ایم که محوطه‌سازی آن را انجام دهیم، البته ساماندهی محوطه‌سازی را از سال گذشته شروع کرده‌ایم.

 

دارابی افزود: موزه منطقه‌ای جیرفت از سال ۸۶ عملیات ساخت آن متوقف شده بود و امسال عملیات اجرایی آن با اعتباری حدود هفت‌میلیارد تومان شروع شده است و در سفر دولت به استان کرمان ۶۰ میلیارد تومان یعنی بیشترین اعتبار برای موزه منطقه‌ای جیرفت در نظر گرفته و به تصویب رسید.

 

وی ابراز داشت: استان کرمان مهد تاریخ است و بیشترین آثار تاریخی و ثبتی را در کرمان داریم و به‌طور ویژه به آن باید بپردازیم و ان‌شاءالله این کار را انجام خواهیم داد.

 

دارابی تاکید کرد: در دولت سیزدهم بودجه وزارت میراث سه برابر شده است. که جای قدردانی دارد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار