سیف‌مدرس پیشکسوت قرآنی:
مسابقات بین‌المللی قرآن کریم وحدت‌آفرین است

پیشکسوت قرآنی با بیان اینکه تمسک به قرآن کریم راه نجات بشریت است، گفت: برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن و حضور فرهیختگان این عرصه از کشورهای مسلمان سبب همدلی و وحدت‌آفرین است.
قرآن کریم
به گزارش آسمان بردسیر، سید مهدی سیف‌مدرس در آستانه برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن و حضور فرهیختگان قرآنی از کشورهای اسلامی مایه افتخار است و موجبات همدلی و هم‌افزایی را فراهم می‌آورد و سبب وحدت‌ مسلمانان جهان خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که یکی از اهداف مهم برگزاری مسابقات قرآن، ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است و آیا این امر مهم محقق شده یا خیر، گفت: ترویج و تمسک به قرآن می‌تواند راه نجات بشریت باشد، بنابراین باید نیل به این هدف مقدس مورد توجه قرار گیرد که بحمدالله در این مسیر گام برمی‌داریم.

این استاد و پیشکسوت قرآنی تصریح کرد: امروز جبهه باطل، برهان روشنی ندارد و از ابزار توهین و تحقیر استفاده می‌کند و سعی در تخریب دین اسلام دارد. باید هر چقدر که بتوانیم به قرآن متمسک شویم و قرآن را آنطور که شایسته است، به همه دنیا ارائه کنیم. حرف حق ما به دل اکثریت مردم منطقه و دنیا می‌نشیند.

سیف‌مدرس بر ضرورت ترویج قرآن و مفاهیم آن تاکید کرد و افزود: مخالفان ما زمانیکه دلیل، حجت و برهانی ندارند، به در و دیوار می‌زنند و این هتک حرمت‌ها که بوده و هست در برابر سپر قرآن در کشورهای مسلمان بی‌اثر خواهد شد.

وی با اشاره به اهانت دشمنان به ساحت مقدس و آسمانی قرآن کریم گفت: این اهانت‌ها کار جدیدی نیست، توهین به مقدسات اسلام و قرآن از صدر اسلام بوده و خداوند در آیات متعددی از قرآن به این موضوع اشاره می‌کند که دشمنان و منافقین همواره به قرآن توهین می‌کردند و قرآن را افسانه، ساخته، بافته و دروغ‌پردازی می‌دانستند.

پیشکسوت قرآنی با بیان اینکه در صدر اسلام به شخص پیامبر اکرم (ص) نیز توهین می‌کردند، افزود: این توهین به مقدسات و هنجارشکنی‌ها در زمان تمام پیغمبران و همچنین پیامبر اسلام بوده و قرآن کریم سرگذشت این توهین‌ها را بیان کرده است. بنابراین اولین بار نیست که اسلام و قرآن شاهد توهین‌ها و هنجارشکنی‌های دشمنان است و این رفتارها سابقه دارد؛ ما معتقدیم که ائمه اطهار (ع) قرآن ناطق هستند. اگر در توان دشمن باشد ترور می‌کند و اگر در توانش نباشد توهین و تخریب می‌کند.

 

وی درباره راه‌های مقابله با هتک حرمت به قرآن تاکید کرد: مقابله ما باید منطقی و معقول باشد و آنطور که قرآن روایت می‌کند رفتار کنیم. اگر آنها فحاشی می‌کنند، در مرام ما فحاشی نیست و اگر آن‌ها هتک حرمت می‌کنند، در مرام ما هتک حرمت نیست. ما حرف منطقی و حق و دستورات قرآن را به کار می‌گیریم. مسلمان برهان، بینه و حجت دارد؛ بنابراین هتاکی دشمنان مانند کف روی آب است و زیاد طول نمی‌کشد که دشمن در چاهی که خود کنده گرفتار می‌شود و مورد تحقیر همه جهانیان قرار می‌گیرد.

 

سی و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران از ۲۹ بهمن تا سوم اسفند با حضور قاریان و حافظان برتر در رشته‌های مختلف در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار