|گفتگوی اختصاصی| لشکری معاونت آموزشی آموزش و پرورش بردسیر:
انجمن علمی آموزشی ابتدایی شهرستان بردسیر سرآغاز تحولی بنیادین در آموزش ابتدایی خواهد شد

معاونت آموزشی آموزش و پرروش بردسیر گفت: بردسیر در تاسیس انجمن علمی آموزشی ابتدایی در استان کرمان پیشتاز بوده و به لطف خدا سرآغاز تحول بنیادینی را در آموزش حوزه ابتدایی فراهم خواهد ساخت.
مجتبی لشکری

به گزارش آسمان بردسیر، هفته ی گذشته شاهد آغاز به کار اولین انجمن علمی آموزشی ابتدایی استان کرمان در شهرستان بردسیر بودیم، از این رو گفتگویی با مجتبی لشکری معاونت آموزشی آموزش و پرورش شهرستان بردسیر در خصوص تبیین خدمات انجام شده و رهآورد مورد انتظار از تشکیل این انجمن در حوزه ی آموزشی شهرستان بردسیر انجام دادیم، که در ادامه می خوانید:

 

⊕ هدف اصلی و نهایی از تشکیل این انجمن‌ علمی و آموزشی ابتدایی در شهرستان بردسیر چیست؟

انجمن علمی آموزشی ابتدایی شهرستان بردسیر به منظور تقویت توان علمی ‌نیروهای متخصص در آموزش و پرورش، افزایش كمی و کیفی این نیروها و همچنین بهبود امور آموزشی و پژوهشی تشكیل شده است.

 

اهداف کلی این انجمن علمی شامل موارد زیر است:

 

1-  پژوهش در زمینه‌های علمی و فرهنگی در سطح ملی و بین‌المللی بین معلمان، اساتید دانشگاه‌ها و متخصصانی كه به گونه‌ای با مقطع ابتدایی سروكار دارند.

 

2- همكاری با نهادهای علمی، پژوهشی و اجرایی آموزش وپرورش در زمینه‌های دستاوردهای علمی و بازنگری طرح‌ها، بررسی مسائل و مشكلات اجرایی، ارزیابی و بازنگری طرح‌ها و برنامه‌های مربوط به امور آموزش و پرورش و پژوهش در زمینه‌های علمی موضوع فعالیت‌های انجمن

 

3-  ترغیب و تشویق آموزگاران و دانش‌آموزان به شركت در امور پژوهشی و آموزشی

 

4- تلاش به منظور ارتقاء سطح علمی , آموزشی معلمان و دانشجویان رشتة آموزگاری و دانش‌آموزان به طریق مشاركت با گروه‌های آموزشی و برنامه‌های آموزشی كوتاه‌مدت آموزگاران و دانش‌آموزان در زمینة نیازسنجی، طراحی، نحوة اجرا و ارزشیابی دوره‌های آموزشی

 

5- دستیابی به روش‌ها و شیوه‌های جدید آموزشی و معرفی استانداردهای آموزشی در مقطع آموزش ابتدایی

 

6-  انتقال وتبادل تجارب علمی و روش‌های تدریس به معلمان و دانشجویان معلمان وایجاد زمینة همكاری و مشاركت علمی بین معلمان

 

7- تشكیل گردهمایی‌های علمی- آموزشی در سطح ملی ومنطقه‌ای (ماهانه، فصلی یا سالیانه)

 

8-  انتشار كتب و نشریات علمی – آموزشی

 

9-  ارتباط با انجمن‌های علمی – آموزشی در سطح استان‌ها، كشور و بین‌الملل

 

10- ارتباط با دانشگاه‌ها، موسسات علمی – آموزشی، دانشكده‌ها و موسسات تحقیقاتی – پژوهشی

 

 

⊕ آیا آموزش و پرورش بردسیر پیشگام تشکیل این انجمن در استان کرمان است؟

بله، در راستای رویکرد تحولی در عرصه آموزش ابتدایی شهرستان بردسیر و جایگاه ویژه‌ای که آموزش ابتدایی شهرستان بردسیر در استان کرمان دارد بر آن شدیم که سزای این عملکرد مطلوب را با تاسیس انجمن علمی آموزشی ابتدایی برآورده سازیم که می تواند سرآغاز درخشش آموزش ابتدایی بردسیر در سطح کشور شود.

 

آموزش و پرورش شهرستان بردسیر در تاسیس انجمن علمی آموزشی ابتدایی در استان کرمان پیشتاز بود و به لطف خدا سرآغاز تحول بنیادینی را در حوزه ابتدایی فراهم خواهد ساخت.

 

⊕ شرح وظایف و فعالیت‌های مورد انتظار شما از این انجمن علمی آموزشی ابتدایی در شهرستان بردسیر چیست؟

انجمن علمی معلمان آموزش ابتدایی در راستای ارتقای توانمندی معلمان به ویژه صلاحیت‌های حرفه ای آنان مبادرت به برگزاری کارگاههای مختلف بر اساس نیازسنجی‌هایی که معلمان به آنان نیاز دارند می‌کند. برگزاری کارگاه‌های آموزشی، وبینارها و سمپوزیوم های تخصصی از جمله مأموریتهای این انجمن علمی است و در واقع این انجمن پلی ارتباطی بین معلمان ابتدایی است که بدون واسطه و با علاقه و میل شخصی در بستری دوستانه به فعالیت های علمی بپردازند.

 

آسیب شناسی وضعیت آموزش و ارتقای جریان آموزش و یادگیری از جمله دیگر فعالیت ها و اولویتهای انجمن علمی معلمان ابتدایی می باشد.

 

اعضای این انجمنها از افراد صاحب نظر و متخصصین آموزش ابتدایی بوده و به صورت هیئت امنایی اداره می شود.

 

⊕ دانش آموزان و والدین، چه انتظاراتی از این انجمن باید داشته باشند و انتظار می‌رود چه تغییراتی را با راه‌اندازی این انجمن در حوزه ی آموزشی شاهد باشند.

بدیهی است که معلم در فرایند یاددهی و یادگیری نقش مهم و ارزنده‌ای را ایفا میکند با تاسیس انجمن علمی آموزشی ابتدایی شهرستان بردسیر زمینه تقویت علمی معلمان ابتدایی فراهم می‌شود که موجب بهبود امور آموزشی و پژوهشی آموزش و پرورش شهرستان بردسیر خواهد شد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

آخرین اخبار