کرمانی امام جمعه بردسیر:
ظهور انقلاب اسلامی پدیده و معجزه قرن است

حجت الاسلام کرمانی امام جمعه بردسیر گفت: بدون اغراق می توان گفت در عصر حاضر، پدیده و معجزه ای رخ داد كه آرزوی هفت هزار ساله پیامبران و هزار و چهارصد ساله ائمه اطهار و معصومین بوده است.
امام جمعه بردسیر

به گزارش آسمان بردسیر، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر کرمانی امام جمعه ی شهرستان بردسیر؛ در خطبه های نماز جمعه ی این هفته ی شهر بردسیر در ادامه سلسله مباحث مكارم الاخلاق صحیفه سجادیه، با ذكر فرازی از امام سجاد(ع) كه می فرماید: ” خدایا من را وادار به بندگی خودت بكن و در ایام مهلت، توفیق عبادت و بندگی به من عنایت بفرما”، عمر و حیات انسان را یكی از نعمت های خداوند برشمرد و گفت: منظور از مهلت در فراز مذكور، عمر می باشد كه همان همراهی و مدارا كردن با فرد و فرصت دادن به او برای جبران خطاهای گذشته و توبه كردن است.

 

وی ادامه داد: چه بسا افرادی كه از این مهلت و فرصت خداوند به بهترین نحو استفاده كرده و با استغفار از گناهان گذشته عاقبت خودشان رو به سمت خیر و سعادت تغییر داده اند و در كنار آن، افرادی همانند فرعون هم بوده اند كه برعكس عمل نموده و این فرصت جبران را به سخره گرفته و گرفتار بدعاقبتی شده اند، لذا تاكید ائمه و معصومین هم بر استفاده از مهلت داده شده، ترك گناهان و جبران اشتباهات گذشته می باشد.

 

خطیب جمعه بردسیر با اشاره به صدور حكم تاریخی امام خمینی(ره) در ۲۵ بهمن ماه ۱۳۶۷، مبنی بر ارتداد سلمان رشدی نویسنده خائن كتاب آیات شیطانی گفت: مسلمانان هنوز آن واقعه را فراموش نكرده اند، این حرکت امام خمینی نشان از اقتدار و بالندگی ایشان داشته است.

 

عفو گسترده ی رهبر انقلاب برگرفته از مسئولیت پدرانه ایشان است

امام جمعه بردسیر تخفیف مجازات و عفو زندانیان مرتبط با اغتشاشات و فتنه های اخیر توسط مقام معظم رهبری را، برگرفته از مسئولیت پدرانه آن رهبر حكیم و فرزانه دانست و اظهار داشت: حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) در ایام ولادت حضرت علی(ع) و ایام الله دهه فجر، مدبرانه، حكیمانه و مسئولانه با بخشش مجازات افراد فریب خورده و ناآگاه، دل مردم و فضای عمومی را شاد كردند و این امر سبب سرافكندگی و شكستی دیگر در كارنامه دشمنان نظام و انقلاب شد.

 

 

حجت الاسلام كرمانی، با فرا رسیدن ۲۲ بهمن ماه و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، ضمن عرض تبریك و تهنیت این ایام خجسته به ملت شریف و نجیب ایران، ظهور انقلاب اسلامی را پدیده قرن و معجزه قرن خواند و افزود: بدون اغراق می توان گفت در عصر حاضر، پدیده و معجزه ای رخ داد كه آرزوی هفت هزار ساله پیامبران و هزار و چهارصد ساله ائمه اطهار و معصومین بوده است.

 

وی با تأكید بر اینكه انقلاب اسلامی، جزء معجزه و الطاف الهی نبوده است، گفت: باید اذعان داشت سوای نقش اتحاد مردم در جریان و پیروزی انقلاب، دست دیگری انقلاب را هدایت كرده و به عرصه ظهور رسانده است.

 

خطیب جمعه بردسیر ادامه داد: در ۲۱ بهمن ماه سال ۱۳۵۷، از طرف رژیم پهلوی دستور حكومت نظامی شدیدی ابلاغ گشته بود كه هدفی جزء قتل عام و سركوب معترضان نداشتند، اما با اصرار امام خمینی(ره) به مردم دستور داده شد كه به خیابان ها بیایند و حكومت نظامی را بشكنند، در حالیكه آیت الله طالقانی دلیل اصرار و پافشاری امام را در دستور به لغو حكوت نظامی و ادامه اعتراض مردم جویا شدند، امام با مكث و لحظه ای درنگ در جواب فرمود؛ اگر دستور باشد، شما چه كاری را انجام می دهید!.

 

رونمایی از پایگاه هوایی راهكنشی عقاب ۴۴ ارتش، یكی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی ایران است

حجت الاسلام كرمانی در اشاره به رونمایی از پایگاه هوایی راهكنشی عقاب ۴۴ ارتش، آن را تنها یكی از دستاوردهای بزرگ انقلاب بیان كرد و گفت: هدف از رونمایی این پایگاه قصد تهدید نیست بلكه هدف، بازدارندگی، اعلام آمادگی و قدرت و اقتدار نیروهای مسلح در برابر هرگونه جسارت و حركت بی خردانه از طرف دشمن است.

 

وی در كنار پیشرفت در حوزه های نظامی، دفاعی، نانو و …، پیشرفت و جبران كم كاری در حوزه اقتصاد را دور از تصور ندانست و با وجود مشكلات معیشتی، خواستار جبران سوء مدیریت های گذشته در حوزه اقتصاد و رفع مشكلات اقتصادی مردم شد.

 

خطیب جمعه بردسیر در پایان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری، ۲۲ بهمن امسال را مظهر اعتماد و اتحاد ملی عنوان كرد و تصریح كرد: نهال دیروز انقلاب، اكنون به درخت محكم و تنومندی تبدیل شده است كه ریشه در خاك دارد و در برابر آسیب ها مقاوم گشته و پابرجاست و توصیه ما به مردم عزیز این است كه در این نظام و انقلاب، فقط یك مرزبندی وجود دارد و آن هم مرز بین اسلام و كفر است.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار