مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان گفت: ۸۰۰ کلاس درس تا ابتدای مهرماه در استان به بهره‌برداری رسیده و تا پایان سال پروژه‌های نیمه‌تمام را به اتمام خواهیم رساند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، رضا هدایتی  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با بیان اینکه تعهد ما در سال جاری ایجاد هزار و 500 کلاس درس در سطح استان است، اظهار داشت: 800 کلاس درس تا ابتدای مهرماه احداث می‌شود و در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سرانه فضای فیزیکی مدارس استان کرمان 5.2 درصد است، گفت: با بهره‌برداری از پروژه‌های مهرماه فضای فیزیکی مدارس استان به ازای هر دانش‌آموز یک دهم متر مربع اضافه می‌شود و تا پایان سال به دو دهم درصد خواهیم رسید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان با اشاره به اینکه از 800 کلاس درسی که تا ابتدای سال تحصیلی جدید در استان کرمان به بهره‌برداری می‌رسد، 150 کلاس درس در شهر کرمان ساخته شده است، افزود: پروژه 40 کلاسه شهید سلیمانی در شهرک شهرداری کرمان ساخته شده که ابتدای مهرماه قابل استفاده و پذیرش دانش‌آموز است و شش هزار متر مربع ساختمان دارد.

وی با بیان اینکه از این 800 کلاس درس، تعداد 200 کلاس در جنوب استان کرمان در حال ساخت است که ابتدای مهر تحویل داده می‌شود، ادامه داد: استان کرمان در سال جاری رتبه اول اعتبارات برای ساخت مدارس و توسعه فضای آموزشی را دارد.

هدایتی با اشاره به اینکه به احتمال زیاد با اعتبارات اختصاص داده شده تا پایان سال پروژه‌های نیمه‌تمام استان را به اتمام خواهیم رساند، بیان کرد: از مهر سال گذشته تاکنون 280 هزار متر مربع آسفالت محوطه مدارس استان کرمان که خاکی بود، انجام شده است.

وی با بیان اینکه حصارکشی مدارس نیز با اعتبارات دولتی و خیرین در حال انجام است، افزود: در اعتبارات سال 1401 تعداد 971 کلاس درس استانداردسازی سیستم گرمایشی و سرمایشی آنها انجام شد که بخش عمده‌ای از این کلاس‌ها معادل تقریباً 60 درصد آنها در جنوب استان کرمان است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان با اشاره به اینکه 30 میلیارد تومان تجهیزات هنرستانی خریداری و تحویل آموزش و پرورش استان کرمان داده شده تا بسته به نیاز هنرستان‌های استان توزیع شود، گفت: حدود 45 میلیارد تومان تجهیزات کلاسی مانند تخته و صندلی و غیره نیز خریداری و تحویل آموزش و پرورش استان کرمان شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود 30 هزار صندلی و امسال هم تاکنون حدود 22 هزار صندلی خریداری و تحویل آموزش و پرورش شده است، ادامه داد: طرح شهید عجمیان، شاداب‌سازی فضای فیزیکی مدارس و تعمیرات تجهیزات آنها را پیگیری می‌کند و تقریباً در 110 مدرسه استان در حال اجرا است.

هدایتی با اشاره به اینکه حدود 5 هزار و 700 مدرسه دایر در سطح استان کرمان داریم که حدود 20 درصد این مدارس تخریبی و حدود 70 درصد هم نیازمند مقاوم‌سازی هستند، گفت: در سفر رئیس جمهور به استان کرمان اعتباری برای این کار اختصاص داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

آخرین اخبار