|فجرانقلاب| مدیرکل کمیته امداد اعلام کرد:
احداث 1953 مسکن برای مددجویان در سال جاری/خودکفایی ۲۰۰۰ خانوار تحت حمایت

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: جشن خودکفایی ۲۰۰۰ خانوار تحت حمایت را در استان کرمان برگزار شد و در سال جاری ۱۰۴۴ مسکن روستایی و ۹۰۹ مسکن شهری را برای مددجویان احداث کرده ایم.
مدیر کل کمیته امداد استان کرمان
 

به گزارش آسمان بردسیر، ناصر عسکری نژاد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: کار کمیته امداد مرتبط با مردم است و به نوعی کارها را به خود مردم واگذار کرده ایم و بخشی از کار به واسطه ۴۵۰ مراکز نیکوکاری در سطح استان دنبال می شود.

 

وی با اشاره به لزوم تبیین خدمات و دستاوردهای نظام اسلامی برای مردم بیان کرد: کمیته امداد در راستای محرومیت زدایی فعالیت می کند و در دو دهه اخیر تمرکز را بر توانمندسازی مددجویان گذاشته‌ایم. اینکه خانوارها با خودکفایی بتوانند روی پای خود بایستند و مهم ترین رکن این عرصه، اشتغال است.

 

[pullquote]احداث ۱۰۴۴ مسکن روستایی و ۹۰۹ مسکن شهری را برای مددجویان در سال جاری[/pullquote]

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان گفت: در سال جاری ۱۰۴۴ مسکن روستایی و ۹۰۹ مسکن شهری را برای مددجویان احداث کرده ایم.

 

وی افزود: امسال تاکنون ۸۶۹ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۶ برای اشتغال مددجویان پرداخت کرده ایم.

 

عسکری نژاد تصریح کرد: در کمیته امداد فقرزدائی را دنبال می کنیم و دنبال این هستیم به مرور چرخه استفاده از خدمات حمایتی کم شود.

 

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در ادامه با اشاره به برنامه های این نهاد در دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: توزیع ۴۲ سری جهیزیه در کشور با محوریت استان کرمان نخستین برنامه بود که هفته قبل با حضور رئیس کمیته امداد کشور برگزار شد.

 

افتتاح ۲۰۴۴ طرح اشتغالزایی در سطح استان

وی با اشاره به اینکه جشن خودکفایی ۲۰۰۰ خانوار تحت حمایت را در استان کرمان برگزار کردیم، افتتاح ۲۰۴۴ طرح اشتغالزایی در سطح استان، برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت برای دانشجویان و دانش آموزان، افتتاح ۱۴۴ مسکن مددجویی در برخی شهرهای استان کرمان، فرانشیز رایگان برای بیماران بستری تحت پوشش کمیته امداد، برگزاری دوره های آموزشی بصیرتی برای مددجویان و … از جمله برنامه های دهه فجر امسال است.

 

دبیر کمیته همیاری و سازمان های حمایتی ستاد دهه فجر استان کرمان گفت: همچنین توزیع ۱۰۰۰ بسته غذایی، افتتاح ۶۰۰ طرح هادی روستائی با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان، کلنگ زنی طرح هادی ۱۵۰ روستا، افتتاح ۴۰۰ کلاس درس توسط نوسازی مدارس و … در دهه فجر توسط سازمان های عضو کمیته همیاری انجام خواهد شد.

 

عسکری نژاد در بخش دیگری از سخنانش درباره مشارکت های مردمی در حمایت از نیازمندان گفت: در طرح اکرام ایتام و محسنین (که فرزندان پدر دارند اما به دلایل مختلف توان تامین معاش را ندارد) ۹۱۶۳ یتیم و ۱۳ هزار و ۹۳ فرزند محسنین در استان کرمان داریم.

 

وی ادامه داد: تعداد حامیان ۶۶ هزار و ۴۱۳ نفر است و درآمد طرح اکرام ایتام سال گذشته ۱۲۰ میلیارد تومان بوده که عمدتا به حساب ایتام واریز می شود و در ۱۰ ماهه امسال ۱۰۲ میلیارد تومان واریزی بوده است.

 

عسکری نژاد اظهار کرد: در ایام سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی ۲۷۰۴ نفر ثبت نام اکرام ایتام داشتیم و در حال حاضر کمتر از ۱۵۰ یتیم بدون حامی در استان داریم و خیران می توانند با مراجعه به سایت ekram.emdad.ir برای حمایت از ایتام ثبت نام کنند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار