معاون آموزش و پرورش استان کرمان:
حوزه‌های امتحانات نهایی در کرمان الکترونیکی می‌شوند

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان کرمان گفت: همه حوزه‌های امتحان نهایی در استان کرمان الکترونیکی می‌شوند.
امتحانات نهایی

به گزارش آسمان‌بردسیر، مهر نوشت: رضا امیری فرد معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان کرمان در گردهمایی مدیران ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق گفت: سوالات امتحانات نهایی در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ مفهومی و متفاوت از سال‌های گذشته است.

 

وی افزود: به علت اهمیت سوابق تحصیلی مهم‌ترین برنامه آموزش و پرورش در حال حاضر برنامه برگزاری امتحانات نهایی است که در این رابطه آگاهی بخشی به دانش آموزان یک ضرورت است.

 

وی بیان کرد: در سال تحصیلی جاری به دلیل تأثیر قطعی ۴۰ درصدی معدل در کنکور سراسری و الکترونیکی شدن حوزه‌های امتحانات و شخصی سازی پاسخنامه دانش آموزان در برگزاری امتحانات نهایی خردادماه شرایط نسبت به سال‌های گذشته متفاوت است.

 

امیری فرد: با تاکید بر نقش آفرینی مدیران مدارس در ارتقا کیفی فعالیت‌های آموزشی اضافه کرد: مدیران مدارس از زمان طلایی باقی مانده پایان سال تحصیلی تا امتحانات را مدیریت کنند تا ضمن تداوم آموزش دانش آموزان پایه دوازدهم با سوالات مفهومی آشنا شوند.

 

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه ضریب دشواری سوالات نسبت به سنوات گذشته ۲۰ درصد بیشتر است ادامه داد: ضرورت دارد که خانواده‌ها در جریان این موضوع باشند و دانش آموزان را هدایت و راهنمایی کنند.

 

امیری فرد بیان کرد: برای پایه‌های دهم و یازدهم هر پایه دو درس به صورت هماهنگ کشوری در خرداد ماه برگزار می‌شود.

 

وی خطاب به اولیا دانش آموزان یادآور شد: فرآیند امتحانات نهایی که از ۳۱ اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد نسبت به گذشته تغییرات محسوسی دارد که نیاز هست دانش آموزان و اولیا در جریان این تغییرات قرار گیرند تا شاهد شکوفایی و موفقیت دانش آموزان در عرصه علمی باشیم.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار