رییس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کرمان:
فعالیت سامانه بارشی از دوشنبه تا چهارشنبه

رییس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کرمان گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده طی سه روز آینده در مناطق نیمه شمالی و غرب این استان، ناپایداری‌های جوی چون افزایش ابر، رگبار پراکنده، باران همراه با رعدو برق، بارش احتمالی تگرگ و وزش تندبادهای لحظه‌ای رخ خواهد داد.
هواشناسی
به گزارش آسمان بردسیر، ایرنا نوشت: حمیده حبیبی رییس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کرمان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد اداره کل هواشناسی کرمان افزود: این هشدار در پی ورود سامانه بارشی جدید به این استان و بیشتر به دلیل بارش تگرگ و احتمال بارش‌های رگباری در مناطق تحت اثر (نیمه شمالی و غرب استان) صادر شده است.
 
 
وی با اشاره به اینکه سامانه بارشی از دوشنبه شب در استان کرمان آغاز خواهد شد و تا روز چهارشنبه در مناطق تحت اثر ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: این سامانه بارشی شدید نیست اما به واسطه اینکه این بارش‌ها به صورت رگباری (در مدت زمان کوتاه با شدت زیاد) اتفاق می‌افتد ممکن است در منطقه‌ای خاص احتمال جاری شدن روان‌آب را داشته باشیم.

 
 
 

رییس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کرمان ضمن توصیه برای مقابله با روان‌آب‌های احتمالی و احتمال وقوع صاعقه و ریزش تگرگ در مناطق مستعد، ادامه داد: تمهیدات لازم مانند احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، محافظت از پوشش گلخانه‌ها و کشت‌های زیر پلاستیکی در برابر تگرگ در مناطق مستعد و عدم صعود به ارتفاعات برای کاهش خسارات احتمالی اندیشیده شود.

 
 
وی با اشاره به اینکه دمای هوا نیز در استان کرمان این هفته تغییرات زیادی نخواهد داشت و گرم‌تر نمی‌شود، بیان کرد: دمای شهر کرمان امروز در خنک ترین ساعت سه درجه بود و در گرمترین ساعات به ۲۱ درجه خواهد رسید.
 
 
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار