حجت الاسلام کرمانی امام جمعه بردسیر:
اسلام به زن حیات، زندگی و شرافت بخشیده است

حجت الاسلام كرمانی گفت : این دین محمدی بوده كه به زن حیات، زندگی و شرافت بخشیده است و اكنون وظیفه ما است كه با جهاد تبیین، این شعار اسلامی را به جایگاه واقعی و اصلی خود برسانیم.
امام جمعه بردسیر

به گزارش آسمان بردسیر، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر کرمانی امام جمعه بردسیر در خطبه های نماز جمعه ی این هفته با اشاره به نزدیك شدن روز زن گفت: شعار زن، زندگی، آزادی را كسانی با تحریف آغاز كردند كه اصل این شعار را، ۱۴۰۰ سال قبل اسلام بیان نموده و این دین محمدی بوده كه به زن حیات، زندگی و شرافت بخشیده است و اكنون وظیفه ما است كه با جهاد تبیین، این شعار اسلامی را به جایگاه واقعی و اصلی خود برسانیم.

 

وی با بیان اینكه اصلی ترین وظیفه زن خانه داری و تربیت فرزند است، گفت: این به معنای محدود كردن نقش زنان در جامعه نیست بلكه زنان هم می توانند با حفظ شئون خانه داری و رعایت حیا و عفت در اجتماع نقش ایفا نمایند اما كار اصلی و شأن اصلی زن، همسرداری و مادری است كه مادران و همسران شهداء به خوبی به این تكلیف عمل نموده اند.

 

امام جمعه ب بردسیر در ادامه با بیان نكات اخلاقی مكارم الاخلاق صحیفه سجادیه، غفلت را عدم توجه به محاسبه خویشتن معرفی نمود و گفت: یكی از وظایف مومن برای خودسازی این است كه هر روز به حساب خودش رسیدگی بكند و نسبت به این موضوع بی تفاوت نباشد.

 

وی با بیان احادیث و روایات ائمه اطهار(ع) در خصوص رسیدگی به اعمال؛ اظهار داشت: محاسبه نفس، كنار زدن پرده های غفلت و آگاه سازی از رفتار و كردار خویشتن است.

 

غفلت انسان را به كفر و ناسپاسی می كشاند

حجت الاسلام کرمانی تصریح كرد: غفلت انسان را به كفر و ناسپاسی می كشاند و قرآن كریم نیز كسانی كه از آیات و نشانه های خداوند غافل شده اند را، دنیا طلبانی معرفی می كند كه به زندگی دنیوی وابسته شده و قیامت و زندگی اخروی را به دست فراموشی و غفلت سپرده اند.

 

امام جمعه ی بردسیر با اشاره به سالروز ارتحال حضرت ام البنین (سلام الله علیها)، وفات آن حضرت را به همه شیعیان و نمازگزاران، خصوصاً همسران و مادران شهداء تسلیت عرض نمود و در وصف ویژگی های آن مادر فداكار گفت: زندگی حضرت ام البنین(س) برای مومنان و اهل اندیشه، درس های بزرگی به همراه دارد كه از جمله آن می توان به محبت و ارادت خاص آن حضرت نسبت به اهل بیت(ع)، شجاعت و شهامت حضرت ام البنین و صبر و استقامت ایشان اشاره نمود.

 

وی خصوصیات و ویژگی های حضرت ام البنین(س) را الگویی دانست برای مادران و همسران شهدای زمانه، و دلیل تكریم از مادران شهیدان و همسران شهداء را در راستای تكریم رشادت ها و فداكاری های مادری عنوان كرد كه در واقعه كربلا چهار فرزند خود را نثار اسلام و فدای اباعبدالله(ع) كرد.

 

خطیب جمعه بردسیر با اشاره به ۱۹ دیماه، دلایل ماندگار شدن قیام خونین مردم قم را بصیرت، موقع شناسی و دشمن شناسی مردم بیان كرد و تصریح كرد، وقت شناسی مردم و بینش سیاسی آنها بود كه در فضای خفقان آن برهه، سرآغاز مسیری شدند كه در ادامه و با آگاه بخشی عمومی منجر به پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.

 

امروز دشمنان انقلاب با شناخت اقتدار و قدرت نظامی ایران، هرگز به گزینه های نظامی فكر نمی كنند

امام جمعه بردسیر با اشاره به برگزاری رزمایش دوالفقار، هدف و پیام رزمایش مشترك ذوالفقار را برای همسایگان و دوستان، صلح و ثبات در منطقه و برای دشمنان انقلاب، اقتدار و قدرت ایران بیان كرد و افزود: امروز دشمنان انقلاب با شناخت اقتدار و قدرت نظامی ایران، هرگز به گزینه های نظامی فكر نمی كنند و این امنیت و آرامش نظامی یك موهبت الهی است كه باید قدردان آن باشیم.

 

خطیب جمعه بردسیر ضمن تقدیر و تشكر از همه ی برگزار كنندگان مراسم سومین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: در كنار تمام ویژگی های برجسته و صفات خوبی كه سپهبد شهید قاسم سلیمانی داشت، شاخص ترین و بارزترین آن اخلاص حاج قاسم بود و از دیگر صفات برگزیده وی، صداقت شهید سلیمانی بود كه با وجود ورود در عرصه سیاسی كشور، صداقت آن مرد بزرگ دستخوش تغییرات و مسئولیت ها قرار نگرفت.

 

انتهای پیام / 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار