ملک قاسمی حافظ نهج البلاغه بردسیری :
نهج‌البلاغه همچون گنجینه‌ای است که با مطالعه‌ی آن انسان آرامش می‌گیرد

طاهره ملک قاسمی حافظ نهج البلاغه بردسیری: نهج‌البلاغه همچون گنجینه‌ای است که با مطالعه‌ی آن، واقعا انسان ارامش می‌گیرد و من این آرامش را در وجودم حس می‌کنم. همچین باید اعتراف کنم که نهج‌البلاغه برای من، مایه‌ی برکت در زندگی بوده و هست.
طاهره ملک قاسمی

به گزارش آسمان بردسیر، خانم قاسمی شرکت کننده در مسابقات قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجاده در قم در گفت و گو با خبرگزاری حوزه با معرفی خود گفت: طاهره ملک قاسمی متولد ۱۳۶۹ هستم. کارشناس زبان و ادبیات عرب از شهرستان بردسیر و از استان پرافتخار سردار دلها، کرمان. بنده چندین سال است که در فعالیت‌های هلال احمر شهرستان، شرکت می‌کنم و البته تا اندازه‌ای، ذوق شعر هم دارم. به لطف خدا توانستم اشعاری را در زمینه‌های مختلف بسرایم. شعری هم اخیرا خطاب به آشوبگران سروده‌ام و خواستم در این شعر، مرهمی باشم برای دل آزرده‌ی رهبر عزیزم و امیدوارم که شعرم روزی به دست حضرت آقا برسد.

 

شما چندمین نوبت است که در این مسابقات حضور داشتید و احیانا اگر رتبه‌هایی هم تاکنون داشته‌اید، نام ببرید.

به لطف خدا، اولین سالی هست که در رشته‌ نهج‌البلاغه شرکت کرده‌ام و به لطف خدا، به مرحله‌ی نهایی رسیدم. تلاش می‌کنم که ان‌شاءالله، جز برگزیدگانِ این مرحله در استان قم باشم و افتخاری برا شهرستانم باشم. در خصوص رتبه هم باید عرض کنم که در سال گذشته، تا مرحله‌ی استانیِ رشته‌ی تفسیر راه یافتم و امسال هم در رشته‌ی نهج‌البلاغه شرکت کرده‌ام. خدا را شکر می‌کنم که به مرحله‌ی نهایی نهج‌البلاغه راه یافتم. با توجه به مناسبت های گوناگون، در مسابقات مختلف شرکت می‌کنم، حتی اگر برگزیده‌ی مسابقه هم نباشم، باز هم خدا را شاکرم که به ظرف علمم، افزوده می‌شود.

 

نهج‌البلاغه، چه تاثیری در روند زندگی شما گذاشته است؟

به نظر من، نهج‌البلاغه، همچون گنجینه‌ای است که با مطالعه‌ی آن، واقعا انسان آرامش می‌گیرد و من این آرامش را در وجودم حس می‌کنم. همچین باید اعتراف کنم که نهج‌البلاغه برای من، مایه‌ی برکت در زندگی بوده و هست. به اعتقاد بنده، سخنان امام علی علیه‌السلام به مثابه‌ی مروارید گرانبهایی است که از لابلای هر حکمت آن، می‌توانیم درس بگیریم و الگویی برای جامعه باشیم.

 

از نگاه شما چطور می‌توان معارف قرآن، نهج‌البلاغه یا صحیفه سجادیه را در سطح جامعه، گسترش داد؟

بله سوال بسیار خوبی است. به نظر من می‌توانیم در کنار جلسات قرآنی که در مساجد برگزار می‌شود، قسمتی از زمان را هم برای صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه اختصاص دهیم. فکر می‌کنم با گذاشتن وقت، گفتگو و خواندن این مطالب با ارزش، می‌توانیم برای گسترش این گنجینه‌ها، خیلی مفید باشیم. همچنین در زمینه‌ی مدارس هم به نظرم عزیزان مربی پرورشی می توانند هرصبح، بخشی از مطالب نهج‌البلاغه یا صحیفه را آماده کنند و در مراسم صبحگاه برای بچه‌ها بخوانند و ترجمه کنند تا بچه‌ها با این گنجینه‌ها آشنا شوند.

 

جهت رونقِ بهتر مسابقات، شما چه پیشنهاداتی دارید؟

به نظرم، هرچند به لطف خدا اطلاع رسانی خوب است؛ ولی باز هم به نظرم اگر بیشتر از ظرفیت فضای مجازی یا پیام رسان‌ها استفاده شود، جا دارد؛ زیرا هرچه بیشتر اطلاع رسانی انجام شود، افراد بیشتری جذب مسابقه خواهند شد. پیشنهاد دیگر برای بیشتر رونق داشتن این مسابقات، در نظر گرفتن جوایز نفیس، اعم از مادی و معنوی است.

 

گفتنی است: چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در بخش معارف قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به میزبانی شهر مقدس قم از هشتم تا یازدهم بهمن ماه ۱۴۰۱ در سالن همایش امامزاده شاه سید علی علیه السلام برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار