مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان خبر داد :
بازگشت ۵۰ واحد تولیدی غیرفعال به چرخه ی تولید

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: با اقدامات انجام شده در راستای رفع موانع تولید ۵۰ واحد تولیدی غیرفعال استان به چرخه تولید بازگشت.
تولید

به گزارش سپهر بردسیر؛ مهدی حسینی‌نژاد در گفت‌وگویی ، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری سال‌ها است که مباحث اقتصادی را در نامگذاری سال‌ها مد نظر قرار داده و امسال نیز به صورت ویژه شعار سال را “تولید، پشتیبانی و مانع زدایی” نام نهادند اظهار داشت: در این راستا و با توجه به شعار سال در استان کرمان از ابتدای سال برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شد تا بتوانیم یکسری از مشکلات واحد‌های تولیدی را رفع کنیم.

 

وی با اشاره به عملکرد امسال استان با توجه به شعار سال گفت: برگزاری مرتب جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از جمله این اقدامات بود به طوری که حدود 60 جلسه را به صورت منظم در حوزه استانداری کرمان برگزار کردیم.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ادامه داد: به موازات این جلسات و به همین اندازه نیز جلسات منظمی را در کارگروه حمایت قضایی برای بررسی واحد‌های تولیدی و رفع مشکلات آنها در حوزه صنعتی، کشاورزی و معدنی برگزار شده است.
وی با بیان اینکه با اقدامات انجام شده توانستیم که 50 واحد تولیدی غیرفعال استان را به چرخه تولید برگردانیم افزود: برخی از واحد‌های تولیدی ما نیز زیر ظرفیت خود کار می‌کردند که با رصد حدود 250 واحد تولیدی استان به صورت تصادفی شاهد بودیم که با اقدامات انجام شده 20 درصد افزایش تولید را داشته باشیم.
حسینی‌نژاد با اشاره به اینکه در کنار همه این اقدامات برگزاری جلسات منظم شورای معادن استان را نیز داشتیم گفت: به کمک استاندار کرمان، نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس و اعضای شورا، پیشنهاداتی برای قانون بودجه 1401 در قانون بودجه گذاشته شده تا بتوان در سال آینده از ظرفیت‌های استان بهتر استفاده شود.
وی با بیان اینکه در استان کرمان حدود 10 هزار میلیارد تومان پروژه آماده افتتاح داشتیم که در دهه فجر هم بخشی از آنها افتتاح شد افزود: همه این‌ها نشان از تلاش همه دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و واحد‌های تولیدی دارد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان کرد: براساس آخرین گزارشی که سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در شورای برنامه ریزی استان ارائه کرد، رشد نسبتاً بزرگی را در حوزه صنعت و معدن به لحاظ شاخص‌های کلان اقتصادی داشتیم.
وی با اشاره به اینکه بر این اساس 10 درصد رشد را در حوزه صنعت و معدن تجربه کردیم که یک اتفاق بسیار میمون و مبارکی است گفت: تاثیرات این رشد را در یکی دو سال آینده مشاهده خواهیم کرد به طوری که استان کرمان به زودی علاوه بر معدنی بودن به عنوان یک استان صنعتی هم در کشور شناخته خواهد شد.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار