هشدار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به آمریکایی‌ها؛
 هر جا ردی از شهید سلیمانی باشد، مجبور به فرار هستید

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بعد از شهادت سردار سلیمانی هم می‌بینیم آمریکایی‌ها این طور ذلت‌بار از افغانستان فرار کردند که حتی نتوانستند یاران و جاسوسان‌شان را با خود ببرند و آنها در عراق دست و پا می‌زنند تا فریبکارانه آنجا را نگه دارند که موفق نمی‌شوند و در سوریه هم مجبور به ترک منطقه هستند و هر جا ردی از شهید سلیمانی است اتفاقاتی روی می‌دهد و تزلزل صهیونیست‌ها و آمریکا به برکت خون شهید سلیمانی را شاهد خواهیم بود.
باقری

به گزارش سپهر بردسیر، سرلشکر محمد باقری در گردهمایی یاران حاج‌ قاسم در محل مصلای امام علی (ع) با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: وحدتی که با نفس حاج‌ قاسم عزیز و همت عزیزان ما در همه سازمان‌های نظامی در مجالس استان کرمان دیده می‌شود موجب شادی دل رهبری و همه است.

وی تصریح کرد: بعد از شهادت سردار سلیمانی هم می‌بینیم آمریکایی‌ها این طور ذلت‌بار از افغانستان فرار کردند که حتی نتوانستند یاران و جاسوسان‌شان را با خود ببرند و آنها در عراق دست و پا می‌زنند تا فریبکارانه آنجا را نگه دارند که موفق نمی‌شوند و در سوریه هم مجبور به ترک منطقه هستند و هر جا ردی از شهید سلیمانی است اتفاقاتی روی می‌دهد و تزلزل صهیونیست‌ها و آمریکا به برکت خون شهید سلیمانی را شاهد خواهیم بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از کرمان به عنوان پایتخت مقاومت اسلامی نام برد و بیان داشت: با خود عهد می‌بندیم تا جان در بدن داریم، راه شهدا و شهید سلیمانی‌ها را ادامه دهیم و برای آرمان‌های امام و شهدا بایستیم و مقاومت کنیم.

مکتب حاج قاسم

باقری با اشاره به تعابیر رهبری درباره شهید سلیمانی، این تعابیر را بی‌سابقه خواند و ادامه داد: رهبری فرمودند به حاج قاسم و ابومهدی به چشم یک فرد نگاه نکنید، و آنها را باید یک مکتب، یک راه و یک مدرسه درس آموز دید.

وی اضافه کرد: مکتب دارای عمق، اصالت، ریشه، صحت و دقت است و تاثیرات اساسی دارد و تاریخ‌ساز، انسان‌ساز، عزت‌بخش و الهام‌آفرین است و مکتب سلیمانی در آموزش و تربیت نسل‌اندر‌نسل این ملت و ملت مستضعف و مسلمان جهان نقش خواهد داشت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: ما هم‌اکنون در کوران این حادثه هستیم و درک درستی از مکتب سلیمانی نداریم و این مکتب به‌مرور زمان روشن‌تر می‌شود و شهید سلیمانی هرچند یک فرد است اما این فرد یک اسطوره و دارای مکتب است.

خدا به شهید سلیمانی توفیق داد

باقری افزود: خدا به شهید سلیمانی توفیق داد از اوایل جوانی در دوران دفاع مقدس تا روز شهادت بدون خستگی و وقفه در جبهه‌ها و به اشکال مختلف خدمتگذاری کرد و برای همه ما درس و تجربه باقی گذاشت و بر ماست، آنها را بازگو کنیم، یاد بدهیم و نسل در نسل منتقل کنیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: در تاریخ کمتر افرادی هستند که دارای ویژگی‌ها و رفتارهای ضد هم به طور همزمان باشند و شهید مطهری در کتاب جاذبه و دافعه حضرت علی (ع) به این ویژگی امیرالمومنین اشاره می‌کند که ایشان همزمان با چه اقشاری جاذبه و در برابر چه افرادی دافعه داشتند.

باقری اظهار داشت: شهید سلیمانی به تاسی از امام علی (ع)، امام راحل و رهبری چنین ویژگی‌هایی را داشت و همزمان که در برابر دشمنان و صهیونیست‌های کودک‌کُش اوج اقتدار، مبارزه و سرسختی را داشت در اوج عطوفت پدری، برادری و دردمندی با فرزندان شهدا، محرومان و افراد اطرافش برخورد داشت.

شهید سلیمانی دیپلماتی کارکشته بود

وی یادآور شد: شهید سلیمانی، دیپلماتی کارکشته بود که بزرگترین شخصیت‌های جهان در برابر استدلال او قانع می‌شدند و کوتاه می‌آمدند و همزمان در میدان رزم و نبرد به عنوان یک فرمانده آگاه، دانشمند، شجاع، جسور و فرصت‌شناس دشمن را به ذلت می‌کشاند.

این یادگار دوران دفاع مقدس اظهار داشت: شهید سلیمانی در اوج ایمان و تشرعی بود که روحانیت عزیز ما ارائه می‌کنند و از عمق جان مطیع دستورات اسلام بود، او عاشق اهل بیت، صاحب بیت‌الزهرا (س)، عزاداری و مراسم اهل بیت بود و برکت کارش را در توسعه ولایت اهل بیت می‌دانست.

باقری ادامه داد: حاج قاسم در دوران امام و رهبری ولایتمدار و تابع محض بود و خود را سرباز و مطیع و عاشق ولایت می‌دانست و چنانچه دستوری به او دستور داده می‌شد، ذره‌ای تاخیر و تشکیک نداشت و تابع محض بود و عمیقا به قدرت خدا و نصرت الهی توکل داشت و متوکل بود.

وی اضافه کرد: در کار سردار سلیمانی، برخورد به بن‌بست‌ها و سختی‌های فراوانی اتفاق می‌افتاد و او پس از اینکه همه تدبیرها و تلاش‌ها را به‌کار می‌بست، امید و توکلش به خداوند بود و معتقد بود، خدا کمک می‌کند و جبهه حق پیش می‌رود و زمانی که بازگشایی و راه‌گشایی در بن‌بست را داشتیم، می‌گفت این از جمله رزق‌هایی بود که روی آن حساب نکرده بودیم و فکر نمی‌کردیم راه باز شود.

باقری با اشاره به اینکه شهید سلیمانی مخلص و صادق بود و این ویژگی‌هایی ست که رهبری در مورد این شهید بزرگوار فرمودند، گفت: شهید سلیمانی فوق‌العاده بصیر بود و بصیرت کاملی داشت و در زمینه اوضاع و تحولات سیاسی در داخل کشور و سطح منطقه مسلط بود و به تمام جریان‌‌ها و نحله‌های سیاسی و فکری و دولت‌ها در منطقه تسلط کامل داشت و هم آگاه و هم آگاهی‌بخش بود.

حاج‌ قاسم تلاش بی‌نظیری در وحدت‌افزایی و ارتقای انسجام و روحیه ملی داشت

وی با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی خود را بسیار فراتر از جریان‌های سیاسی و تابع ولی امر مسلمین می‌دانست، تصریح کرد: حاج‌ قاسم تلاش بی‌نظیری در وحدت‌افزایی و ارتقای انسجام و روحیه ملی داشت و خط قرمز او ولایت امر و مقام معظم رهبری و نظام بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ابراز کرد: دانش، درایت و تدبیر شهید سلیمانی بی‌نظیر بود و او نسبت به اسلام و انقلاب و دستورات آن و همچنین نسبت به حوزه کاری و ماموریتی خود شناخت داشت.

باقری با بیان اینکه حکمت عملی را می‌توانستیم در شهید سلیمانی ببینیم، ادامه داد: وی در برهه‌های مختلف با تدبیر مشکلات بزرگی را رفع کرد و زمانی که کشور عراق به سمت تجزیه رفت و همه‌پرسی برگزار شد، شهید سلیمانی نسبت به تجزیه کردستان عراق هشدار داد و گفت این به نفع کردستان نیست و با تدبیر حاج‌ قاسم وحدت و حاکمیت ملی در عراق پیاده شد و از این نمونه‌ها در عراق، لبنان و سوریه را داریم.

سردار سلیمانی فوق‌العاده شجاع و نترس بود

وی بیان داشت: سعه صدر سردار سلیمانی بی‌نظیر بود و تصمیمات فراوانی را با خون دل گرفت که به‌دلیل سیاسی‌کاری‌ها در منطقه به‌هم خورد اما حاج قاسم با سعه‌صدر دوباره آغاز کرد و برای وحدت شیعه در عراق و وحدت عراق تلاش می‌کرد و خم به ابرو نمی‌آورد و تکلیف‌گرا بود و دنبال این نبود که نتیجه را از طریق نادرست به دست آورد بلکه تکلیفش را انجام می‌داد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: سردار سلیمانی فوق‌العاده شجاع و نترس بود و هیچ‌گاه پایش نلرزید و همواره در فرماندهی خط مقدم بود و نزدیک‌ترین نقطه به خط مقدم فرماندهی می‌کرد و حاج قاسم جلوتر از همه حرکت می‌کرد و یارانش به‌دنبال او می‌رفتند و نیاز نبود به آنها بگوید، بیایید.

باقری با تاکید بر اینکه این شجاعت سردار سلیمانی یک بی‌باکی کور نبود و او مرد تدبیر، نقشه، استدلال و منطق بود، افزود: بنابراین حاج‌ قاسم در عمل با تمام قوا در عمل به دل دشمن می‌زد و از هیچ خطری نمی‌هراسید و نصرت الهی شامل سردار سلیمانی بود و ثبات قدم داشت و در برابر دشمنان چنان رزم می‌کرد که هیچ‌کس را یارای ایستادگی در برابر او نبود.

