|دهمین کنگره ادبیات پایداری کرمان| امیری خراسانی دبیر علمی کنگره:
پایداری، خصیصه ذاتی بشر است/مقابله با استبداد داخلی و خارجی رسالت ادبیات پایداری است

احمد امیری خراسانی دبیر علمی دهمین کنگره ادبیات پایداری با محوریت جهاد تبیین گفت: پایداری خصیصه ذاتی بشر است و مقابله با استبداد داخلی و خارجی رسالت ادبیات پایداری است.
دهمین کنگره ادبیات پایداری کرمان

به گزارش آسمان بردسیر، احمد امیری خراسانی دبیر علمی کنگره در آیین دهمین کنگره ادبیات پایداری با محوریت جهاد تبیین با حضور صاحب‌ نظران عرصه دفاع مقدس از سراسر کشور در محل تالار وحدت دانشگاه باهنر کرمان با اشاره به این‌که راه‌اندازی کنگره ادبیات پایداری به دهه ۸۰ برمی‌گردد، گفت: پایداری، خصیصه ذاتی بشر است و مقابله با استبداد داخلی و خارجی رسالت ادبیات پایداری است.

 

دبیر علمی دهمین کنگره ادبیات پایداری با محوریت جهاد تبیین ادامه داد: کشورمان به دلیل آن‌که در جایگاهی قرار دارد، همواره مورد هجمه اقوام مختلف بوده و هرزگاهی اقوامی مهاجم، به کشورمان هجوم آورده‌اند.

 

وی بیان کرد: ادبا، شاعران و نویسندگان در زمینه ادبیات پایداری اقدام کرده‌اند و دانشجویان و افراد علاقمند در این حوزه می‌توانند با استفاده از محتوا در این زمینه، با گذشته پربار کشورمان آشنا شوند.

 

امیری خراسانی با تاکید بر این‌که ادبیات پایداری بیانگر ایستادگی و مقاومت مردم ایران در مقابل زشتی‌هاست، عنوان کرد: ادبیات پایداری ریشه در قرآن دارد و فرهنگ ایرانی، شیعه و اسلام ریشه در عاشورا دارد.

 

دبیر علمی دهمین کنگره ادبیات پایداری با محوریت جهاد تبیین اظهار کرد: امروزه احداث موزه های گوناگون، نمایش آثار دوران جنگ نشان دهنده کوشش انسان‌ها برای حفظ تاریخ و تمدن خود هستند و این ادبیات پایداری ماست.

 

وی خاطرنشان کرد: به دبیرخانه دهمین کنگره ادبیات پایداری ۱۴۳ مقاله واصل شد که ۱۶ مقاله به وسیله شورای علمی کنگره برگزیده شده است.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار