رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان در بردسیر :
برنامه راهبردی دانشکده بردسیر حرکت در راستای مأموریت های صنعتی و پژوهشی است

رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان، با توجه به ظرفیت های موجود در شهرستان بردسیر برنامه راهبردی دانشکده بردسیر را که دارای مأموریت مشخصی می باشد، در راستای مأموریت های صنعتی و پژوهشی عنوان کرد.

به گزارش سپهر بردسیر، پروفسور محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به همراه دکتر حسین اکبری فرد رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان و اعضای هیأت رییسه دانشگاه با همراهی دکتر مهدی نقی زاده، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان،  از مرکز آموزش عالی کشاورزی بردسیر و مزرعه آموزشی و تحقیقاتی این مرکز بازدید نمودند.

 

زاهدی در حاشیه ی این بازدید، از حمایت هایی که مسئولین دانشگاه و شهرستان از دانشکده کشاورزی بردسیر تقدیر کرد و افزود: این مجموعه باید با چشم اندازهای روشن تر و افق های آینده نگرانه متناسب با توانایی ها، پتانسیل ها و نیازها، حرکت خوبی را در شهرستان رقم بزند که این جنبش بتواند الگوی خوبی را به کشور ارائه بدهد.

 

وی رویکرد مرکز را رویکرد ایجاد یک مرکز پژوهشی و فناوری، راه اندازی شرکت دانش بنیان در زمینه معرفی گیاهان دارویی و حتی ورود به مباحث حوزه صنعت فولاد و معدن که جزو قطب های پیشرفت شهرستان می باشند، عنوان نمود.

 

زاهدی ادامه داد : دانشگاه می تواند با تأسیس پارک علم و فناوری و شرکت دانش بنیان، کارسازی فنی و مدیریتی در حوزه صنعت و فناوری را در منطقه جنوب شرق کشور داشته باشد و این چشم انداز، با توجه به ظرفیت های منطقه و توانمندی های موجود دور از انتظار نیست.

 

در ادامه دکتر حسین اکبری فرد رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان، ضمن تشکر از فعالیت های انجام شده توسط دکتر نقی زاده، مرکز آموزش عالی بردسیر را یک مجموعه واحد، منسجم، آبرومند و دارای نظم حاکم وصف نموده و خاطر نشان کرد: این موفقیت ها جزء با همدلی، وحدت و حمایت مسئولین شهرستانی بدست نمی آید که ما آن را یک سرمایه اجتماعی خوب می دانیم که اگر مسئولین در کنار هم باشند، به تبع آن مردم هم در کنار مجموعه خواهند بود و این را به وضوح می توان در مرکز آموزش عالی بردسیر مشاهده نمود.

 

دکتر اکبری فرد با اشاره به اینکه شهرستان بردسیر از لحاظ مکانی فاصله چندانی با استان ندارد و همچنین با وجود سرمایه های نیروی انسانی خوبی که در شهرستان وجود دارد، از آن به عنوان یک مزیت و فرصت نام برد و افزود: دوران عصر حاضر، دوران خلاقیت و نوآوری است، بدین لحاظ دانشگاه و مراکز آموزش عالی باید بیشتر بدنبال خلق فرصت باشند و آدم های بزرگ هستند که فرصت ها را ایجاد می کنند.

 

رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان، با توجه به ظرفیت های موجود در شهرستان بردسیر برنامه راهبردی دانشکده بردسیر را که دارای مأموریت مشخصی می باشد، در راستای مأموریت های صنعتی و پژوهشی عنوان نمود و گفت: در کمیته علمی استان با نیازهایی که در حوزه صنعت احصاء شده است، به این نتیجه رسیده ایم که همه آن صنایع، نیاز به دانش فنی دارند و ورود به دانش فنی نیز بر عهده دانشگاه ها، مراکز آموزشی و تحقیقاتی می باشد که با استفاده از ابزار و امکانات به پیشرفت صنایع کمک نمایند.

 

وی گفت: ما باید توانایی استفاده از ظرفیت های کمیته فرابخش آموزش، فرهنگ و تعامل با صنعت را داشته باشیم و طرح هایی رو در مرکز ایجاد نماییم که بتوانیم حداکثر بهره وری از پتانسیل های منطقه رو داشته باشیم.

 

دکتر اکبری استفاده از تفاهم نامه های اجرایی با واحدهای صنعتی و کشاورزی را زمینه ساز و نیاز این طرح ها و رسالت دانشگاه را در این موضوع عنوان کرد.

 

دانشکده کشاورزی بردسیر

انتهای پیام / 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

آخرین اخبار