شهید سلیمانی راه را به آنها نشان می‌داد

وی یادآور شد: شهید سلیمانی در مدیریت، فرماندهی و ساماندهی جبهه مقاومت مشی خاصی داشت و قابل قیاس نیست و اگر دیگران و استکبار جهانی کاری بکند انتظار جبران 10 برابری دارد، اما شهید سلیمانی خود را مشاور و همراه جبهه مقاومت می‌دانست هرچند همه می‌دانستند او فرمانده آنهاست اما هیچ‌وقت به کسی امر و نهی نکرد و این را سید حسن نصرالله و دیگر فرماندهان بارها گفتند که شهید سلیمانی راه را به آنها نشان می‌داد اما تصمیم‌گیری و فرماندهی را به آنها وا می‌گذاشت و برای همین است که هه آنها عاشق او هستند و این طور در فراقش می‌سوزند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سردار سلیمانی فردی تشکیلاتی و سازمان‌ده بود، خاطرنشان کرد: زمانی که حاج قاسم فرماندهی نیروی قدس را در سال 76 بر عهده گرفت هیچ کدام از بخش‌های جبهه مقاومت حتی یک صدم این تشکیلات، سازماندهی، قدرت، نیرو و تسلیحات را نداشتند و او با رعایت مصالح نظام و موازینی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به او امر شده بود، سازمان‌هایی را تاسیس کرد که بازدارندگی اساسی در برابر صهیونیسم جهانی و آمریکا ایجاد کرده است.

باقری تصریح کرد: حاج‌ قاسم خستگی‌ناپذیر بود و این در شرایطی‌ست که وقتی بخواهید سازماندهی و پیچیدگی‌های سازمان نظامی تمام‌عیار را در پوشش و مخفی‌کاری در کشور دیگر توسط آن ملت داشته باشید فوق العاده سخت‌تر از ایجاد یگان نظامی در کشور خودمان است.

سردار سلیمانی در کنار مردم و مانوس و غمخوار خانواده شهدا بود

وی از مردم‌دوستی شهید حاج قاسم سلیمانی هم سخن به میان آورد و ابراز داشت: سردار سلیمانی در زلزله بم و حوادث و مشکلات در کنار مردم و مانوس و غمخوار خانواده شهدا بود و در سیل خوزستان درد مردم را دید، تا کمر در آب فرو رفت و ابزارآلات مهندسی را از عراق برای کمک به مردم آورد.

باقری بیان داشت: سردار سلیمانی مدیری همه‌جانبه بود و صرفا یک سردار و ژنرال نظامی نبود و صحبت‌های او برای هنرمندان، کادر بهداشت و درمان، اساتید و دانشگاهیان دارای نکات دقیق و اساسی است و او فردی همه‌جانبه بود.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم نگاهی پدرانه به همه جوانان کشور ما داشت، خاطرنشان کرد: شاید بعضی از ما نسبت به ظاهر جوانان قضاوت می‌کنیم و به آنها رو تُرش کنیم، اما شهید سلیمانی این‌گونه نبود و همه را فرزند ایران و فرزند خود می‌دانست و من در مواردی شاهد بودم که چگونه با جوانان رفتار می‌کرد.

باقری اظهار کرد: مردم هم در تشییع ده‌ها میلیونی پیکر شهید سلیمانی نشان دادند این محبت پدری را درک کردند و خدا می‌داند تاکنون چند میلیون جوان با حاج قاسم جذب انقلاب و اسلام شدند.

مکتب شهید سلیمانی با خون امضا شده است

وی از عشق و علاقه سردار سلیمانی به خانواده و پدر و مادر سخن به میان آورد و با ذکر خاطره‌ای بیان داشت: یک بار حاج قاسم  در یکی از جلسات فوق‌العاده حساس عذرخواهی کرد و جلسه را ترک کرد، فردای آن روز از او پرسیدم، نگران شدم، چرا جلسه را ترک کردی که گفت، همشیره‌ام در فلان بیمارستان عمل جراحی داشت و من باید در کنارش می‌بودم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: مکتب شهید سلیمانی برای همه کارگزاران نظام، نیروهای مسلح، دولتی‌ها، دانشمندان و دانشگاهیان، هنرمندان، ورزشکاران، جوانان و نسل آینده درس‌آموزی و تربیت دارد و این تربیت با خون امضا شده است.

باقری ادامه داد: شهید سلیمانی به دنبال قدرتمندی کشور ما و جهان اسلام در برابر صهیونیست‌ها و استکبار بود و در زندگی خود یک جور آنها را به ذلت کشید و در شهادتش به نحو دیگر و زمانی که دشمنان می‌گویند 7 هزار میلیارد دلار هزینه کردیم و هیچ چیز به دست نیاوردیم، آیا این چیزی به غیر از نتیجه تلاش شهید سلیمانی و یارانش است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان سخنان خود اظهار داشت: سردار سلیمانی خود را مدیون ملت ایران می‌دانست و مردم ما هم خود را مدیون حاج قاسم می‌دانند و در سالگرد شهادت او سراسر ایران یکپارچه شور و حرکت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار