کرمانی امام جمعه بردسیر:
تفاوت حقوق کارگران در برخی شركت ها با ارگان‌های دیگر بسیار فاحش و غیر قابل قیاس است/مسئولان این تبعیض را بردارند

امام جمعه بردسیر گفت: تفاوت حقوق ها در برخی شركت ها با ارگان های دیگر بسیار فاحش و غیر قابل قیاس می باشد و از متولیان امر و مسئولان درخواست می كنیم تا این تبعیض از میان برداشته شود.
کرمانی امام جمعه بردسیر

به گزارش آسمان‌بردسیر، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر کرمانی امام جمعه شهر بردسیر در خطبه های این هفته ی نماز جمعه ی بردسیر  با بیان حدیثی از امام حسن مجتبی(ع)، متقین را جزء رستگار شدگان دانست و گفت: رستگار شدن، جز با تقوا بودن و عمل به تقوا، بدست نخواهد آمد.

 

امام جمعه بردسیر بحث خانواده را یكی از ضروریات مهم جامعه امروزی برشمرد و گفت: اساس سازندگی شخصیت انسان و مهم ترین عامل تكامل رشد جامعه و بشر، خانواده است. 

 

زن مقدس و یکی از ارکان تشکیل خانواده است

وی تصریح كرد: اساسی ترین جایگاهی كه نقش موثر و بسزایی در رشد و تكامل انسان دارد خانواده است و برای جلوگیری از فروپاشی بنیان خانواده، راهی جز عمل به رهنمودهای اسلامی نیست كه ریشه در فطرت انسان دارد.

 

خطیب جمعه بردسیر با تأكید بر قداست خانواده، نهاد خانواده را از منظر اسلام دارای جایگاه ویژه و عظیمی دانست كه قابل قیاس با هیچ نهاد اجتماعی دیگر نیست.

 

امام جمعه بردسیر با اشاره به روایتی از نبی مكرم اسلام (ص)، نهاد خانواده را زیربنا و اساس همه نهادهای ارزشی در اسلام عنوان كرد و افزود: متأسفانه در جوامع غربی نگاه به زن به عنوان یك كالا و برده می باشد که مورد سوء استفاده های جنسی قرار گرفته اند،در حالیكه دین اسلام، زن را مقدس می داند و یكی از مهم ترین اركان تشكیل خانواده را زنان معرفی می نماید.

 

وی تقدس زدایی نهاد مقدس خانواده را، خطری جدی و تهدید كننده برای جامعه بشری امروز خواند و اظهار داشت: دشمنان از این عمل برای فروپاشی كانون خانواده ها استفاده می كنند.

 

حجت الاسلام كرمانی برگزاری مراسم ماه مبارك رمضان این سال را پرشورتر از سنوات گذشته بیان كرد و خواستار حفظ و صیانت از دستاوردهای ماه مبارك رمضان، ایمان، تقوا، طاعت،‌ عبادت و بندگی شد.

 

وی با اشاره به ۸ شوال، سالروز تخریب قبور ائمه اطهار در قبرستان بقیع، آن را نتیجه تعصب وهابیانی دانست كه به بهانه شرك، دست به چنین اقدامی زدند و متاسفانه با چنین تعصب بی هویتی، از صدر اسلام جایگاه های متعددی را به همین بهانه واهی تخریب نموده اند.

 

شورای اسلامی شهرستان بردسیر را یكی از بی حاشیه ترین شوراها

امام جمعه بردسیر اشاره ای هم به ۹ اردیبهشت ماه، روز شوراها كرد و شوراهای اسلامی شهر و روستا را یك نهاد مردمی خواند كه رابط بین مردم و نظام و حاكمیت می باشند و به این مناسبت، شورای اسلامی شهرستان بردسیر را یكی از بی حاشیه ترین شوراها عنوان كرد كه با تعامل خوب و سازنده ای كه با شهردار ایجاد نموده اند باعث انجام كارهای ستودنی و قابل وصف در آبادانی شهرستان بردسیر شده اند.

 

كارگران، رزمندگان عرصه اقتصادی/تفاوت حقوق کارگران در برخی شركت ها با ارگان های دیگر بسیار فاحش و غیر قابل قیاس است/مسئولان این تبعیض را بردارند

وی با در پیش رو بودن روز جهانی كار و كارگر، این روز را به این قشر زحمتكش تبریك عرض نمود و كارگران امروز را رزمندگان عرصه اقتصادی معرفی نمود كه در عرصه مقاومت اقتصادی، نقش موثری را ایفا می نمایند.

 

حجت الاسلام كرمانی تبعیض حقوق و دستمزدها در میان كارگران را یكی از زمینه های ایجاد تورم خواند و افزود: تفاوت حقوق ها متأسفانه در برخی شركت ها با ارگان های دیگر بسیار فاحش و غیر قابل قیاس می باشد و از متولیان امر و مسئولان درخواست می كنیم به این مقوله نگاه ویژه ای داشته باشند تا این تبعیض از میان برداشته شود و نگاه به كارگران و رویكرد آنها بر اساس عدالت، یكسان باشد.

 

شهید مطهری، شهید جهاد تبیین است

وی با توجه به ۱۲ اردیبهشت ماه و روز معلم، یاد و خاطره شهید مطهری را گرامی داشت و با تبریك این روز به همه معلمان و استادان، شهید مطهری را یك مغز متفكر، فیلسوف، استاد و فقیه معرفی نمود و گفت: شهید مطهری را باید شهید جهاد تبیین بنامیم زیرا، این مرد بزرگ در دوران زندگی، در قالب سخنرانی، یادداشت، مصاحبه و نویسندگی، حقایق اسلام و ارزش های اسلامی را در فضای تاریك آن زمان، تبیین و روشن گری می نمود.

 

خطیب جمعه بردسیر با بیان اینكه معلمی شغل انبیاست، گفت: دشمنان در حال برنامه ریزی برای كاهش ارزش های معلم و تقدس زدایی این قشر پرتلاش می باشند اما باید بدانند كه، جایگاه معلم در آموزه های دینی ما ارزشمند است و قداست دارد و هم چنین تعلیم و تربیت در اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

 

وی تصریح كرد: معلم ها مطالبات به حقی دارند كه باید رسیدگی شود و در قسمت اجرایی بحث رتبه بندی ضعف هایی وجود دارد که باید هر چه سریعتر مرتفع گردد تا در حق این دلسوزان عرصه علم و دانش، اجحافی صورت نگیرد.

 

حجت الاسلام كرمانی در پایان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، یكی از راهبردهای اصلی و ضروری در حل مشكلات را تمركز بر حل مسائل و خودداری از پرداختن به حواشی عنوان كرد و خاطرنشان كرد: این همان چیزی است كه دشمن می خواهد، یعنی ایجاد تفرقه، اختلاف و دودستگی میان مسئولان نظام و مردم جامعه، لذا راهبرد ضروری این است كه، وحدت و همدلی و همبستگی مردم،‌ مسئولان و قوای سه گانه صیانت، و به دنبال ایجاد راهكاری جهت خروج از مشكلات باشیم.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار