امام جمعه موقت بردسیر:
شعار زن، زندگی، آزادی را پیغمبر اكرم(ص) بعد از عصر جاهلیت به عرصه ظهور رساند

حجت الاسلام شمسی امام جمعه موقت بردسیر: شعار زن، زندگی، آزادی را پیغمبر اكرم بعد از عصر جاهلیت به عرصه ظهور رساند و برای آن حرمت قائل شد به زن و دختر ارزش داد.
شمسی امام جمعه موقت بردسیر

به گزارش آسمان‌بردسیر، حجت الاسلام و المسلمین شمسی امام جمعه موقت شهر بردسیر در خطبه های این هفته ی نماز جمعه ضمن سفارش همگان به رعایت تقوای الهی، گفت: با فضیلت ترین شما نزد پروردگار کسی است که با تقوا باشد و حدود الهی را رعایت كند.

 

وی با اشاره به آیات ابتدایی سوره بقره، متقین را کسانی معرفی می کند که اولین ویژگی آنها، ایمان به غیب است.

 

حجت الاسلام شمسی غیب را به هر آنچه كه بر حواس پنج گانه پوشیده باشد عنوان كرد و افزود: جهان آخرت، معاد، وجود خدای متعال و غیبت امام زمان از مصادیق غیب می باشند.

 

ایمان سرمایه ای از سرمایه های اجتماعی است

وی ایمان را دارای دو ركن و ركن اول را دارای سه بخش یقین قلبی، اقرار به زبان و عمل به اركان دانست و افزود: انسان مومن، ایمان را در عمل نشان می دهد.

 

امام جمعه موقت بردسیر تصریح كرد: ایمان سرمایه ای از سرمایه های اجتماعی است، به گونه ای كه خداوند در قرآن از ایمان به عنوان یك تجارت و سرمایه نام برده است و ایمان را بالاترین سرمایه معرفی می كند.

 

حجت الاسلام شمسی دومین ویژگی متقین را، اقامه نماز بیان كرد و گفت: به گفته قرآن متقین كسانی هستند كه فرهنگ اقامه نماز را در زندگی خود بنا می کنند.

 

وی ویژگی بعدی متقین را در انفاق و بخشش بیان كرد و گفت: ویژگی دیگر متقین كه در ارتباط با انسان ها است، این است كه انسان از مال و جانش انفاق کند و متقین از آنچه كه روزی مادی و یا معنوی به آنها داده شده است، بخشش و انفاق می کنند.

 

حجت الاسلام شمسی، آنچه كه باعث می شود انسان ازكسب تقوا عقب بماند را در غفلت دانست و تصریح كرد: غفلت به معنای اهمال، سستی، سهل انگاری، فراموشی و ناآگاهی است.

 

وی كسانی را كه اهل بیداری و توجه نباشند، غافل خواند و با روایتی از حضرت علی(ع) گفت: مردم همه خوابند وقتی میمیرند بیدار می شوند و متأسفانه افرادی كه یك عمر دچار غفلت می شوند، تنها در این دوران ضرر و خسران آخرت را برای خودشان می خرند در حالیكه بهای انسان چیزی جز بهشت نیست.

 

امام جمعه موقت بردسیر نشانه های غفلت را در پند نگرفتن ازحوادث دنیا، بیهوده گذراندن عمر و روزهای تكراری و سرگرمی بیهوده، بیان كرد و با ذكر روایتی از نبی مكرم اسلام، غافل ترین مردم را كسانی دانست كه از دگرگونی های دنیا، پند نگیرند.

 

یكی از ویژگی های حضرت فاطمه معصومه(س)، ‌مقام شفاعت است

وی با اشاره به یكم ذی القعده سالروز ولادت حضرت معصومه(س)، ضمن عرض تبریك و تهنیت ولادت آن حضرت و روز دختر به همه دختران و شیعیان، آن حضرت را الگویی ویژه برای دختران معرفی نمود و در مقام ویژگی های آن حضرت گفت: یكی از ویژگی های حضرت فاطمه معصومه(س)، ‌مقام شفاعت است و این مقام را حضرت امام رضا(ع) به خواهرش فاطمه معصومه داده است.

 

امام جمعه موقت بردسیر از دیگر ویژگی های آن حضرت محدثه بودن و ورود زیارتنامه مأثور از معصوم (علیه السلام) دانست و گفت: بعد از حضرت فاطمه زهرا(س) او تنها بانوی بزرگواری است كه زیارت مأثور دارد. از ویژگی های دیگر حضرت معصومه می توان به مقام عصمت آن حضرت اشاره كرد، و هم چنین در روایاتی از آن حضرت به عنوان كریمه اهل بیت نیز یاد شده است.

 

شعار زن، زندگی، آزادی را پیغمبر اكرم بعد از عصر جاهلیت به عرصه ظهور رساند

حجت الاسلام شمسی، مقام زن را مقامی مقدس و شایسته دانست و گفت: در دوران قبل از اسلام و عصر جاهلیت، تعداد زیادی از دختران را بنا به عقاید باطل، شبانه زنده به گور می كردند، اما بعد از اسلام حضرت محمد(ص) باعث شد كه دختران بتوانند، زن باشند، زندگی بکنند و آزاد باشند و در اصل، شعار زن، زندگی، آزادی را پیغمبر اكرم بعد از عصر جاهلیت به عرصه ظهور رساند و برای آن حرمت قائل شد به زن و دختر ارزش داد.

 

وی الگوهایی همچون حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت فاطمه زهرا(س) را برای بانوان و دختران ما الگوهای ویژه، برجسته و كامل در عفت، حیا، حجاب و در همه مباهات اخلاق اسلامی دانست و گفت: این الگوها برای همه ما سرآمد هستند. پیامبر در مسئله بعثت و ظهور اسلام به جایگاه مقدس زن، ارزش و قداست داد و زن را از فرش به عرش رساند به گونه ای که از دامن زن،مرد به معراج می رسد.

 

امام جمعه موقت بردسیر با اشاره به سوم خرداد، گفت: این روز،روز مقاومت، ایثار و پیروزی است و آزاد سازی خرمشهر تجلی قدرت الهی بود.

 

وی افزود: امام خمینی در اوج خدا باوری و اخلاص می فرماید: فتح خرمشهر فتح خاک نیست بلكه فتح ارزش های اسلامی است و خرمشهر،شهر لاله های خونین است و خرمشهر را خدا آزاد کرد.

 

حجت الاسلام شمسی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری،معنای آزاد سازی خرمشهر توسط خدا را در این می داند كه، وقتی شما مجاهدت کردید و به میدان آمدید، قدرت خدا پشت سر شما است و لشکری که عقبه آن قدرت الهی باشد هرگز شکست نخواهد خورد، فلذا رمز پیروزی در مجاهدت، ایمان و توكل به خداوند است.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار