فداکار استاندار کرمان:
مجموع کمک سازمان‌های بین‌المللی در حوزه اتباع کمتر از ۴ درصد هزینه‌هاست

استاندار کرمان گفت: مجموع کمک‌های سازمان‌های بین‌المللی در حوزه اتباع کمتر از چهار درصد هزینه‌هایی است که استان در این زمینه می‌پردازد.
استانداری کرمان

به گزارش آسمان بردسیر، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در دیدار با سفرای کشورهای سوئیس، فرانسه و اتریش در ایران اظهار کرد: کرمان بزرگترین استان ایران و دارای ظرفیت‌های اقتصادی و تاریخی بسیار و در حوزه معدن مشهور است.

 

وی با اشاره به اینکه بزرگترین معادن مس و فولاد در استان کرمان وتنوع مواد معدنی بسیار زیاد است، افزود: رتبه پنجم ذخایر مس دنیا را در استان داریم و صنعت کرمان معدن پایه است.

 

فداکار بیان کرد: در کشاورزی سه گروه محصولات عمده داریم کهه عمدتا صادراتی و شامل پسته، خرما و محصولات جالیزی است که در جنوب استان تولید می شود و تنوع آب و هوایی متفاوت در استان کرمان زمینه تولید همه محصولات را فراهم کرده است.

 

استاندار با بیان اینکه در صنایع دستی نیز محصول برجسته کرمان، فرش است، گفت: در گردشگری هفت اثر ثبت جهانی و ۷۰۰ اثر ثبت ملی داریم.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: اتباع که عمدتا افغانستانی هستند، ۱۰ درصد جمعیت استان کرمان را تشیل می دهند و فشار زیادی به استان وارد می کند و اتباع از همه امکانات استان استفاد می‌کنند.

 

فداکار با اشاره به اینکه شرایط افغانستان و مشکلات این کشور را درک می‌کنیم، افزود: ۲۷ هزار دانش آموز اتباع در مدارس استان کرمان مشغول به تحصیل هستند. ضمن اینکه مجموع کمک‌های سازمان‌های بین‌المللی در حوزه اتباع کمتر از چهار درصد هزینه‌هایی است که استان در این زمینه می‌پردازد.

 

استاندار کرمان گفت: توقع است در حوزه آموزش و بهداشت و درمان اتباع به ایران و استان کرمان کمک شود که عمدتا این افراد بدون هزینه خدمات بهداشتی و درمانی دریافت می‌کنند زیرا بیمه نیستند.

 

وی افزود: اتباع فرصت های شغلی زیادی را در استان کرمان اشغال کرده و طبیعتا این حجم از جمعیت مشکلاتی را برای ما ایجاد کند؛ برخی جرائم و به ویژه جرائم خشن عمدتا توسط کسانی که فاقد مجوز هستند، صورت می‌گیرد و به دلیل تردد خودرهای حامل اتباع غیرمجاز تصادفات جاده ای شدیدی در استان کرمان رخ می‌دهد.

 

فداکار با بیان اینکه جمهوری اسلامی به اتباع خدمات زیادی می‌دهد اما نیاز است دنیا نیز به کمک ما بیاید، اظهار کرد: ایجاد مراکز بهداشتی و کمک به تجهیز مدارس جدید برای اتباع نیاز است و تقویت مهمانشهرها و زیرساخت های آنها از جمله بهداشت، آموزش و مهارت لازم است.

 

وی تصریح کرد: کمک‌های معیشتی مقطعی خوب است اما راه اندازی مراکز آموزشی و مهارتی برای اتباع خیلی مهم است؛ ضمن اینکه مهمانشهر رفسنجان دارد جابه جا و نوسازی می‌شود و نیازمند همکاری در این بخش هستیم.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار